Jestem dyplomowanym psychologiem o specjalności klinicznej, logopedą dziecięcym, terapeutą miofunkcjonalnym i certyfikowanym diagnostą ADOS-2 (zaburzeń ze spektrum autyzmu).
Specjalizuję się w pracy z dziećmi od wieku niemowlęcego do wczesnoszkolnego. Prowadzę terapię dzieci ze spektrum autyzmu, z afazją, chorobami neurologicznymi, zespołami genetycznymi, niepełnosprawnością intelektualną, opóźnionym rozwojem mowy, dysleksją oraz z wadami wymowy.
W swojej pracy dbam o ciepłą atmosferę, pełną wsparcia, akceptacji i zaufania, tak aby dziecko czuło się w gabinecie bezpiecznie i z chęcią uczestniczyło w zajęciach.
Moim celem jest wspieranie rozwoju dzieci, które tego potrzebują. Na każde dziecko patrzę indywidualnie. Tworzę plan terapii przystosowany do możliwości i potrzeb tego konkretnego człowieka, aby krok po kroku wyrównywać deficyty i dać mu szansę na prawidłowy rozwój.
Udzielam również konsultacji skierowanych do Rodziców borykających się z niepokojem dotyczącym funkcjonowania ich dziecka w różnych obszarach życia. Jest to szansa spojrzenia na występującą trudność z innej perspektywy, rozwianie wątpliwości rodzicielskich i wychowawczych, poznanie odpowiedzi na pytania dotyczące ich dziecka i co najważniejsze - uzyskanie tak potrzebnego wsparcia.
W terapii wykorzystuję techniki terapii miofunkcjonalnej, tapingu logopedycznego, elektrostymulacji i Metody Krakowskiej.
KIEDY WYBRAĆ SIĘ DO SPECJALISTY?
Najważniejsze: NIGDY NIE JEST ZBYT WCZEŚNIE!
Już u noworodka można określić jego predyspozycję do prawidłowego bądź nieprawidłowego rozwoju mowy. To właśnie wtedy, łatwymi sposobami można zahamować narastające defekty, które w przyszłości staną się barierą bardzo trudną lub niemożliwą do pokonania.
Jakie są wskazania do konsultacji ze specjalistą?
Prawdą jest, że każde dziecko rozwija się we własnym, indywidualnym tempie. Istnieją jednak normy rozwojowe, które są szerokimi oknami czasowymi, w których oczekujemy pojawienia się pewnych umiejętności. Jeżeli rozwój dziecka jest opóźniony, w odniesieniu do oficjalnych kamieni milowych, to warto wtedy udać się z dzieckiem do specjalisty po pomoc.
Co powinno zaniepokoić Rodzica?
- od chwili narodzin dziecko oddycha przez usta (chrapie, ślini się)
- ma nieprawidłową pozycję żuchwy (podczas snu buzia powinna być zamknięta)
- nieprawidłowe ułożenie języka (język nie powinien wystawać z buzi, w czasie spoczynku powinien być wklejony w podniebienie)
- trudności z karmieniem (nieefektywne ssanie, ulewanie, cmokanie podczas karmienia)
- masz wrażenie że dziecko ma problemy ze słuchem - nie odwraca głowy w stronę głośnego dźwięku
- nie obserwuje twarzy opiekunów
- osłabiony lub brak kontaktu wzrokowego
- dziecko ma opóźniony rozwój psychoruchowy
- w wieku 7 miesięcy dziecko nie tworzy ciągów sylab - ta-ta-ta, da-da-da, ba-ba-ba
- w wieku 8 miesięcy nie reaguje na imię
- podejrzewasz że nie rozumie prostych poleceń
- w wieku 11 miesięcy nie wskazuje palcem
- dziecko preferuje pokarmy rozdrobnione, mączne, bez grudek - inaczej krztusi się i wypluwa jedzenie
- w wieku 14 miesięcy nie mówi kilku prostych wyrazów np. MAMA, TATA, BABA, NE i wyrażeń dźwiękonaśladowczych
- po skończeniu 2 lat nie wypowiada dwuwyrazowych zdań np. MAMA DA, BABA AM
- dziecko sprawia wrażenie jakby mówiło przez nos
- podczas mówienia język znajduje się pomiędzy zębami
- po skończeniu 3 lat nie mówi pełnymi zdaniami (w tym wieku gramatyka nie musi być perfekcyjna)