Moje doświadczenie

Wykształcenie:

Studia magisterskie: Filologia polska o specjalności logopedycznej (Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej w Lublinie).
Studia podyplomowe: Neurologopedia (Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego we Wrocławiu)
Studia podyplomowe: Logopedia medialna ( Wyższa Szkoła Komunikowania i Mediów Społecznych im. Jerzego Giedroycia w Warszawie).
Studia podyplomowe: Komunikacja i Kreowanie Wizerunku Medialnego (Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku).
Studia podyplomowe: Terapia pedagogiczna i socjoterapia (Pedagogium Warszawa).

Kursy i szkolenia:
Akademia Logopedy: "Opóźniony rozwój mowy - prawidłowa diagnoza i skuteczne metody pracy z dzieckiem".
Międzynarodowa Konferencja: "Głos: Narzędzie-Komunikacja-Terapia" ((Pedagogium WSNS
i Polski Związek Logopedów)
"Technika i wyrazistość mowy" (Pedagogium WSNS i Polski Związek Logopedów)

Doświadczenie zawodowe:

Współpraca ze szkołami i przedszkolami w zakresie zajęć edukacyjnych i logopedycznych (m.in. International European School, Nowa Prywatna Szkoła Podstawowa w Milanówku, Domek Przedszkolaka w Warszawie).
Współpraca z firmami w zakresie szkoleń i zajęć logopedycznych (Logoped s.c., ABC Poprawnej wymowy).
Prowadzenie warsztatów i szkoleń (WCEO - Komunikacja, retoryka i wystąpienia publiczne).
Wspoółzałożycielka firmy szkoleniowej Speaking Style
A prywatnie...

Fascynuje mnie obserwacja codziennej komunikacji międzyludzkiej. Przysłuchując się rozmowom w sklepie, w metrze, w telewizji, coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że często ważne treści jakie przekazujemy - poprzez dobór słownictwa, ton głosu, akcent, gestykulację - są odbierane zupełnie inaczej niż zamierzaliśmy. Bo czy poważnie potraktujemy dyrektora, który piskliwym głosem zażąda "raporcików na biureczku" do końca dnia? Albo doskonałego merytorycznie prawnika, ale "dołanczającego" dokumenty do sprawy?

Pomijając powyższe podsłuchiwactwo:) staram się być na bieżąco ze sprawami politycznymi i gospodarczymi, trochę naiwnie wierząc, że kolejne wieści ze świata przyniosą wyłącznie pozytywy. Wieczorami czytam książki, najczęściej przy lampce wina:)
więcej

Adres

Logopeda - Karolina Osmulska
Polichno 62, Chęciny

W tym gabinecie nie można umawiać wizyt przez internet

Pacjenci prywatni (bez ubezpieczenia)


Przyjmuję: dorosłych, dzieci w każdym wieku
Brak informacji o usługach i ich cenach

Czy brakuje Ci jakichś informacji w profilu tego specjalisty?

Pokaż innych logopedów w pobliżu

Cennik

Brak informacji o usługach i cenach

Ten lekarz nie dodał jeszcze informacji o usługach i cenach.

14 opinii pacjentów

Ogólna ocena

Trzymamy rękę na pulsie Sprawdzamy wszystkie opinie. Specjaliści nie mogą płacić za modyfikowanie lub usuwanie opinii. Dowiedz się więcej
M
Numer telefonu zweryfikowany
Lokalizacja: Logopeda - Karolina Osmulska Inny

Polecam Panią Doktor, wizytę zaliczamy do udanych.

O
Numer telefonu zweryfikowany
Lokalizacja: Logopeda - Karolina Osmulska Inny

Profesjonalne i indywidualne podejście do pacjenta. Duża wyrozumiałość. Polecam.

K
Numer telefonu zweryfikowany
Lokalizacja: Logopeda - Karolina Osmulska Inny

Polecam Panią Karolinę z czystym sumieniem, super podejście do dzieci oraz bardzo ciekawe ćwiczenia logopedyczne. Synek chętnie uczestniczy w zajęciach i co najważniejsze już po kilku spotkaniach widać efekty. Polecam!

