Zespół ZnanyLekarz
Z dniem 1 czerwca 2015 roku nasz serwis zmienia nieco zasady związane z moderacją nadużyć zgłaszanych przez lekarzy. Biorąc pod uwagę sugestie naszych użytkowników, zdecydowaliśmy się wprowadzić zmiany w dotychczas stosowanym procesie, aby uprościć go i uczynić bardziej przejrzystym.
Od teraz wszystkie opublikowane opinie, które po pewnym czasie zostały usunięte, ponieważ pacjent nie potwierdził ich podczas powtórnej weryfikacji, nie znikną z profilu lekarza zupełnie. Pozostanie po nich okno z informacją, że w tym miejscu widniała dana opinia, jednak została usunięta na skutek zgłoszonego nadużycia(zmiany nie dotyczą opinii usuniętych przed 1 czerwca). Dzięki tej funkcji każdy pacjent będzie wiedział, co stało się z jego opinią. Ponadto liczba usuniętych opinii będzie także ważną informacją dla wszystkich pacjentów, szukających właściwego specjalisty.
Czym jest nadużycie?
Każdy zweryfikowany lekarz ma prawo zgłosić nadużycie do opinii, która pojawiła się na jego profilu. Jeśli argumentacja zastosowana przez lekarza jest przekonująca, moderator może podjąć decyzję o rozpoczęciu postępowania powtórnej weryfikacji względem danej opinii. W tym celu kontaktujemy się e-mailowo z autorem tej opinii i prosimy, aby potwierdził swoje słowa. Autor ma 7 dni na to, aby potwierdzić swoją opinię. Jeśli to zrobi, zgłoszenie nadużycia, które otrzymaliśmy od lekarza, zostaje odrzucone. Przez brak potwierdzenia opinii ze strony autora rozumiemy, że autor nie podtrzymuje swojego zdania, a powtórna weryfikacja opinii się nie powiodła. Zmuszeni jesteśmy zatem usunąć tę opinię z profilu lekarza.
Autorzy komentarzy, publikując opinie w naszym serwisie, zaświadczają, że opisana sytuacja rzeczywiście miała miejsce. Udostępniamy pacjentom możliwość zamieszczenia komentarza o lekarzu, jednak nie posiadamy środków ani kompetencji, aby sprawdzać, czy wszystkie przedstawione sytuacje rzeczywiście miały miejsce. Dlatego tak ważne jest dla nas potwierdzenie opinii przez pacjenta. Nie stawiamy się w roli arbitra, który decyduje o racji jednej ze stron. Jesteśmy raczej bezstronnym pośrednikiem, który udostępnia pacjentom i lekarzom platformę dialogu i dba o odpowiedni poziom publikowanych treści.
Dlaczego podjęliśmy taką decyzję?
Od pewnego czasu trafiały do nas krytyczne głosy pacjentów, że serwis znanylekarz.pl kasuje wpisy w niewyjaśnionych okolicznościach, oraz że nie do końca rozumieją tę funkcjonalność portalu. Wychodząc naprzeciw potrzebom naszych Użytkowników, staramy się działać w sposób jasny i klarowny. Podzielamy głosy pacjentów, że wszystkie wpisy dodawane na profilach lekarzy powinny pozostawiać swój ślad, nawet jeśli treść samej opinii została usunięta (różne mogę być tego powody). Usunięta opinia nie wlicza się w ogólną liczbę ocen na profilu lekarza, może być jednak ważnym sygnałem, jak dany lekarz reaguje na krytykę ze strony pacjentów. To, do czego zachęcamy wszystkich lekarzy, to korzystanie z funkcji `Odpowiedzi pod opinią` – wierzymy, że odniesienie się do komentarza pacjenta i przedstawienie perspektywy lekarza w danej kwestii jest bardzo pomocne dla pozostałych użytkowników. Lekarz ma oczywiście prawo nie zgadzać się z opinią i zgłosić do niej nadużycie, jednak od teraz usunięte komentarze nie znikną z jego profilu całkowicie.
Jeśli masz jakieś pytania lub wątpliwości – skontaktuj się z nami: kontakt@znanylekarz.pl. Z przyjemnością wyjaśnimy wszystkie niejasne kwestie.
Ten artykuł został opublikowany na stronie ZnanyLekarz za wyraźną zgodą autorki lub autora. Cała zawartość strony internetowej podlega odpowiedniej ochronie na mocy przepisów o własności intelektualnej i przemysłowej.
Strona internetowa ZnanyLekarz nie zawiera porad medycznych. Zawartość tej strony (teksty, grafiki, zdjęcia i inne materiały) powstała wyłącznie w celach informacyjnych i nie zastępuje porady medycznej, diagnozy ani leczenia. Jeśli masz wątpliwości dotyczące problemu natury medycznej, skonsultuj się ze specjalistą.