Chciałbym zapytać co daje dziecku opinia z poradni psychologiczno-pedagogicznej o inteligencji niższ
2
odpowiedzi
Chciałbym zapytać co daje dziecku opinia z poradni psychologiczno-pedagogicznej o inteligencji niższej niż przeciętna. Dziecko chodzi do 5 klasy szkoły podstawowej i nauczyciele wymagają dokładnie tego samego co od innych dzieci. Córka na koniec roku miała średnią 3.82 i taką samą by miała gdyby teh opinii nie miła. To bardzo niska średnia. Z ciekawości chcę też zapytać czy nauczyciele mieli by jej prawo postawić jedynkę na koniec roku?
Dzień dobry, taka opinia z poradni zawiera zalecenia do pracy z dzieckiem istotne dla rodziców/opiekunów oraz nauczycieli i innych specjalistów wspierających jego rozwój. W takim momencie, kiedy widoczny jest brak zastosowania do zaleceń w pracy z dzieckiem, wynikających z opinii, pomocne okazuje się rozpoczęcie dialogu ze szkołą, psychologiem/pedagogiem szkolnym, poradnią. Podzielenie się swoimi obserwacjami. Inteligencja niższa niż przeciętna to tzw szara strefa. Dziecko wymaga wsparcia w obszarze poznawczym, ale nie na tyle, żeby formalnie klasyfikować się do kształcenia wspieranego. Dlatego też zgodnie z pani obserwacją dziecko otrzymuje zadania na takim samym poziomie jak rówieśnicy. Stąd ogromna rola rodziców/opiekunów i wszystkich osób, które biorą udział w rozwoju dziecka i jego wspieraniu. Wiedza o tym, że dla jednego człowieka ocena dobra lub dopuszczająca jest oceną celująca na miarę jego możliwości i ogromne znaczenie ma docenianie wysiłków, pracy włożonej w osiągniecie tego sukcesu jakim jest trójka ze sprawdziany. Najistotniejsze jest to, żeby opiekun miał świadomość możliwości dziecka i był dla niego wsparciem.
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Dzień dobry, taka opinia w zamyśle powinna być informacją dla wychowawców i pedagogów. Dzieci mają różne predyspozycje i możliwości, zatem edukacja dopasowana do potrzeb i indywidualnych cech dziecka nie tylko umożliwia mu spokojniejsze, bezstresowe przyswajanie wiedzy, ale i daje szansę na realizację treści programowej w stopniu realnym dla tego dziecka.
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.