S
Numer telefonu zweryfikowany
Lokalizacja: Logopeda - Karolina Osmulska Inny

Z całego serca polecam usługi Pani Karoliny. Terapia u niej była prawdziwą przyjemnością, szczególnie warte podkreślenia jest pełen profesjonalizm, rzetelność i indywidualne podejście do pacjenta

P
Numer telefonu zweryfikowany
Lokalizacja: prywatna praktyka logopedyczna ul. Szkolna 2 Inny

Pani Karolina to wysokiej klasy specjalista z genialnym podejściem do dzieci, trafna diagnoza i starannie dobrany plan zajęć już przynosi efekty u mojego dziecka.
Polecamy

M

Pani Karolina to świetny specjalista z podejściem do dzieci i mnóstwem ciekawych pomysłów na "ćwiczenia języka". Nauczyła moją córkę wymawiać K i G. Mała już po czterech spotkaniach zaczęła wymawiać te literki. Od tamtego momentu minęło klika miesięcy a Mała nadal wspomina jak było u Pani Karoliny fajnie :)
Zdecydowanie polecam!

mgr Karolina Szymkiewicz

Bardzo dziękuję za docenienie i miłe słowa. Serdecznie pozdrawiam Panią i Natkę:)

B
Numer telefonu zweryfikowany

Pani Karolina reprezentuje bardzo prosesjonalne podejście do pacjetna. Zajęcia przebiegają w przemiłej atmosferze. Pomoce dydaktyczne zaczerpnienie z wielu źródeł. A co najważniejsza po każdych zajęciach widocznych był postęp w zwalczaniu wady wymowy. Serdecznie polecam!

mgr Karolina Szymkiewicz

Dziękuję i ciepło pozdrawiam:)

R

Pani Karolina to bardzo miła, sympatyczna osoba. Do każdego pacjenta podchodzi indywidualnie co jest jej dużym atutem. Po drugiej wizycie zauważyłem wyraźną poprawę w wymowie "R". Zaleca również ćwiczenia domowe, za które nie trzeba płacić. Pełen profesjonalizm i zaufanie. POLECAM !!!

mgr Karolina Szymkiewicz

Serdecznie dziękuję i pozdrawiam.

W
Numer telefonu zweryfikowany

Od dziecka miałam problem z seplenieniem, ale dopiero niedawno postanowiłam coś z tym zrobić. Bardzo cieszę się, ze trafiłam do pani Karoliny. Już po kilku wizytach było słychać efekty. Teraz utrwalamy prawidłową wymowę. Pani Karolina przekazuje lub przesyła mi mailowo sporo ćwiczeń, dzięki czemu terapia idzie w szybkim tempie. Z całą pewnością mogę polecić panią Karolinę Osmulską jako świetnego logopedę!

mgr Karolina Szymkiewicz

Bardzo dziękuję i pozdrawiam.

J
Numer telefonu zweryfikowany

Bardzo profesjonalnie.

Pani Karolina pracowała z moją pięcioletnią córeczką.Błyskawicznie postawiła diagnozę i przyjęła strategię, która w ciągu paru tygodni zaczęła przynosić skutki. Konsekwentnie i cierpliwie prowadzona terapia sprawiła, że kolejne etapy były coraz łatwiejsze Teraz gdy skończyłyśmy przedszkole i córka poszła do szkoły, odbyło się kolejne badanie logopedyczne, tym razem już w szkole i okazało się, że córeczka nie potrzebuje już logopedy, bo nie ma absolutnie żadnych problemów. Pani Karolina opracowuje terapię nie tylko w zależności od trudności z jakimi boryka się dziecko, ale też dopasowuje ją do osobowości dziecka.

Dziękuję serdecznie i polecam wszystkim zatroskanym Rodzicom.

Joanna Popielecka mama Matysi

mgr Karolina Szymkiewicz

Z całego serca Pani dziękuję za miłe słowa. Pozdrawiam i przesyłam uściski dla Matysi.

Wystąpił błąd, spróbuj jeszcze raz

Odpowiedzi na pytania

4 odpowiedzi udzielonych przez lekarza na pytania pacjentów na ZnanyLekarz.pl

Mam problem z synkiem, który ma dwa latka i mówi tylko proste wyrazy takie jak: tata, du, de, baba, da, czasami mama, ge, ku i nic konkretnego. Także nie naśladuje odgłosów zwierzątek (mimo, że my naśladujemy i puszczamy). Ma dobry kontakt wzrokowy, gdy do niego mówimy, patrzy w oczy przez dłuższą chwilkę. Szybko się irytuję.
Szczegółowo pisząc to Robert mój syn urodził się z niską masą urodzeniową (niecałe 2 kg), z powodu zielonych wód, cięcie cesarskie, jednak wszystko było ok i dostał 10. Miał niskie napięcie mięsniowe, ale poprzez masaże wyszedł z tego.

Rozwijał się prawidłowo, tzn. gaworzył, nie choruje, wszystko pediatrycznie ok.

