2,5 latek, który mówi dużo, ale nie zawsze zrozumiale. Zna dużo słów, lubi powtarzać po mnie lub po
3
odpowiedzi
2,5 latek, który mówi dużo, ale nie zawsze zrozumiale. Zna dużo słów, lubi powtarzać po mnie lub po tacie, ale rzadko kiedy powie coś sam od siebie zrozumiałe. Najczęściej podczas zabawy mówi coś po swojemu. Potrafi zarządać o "picie", "jeść" lub "mniam mniam", "spać", potrafi też nazwać części twarzy. Bez problemu poprosi o telewizor, telefon, pilota lub komputer (po swojemu wizor, noni, ilot, piter). Wskaże i nazwie pieska lub kotka. Uogólniając, rozumie praktycznie wszystko co się do niego mówi, gdy go o coś poproszę, zrobi to. Powtórzy również wszystko, choć nie zawsze zrozumiale. Problem jest z wypowiadaniem zdań i słów, które umie powtarzać, ale bez tego ich nie użyje. Nie chodzi jeszcze do żłobka/przedszkola. Czy jest to powód do zmartwień? Jeśli tak, gdzie się udać?
Dzień dobry, brak umiejetność mówienia samodzielnego wyrazów czy zdań, wynika z nie najlepiej działającej pamięci fonemowej.Jeśli dodatkowo mowa, nie zawsze jest zrozumiała, warto już teraz udać się na konsultację do neurologopedy w celu oceny poziomu trudności.Pozdrawiam.
Sugeruję wizytę: Konsultacja logopedyczna dzieci - 180 zł
Na wizytę można umówić się przez serwis ZnanyLekarz, klikając w przycisk Umów wizytę.
Na wizytę można umówić się przez serwis ZnanyLekarz, klikając w przycisk Umów wizytę.
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Zgodnie z normą dziecko między 20 a 30 miesiącem życia zaczyna budować zdania (łączy 2 lub kilka elementów w proste zdania), wypowiada też między 70 a 270 wyrazów. Mowa 3-latka jest zrozumiała dla Rodziców, a także przez osoby z otoczenia (nieznane). Wg badań 70% dzieci u których zdiagnozowano opóźniony rozwój mowy w zakresie jakichś funkcji ma kłopoty w perspektywie szkolnej. Oczywiście decyzja o podjęciu terapii należy do Rodzica i zależy od wielu czynników (aktualnej sytuacji rodziny, zasobów motywacyjnych i emocjonalnych, finansów, logistyki i organizacji dnia), natomiast ja z całego serca polecam. Im wcześniej decydujemy się na wsparcie (dziecka oraz siebie w kontakcie z dzieckiem), tym lepiej. Pani opis świadczy o tym, że syn doświadcza trudności, proszę zatem udac się do logopedy lub skonsultować wątpliwości w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Pozdrawiam serdecznie, Urszula Maurer
Poruszyła Pani kilka kwestii.
Proponuję ograniczyć oglądanie telewizji, dostęp do telefonu i komputera . Wnioskuję, że dziecko często z nich korzysta, skoro bezbłędnie o nie prosi. Obraz stymuluje prawą półkulę mózgu, natomiast za rozwój mowy odpowiada przede wszystkim lewa półkula.
To, że dziecko zna słowa, czyli ma je w zasobach swojego słownika biernego, nie oznacza, że będzie ich używało czy budowało z nich zdania. To są różne umiejętności.
Logopeda oceni, czy to, co nazywa Pani niewyraźnym mówieniem mieści się jeszcze w normie czy nie. Dwulatek może jeszcze nie wszystko mówić w sposób zrozumiały dla postronnych osób.
Zapraszam na konsultację online.
Janina Nowacka
Proponuję ograniczyć oglądanie telewizji, dostęp do telefonu i komputera . Wnioskuję, że dziecko często z nich korzysta, skoro bezbłędnie o nie prosi. Obraz stymuluje prawą półkulę mózgu, natomiast za rozwój mowy odpowiada przede wszystkim lewa półkula.
To, że dziecko zna słowa, czyli ma je w zasobach swojego słownika biernego, nie oznacza, że będzie ich używało czy budowało z nich zdania. To są różne umiejętności.
Logopeda oceni, czy to, co nazywa Pani niewyraźnym mówieniem mieści się jeszcze w normie czy nie. Dwulatek może jeszcze nie wszystko mówić w sposób zrozumiały dla postronnych osób.
Zapraszam na konsultację online.
Janina Nowacka
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.