mgr Kamila Chojnacka-Krukowska

Logopeda więcej

Ostrowiec Świętokrzyski 1 adres

Moje doświadczenie

Specjalizuję się w terapii języka, komunikacji i kompetencji społecznych u dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi (autyzmem wczesnodziecięcym, Zespołem Aspergera i in.), oraz w terapii logopedycznej dzieci z zaburzeniami i opóźnieniami rozwoju mowy. Prowadzę zajęcia grupowe i Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci i młodzieży z całościowymi zaburzeniami rozwoju.
W pracy z dziećmi wykorzystuję i łączę różnorodne metody i techniki, dostosowując je do potrzeb swoich małych pacjentów. Jestem zwolenniczką tzw. komunikacji totalnej. Uważam, że ważnym elementem procesu terapeutycznego jest budowanie samodzielności oraz poczucia własnej wartości u dziecka, by mogło ono być bardziej świadome siebie, swoich możliwości i potrzeb, a dzięki temu uczyło się lepiej je komunikować.

Doświadczenie zawodowe:

Doświadczenie w pracy zdobywałam m.in. w Zakładzie Logopedii i Językoznawstwa Stosowanego UMCS, Krajowym Towarzystwie Autyzmu w Lublinie, Dziennym Ośrodku Psychiatrii i Zaburzeń Mowy we Wrocławiu, w przedszkolach integracyjnych w Lublinie i Wrocławiu, oraz w poradniach i ośrodkach dla dzieci z zaburzeniami rozwoju we Wrocławiu i okolicach. Systematycznie uczestniczę w szkoleniach oraz konferencjach naukowych z zakresu językoznawstwa, logopedii i neuronauk.

Wykształcenie:

Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dziecka, Dolnośląska Szkoła Wyższa we Wrocławiu
Filologia polska, specjalność logopedyczna, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

Ukończone kursy i szkolenia:

Diagnostyka i terapia dzieci w wieku przedszkolnym w ujęciu koncepcji psychomotorycznej (DSW)
Diagnostyka i terapia neurologopedyczna zaburzeń funkcji oralnych, związanych
z poborem pokarmów i nadawaniem mowy – moduł I (mgr A. Łada)
Dzieci z chorobami rzadkimi – leczenie, rehabilitacja, edukacja (AM W-w, OTTOPRODENT)
Dzieci z chorobami rzadkimi – leczenie, rehabilitacja, edukacja. Wrodzone zaburzenia układu nerwowego (Potrafię pomóc, AM W-w)
Metody wspierające terapię słuchu i mowy dzieci niedosłyszących (SODIR PZG W-w)
Polski Język Migowy – poziom A1 (UWr)
Praca z osobą przejawiającą trudne zachowania w oparciu o zasady Stosowanej Analizy Behawioralnej (PSTB)
Rozwijanie komunikacji u dzieci z autyzmem (PSTB)
Specjalne potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci – podnoszenie efektywności kształcenia (seminarium, DSW)
System Językowo-Migowy – kurs dla pracowników służb społecznych – I i II stopień (PZG)
Technika mówienia i emisja głosu (PTL)
Terapia komunikacji u dzieci z zaburzeniami rozwojowymi (szkolenie wewnętrzne, DOPDIM)
Terapia słuchu i mowy dzieci niedosłyszących w wieku 7-12 lat (SODIR PZG W-w)
Trening słuchowy (indywidualny i grupowy) – ważny element procesu terapii dziecka z wadą słuchu (SODIR PZG W-w)
Wczesna Interwencja i Wspomaganie Rozwoju Dziecka z grupy wysokiego ryzyka
na podstawie koncepcji neurorozwojowych, ergoterapii w pediatrii i integracji sensomotorycznej (OTTOPRODENT)
Współpraca z rodziną pacjenta (SYNAPSIS)
Wykorzystanie metod i technologii AAC w terapii logopedycznej osób z autyzmem
i innymi zaburzeniami komunikacji (KTA)
Zapraszam również na konsultacje on-line.
więcej

Usługi i ceny

Ceny dotyczą wizyt prywatnych.

Diagnoza neurologopedyczna z opinią


Konsultacja neurologopedyczna


Masaż logopedyczny


Stymulacja rozwoju mowy


Terapia karmienia


+ 5 usług

W jaki sposób ustalane są ceny?

Opinie pojawią się wkrótce

Napisz pierwszą opinię

Jesteś już po wizycie u mgr Kamila Chojnacka-Krukowska? Daj znać, co myślisz. Inni pacjenci będą wdzięczni za pomoc w wyborze najlepszego specjalisty.

Dodaj swoją opinię

Odpowiedzi na pytania

1 odpowiedzi udzielonych przez lekarza na pytania pacjentów na ZnanyLekarz.pl

Witam. Ośmioletni syn ma problem z wymową głoski "r". Jakie będą najlepsze ćwiczenia do wykonania w domu i gdzie można znaleźć przykłady takich ćwiczeń. Dziękuję za odpowiedź.

Witam!
Dobór odpowiednich ćwiczeń do pracy w domu zależy od wielu czynników, dlatego najlepiej byłoby najpierw skonsultować się z logopedą który przeprowadzi diagnozę -
sprawdzi jakie są przyczyny trudności w wymowie u Pani syna, oceni budowę i funkcjonowanie mięśni odpowiedzialnych za artykulację, sprawdzi poziom rozwoju funkcji słuchowych i na tej podstawie opracuje program terapii dostosowany do możliwości i potrzeb dziecka. Jest wiele serwisów logopedycznych z przykładami typowych ćwiczeń artylukacyjnych, jednak nie wszystkie będą odpowiednie dla konkretnego dziecka z konkretnym problemem.
Pozdrawiam,
Kamila Krukowska

mgr Kamila Chojnacka-Krukowska

Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.

Najczęściej zadawane pytania