Obecnie chodziliśmy do dwóch logopedów raz w tygodniu i dostaliśmy takie wskazówki jak: by jadł twarde żelki Haribo, masowany był łyżeczką i zestawem z Nuka wewnątrz buzi (kolistymi ruchami). Synuś, gdy miał pół roku miał podcinane więzidełko i jest ok. Także powiedziano nam, by dużo do niego mówić, utrzymywać kontakt, masować buzie (palcami wokół ust, oczy i wibracje policzków), codziennie po 3 razy przez 5 miesięcy wykonywałam te ćwiczenia i efektów żadnych, liże lizaków, no i wypowiadamy także literki z alfabetu (wyraźnie i długo). Martwimy się i boimy. Bardzo prosiłabym o jakąś sugestie, propozycje, porade. Będe bardzo wdzięczna, bo bardzo dużo pieniędzy daliśmy na wizyty i smutno nam, że synek nie robi postępów w mowie. Odnośnie spożywania pokarmów, czy zabawa z nim, przytulaniem i bliskością nie ma problemów, ale ta mowa zaburza komunikacje między nami, ponieważ muszę się jako mama wszystkiego domyslać.

Dzień dobry,
Na podstawie tego, co Pani pisze - jeśli rozwój psychomotoryczny synka następował prawidłowo, nie ma żadnych problemów ze słuchem, ani anomalii w budowie aparatu artykulacyjnego - a mimo to, mowa wciąż się nie pojawia, można przypuszczać, że Pani synek ma samoistny opóźniony rozwój mowy (sorm). Oczywiście to tylko hipoteza, do postawienia pełnej diagnozy potrzebny byłby szczegółowy wywiad oraz badanie i obserwacja chłopca. SORM nie jest zjawiskiem patologicznym i dotyczy stosunkowo dużej liczby dzieci (zwykle chłopców). Jest przejawem dysharmonii rozwojowych (przy dobrym rozwoju psychomotorycznym nie rozwija się mowa), wolniejszego dojrzewania układu nerwowego, bądź nieprawidłowego wpływu środowiska. (Wnioskując z Pani opisu, z podjętych działań, ta ostatni uwaga nie dotyczy sytuacji Pani synka). Czasami brak rozwoju mowy może się przedłużać do 3 r.ż.
Mam nadzieję, że Panią uspokoi fakt, że zjawisko SORM jest przejściową formą zakłóceń procesu rozwojowego - nie prowadzi do trwałych zmian, ani do poważniejszych konsekwencji rzutujących na dalszy proces rozwoju. Opóźnienie rozwoju mowy ustępuje samoistnie (często nawet bez konieczności interwencji specjalisty, co nie znaczy, że nie warto stymulować rozwoju mowy dziecka).
Proszę nie zarzucać masaży logopedycznych, kształtują one mięśnie aparatu artykulacyjnego i jeśli nie teraz, pozytywnie wpłyną na poprawność artykulacyjną głosek w późniejszym okresie rozwoju mowy. Je osobiście polecam masaże dr Stećko, można je z łatwością znaleźć w Internecie. Przy opóźnionym rozwoju mowy dobre efekty przynosi praca wg programu prof. Jagody Cieszyńskiej: Słucham i uczę się mówić. Są to książeczki do oglądania + płyta CD do słuchania, najlepiej przez słuchawki (żeby nie dochodziły bodźce z zewnątrz). Na początek polecałabym zestaw: Samogłoski i wykrzyknienia oraz wyrażenia dźwiękonaśladowcze, a potem Sylaby i rzeczowniki oraz Sylaby i czasowniki. Książeczki z płytami dostępne są na stronie wydawnictwa arson.pl
Proszę też jak najwięcej synkowi czytać, opowiadać, wspólnie oglądać książeczki, naśladować dźwięki otoczenia (telefon, pralkę, piekarnik, lodówkę). W zabawie proszę się starać zachęcać dziecko do stymulacji narządów artykulacyjnych. Pomocne będzie kląskanie, wyciąganie języka, całuski, powtarzanie samogłosek i sylab: gu, pa, ga, ma. Podczas oglądania książeczek o zwierzętach, proszę zachęcać synka do pokazywania zwierząt, które robią, np. "miał", "hau", "re, re kum, kum" itp. Proszę także czytać synkowi wierszyki, ważne, żeby nie były długie. Polecam popularnego Jana Brzechwę, np. "Bocian", "Renifer", "Lis", czy "Wilk".
Ośrodki w mózgu odpowiedzialne za mowę położone są obok ośrodków odpowiedzialnych za motorykę, zwłaszcza ruchy ręki. Warto więc stymulować mowę od tej strony, np. synek może lepić plastelinę, gnieść ciasto, "miętosić" gniotki, rysować, malować, wydzierać itp.
Życzę powodzenia i chętnie służę pomocą,
Karolina Osmulska

mgr Karolina Szymkiewicz

Czy prowadzi Pani terapię EEG Biofeedback? Czy możliwe jest odbycie krótkiego stażu w tym zakresie w Pani gabinecie?

Dzień dobry, nie prowadzę terapii biofeedback.

mgr Karolina Szymkiewicz
Zobacz wszystkie odpowiedzi

Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.

Najczęściej zadawane pytania