Chciałbym zapytać co oznaczają te wyniki testów psychologicznych i na jakie osiągnięcia w nauce u ta

6 odpowiedzi
Chciałbym zapytać co oznaczają te wyniki testów psychologicznych i na jakie osiągnięcia w nauce u takiego dziecka można liczyć. Córka ma 11 lat. Badanie testem wisc-r wykazało że ogólny rozwój umysłowy mieści się w przedziale szeroko rozumianej normy intelektualnej. Rozwój poszczególnych funkcji poznawczych jest niecharmonijny. Do najlepiej ukształtowanych należy myślenie przyczynowo - skutkowe w oparciu o materiał graficzny rozumienie norm i zasad społecznych oraz zasób posiadanego słownictwa. W dolnej granicy normy rozwinięte są spostrzegawczość analiza i synteza materiału wzrokowego oraz wyobraźnia i wizualizacjia przestrzenna. Deficyty występują w trwałość pamięci werbalnej rozumowaniu arytmetycznym wiadomościach umiejętności organizowania materiału w większe całości oraz tempie ucznia się wzrokowo - ruchowego. Reasumując trudności w nauce wynikają z obniżonego potencjału intelektualnego deficytów funkcji poznawczych oraz zaległości edukacyjnych
Dzień dobry.
Wyniki badań powinny być omówione przez specjalistę wykonującego i opisującego.
Proponuję rozmowę z tą osobą.
Pozdrawiam!

Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online

Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.

Pokaż specjalistów Jak to działa?
czyli wynik ten można rozumieć następująco: ogólnie poziom inteligencji dziecka mieści się w normach typowych dla wieku. Co jest dobrym wynikiem i należy się cieszyć.
Silną strony dziecka - duży zasób słów, rozumienie sytuacji społecznych (może mieć np. łatwość w nawiązywaniu dobrych relacji z innymi) oraz zdolność myślenia przyczynowo skutkowego szczególnie jeśli coś jest przedstawione obrazowo. Czyli dziecko zrozumie, co jest konsekwencją czegoś i co jest przyczyną jakiegoś zdarzenia.
Niektóre zdolności umysłowe sa jednak słabiej rozwinięte i te wpływają na niższe wyniki w nauce. Wymagają szczególnej uwagi od osób, które uczą to dziecko.
Te problematyczne umiejętności związane są z analizą i syntezą wzrokową. To ma największy wpływ na umiejętność czytania ze zrozumieniem i poprawnego pisania. Dziecko może mieć problem zarówno z polskim jak i z matematyką. Te problemy nie są efektem jego złej woli, niechęci do nauki, czy lenistwa ale wynikają z tego, że mózg tego dziecka nie potrafi sprawnie wykonywać czynności odpowiedzialnych za te zadania. W efekcie dziecko ma trudność z zapamiętywaniem tego co jest napisane oraz z przeprowadzaniem działań matematycznych. Czyli dla tego dziecka nie zadziała metoda zapamiętywania przez notowanie. Potrzeba tu innych metod i treningu wzmacniającego analizę i syntezę wzrokową. To dziecko ma szansę dobrze się uczyć, ale potrzebuje do tego sensownej pomocy. Zgadzam się z przedmówcą, że taka diagnoza powinna być wyjaśniona. Poradnia w której ją zrobiono powinna zaproponować jakieś działania. Istnieje możliwość, że oni coś zaproponują bez wyjaśniania diagnozy. Zdecydowanie dziecko potrzebuje pomocy w nauce polegającej na dobraniu i nauczeniu dziecka właściwych metod uczenia się. To oznacza, że standardowy korepetytor tu się nie sprawdzi.
Wyniki takich testów to tylko wycinek (choć ważny) wiedzy o Pana dziecku. Na wyniki w nauce ma wpływ nie tylko potencjał intelektualny, ale też cechy osobowości i charakteru (np. otwartość na doświadczenia, wytrwałość w dążeniach, odporność na frustrację), a także całą skomplikowana psychospołeczna sytuacja, w jakiej dziecko się znajduje. Dzieci w wyjątkowo wysokimi wynikami w podobnych testach nie zawsze odniosą szkolne sukcesy, podczas gdy inne, z wynikami niskimi mogą świetnie radzić sobie w szkole. Reasumując, zdalnie nikt na Pana pytanie nie odpowie inaczej niż spekulatywnie. Jeżeli coś Pana niepokoi, najlepiej wybrać się z córką do psychologa i porozmawiać.
Dzień dobry,
rozumiem, że otrzymał Pan taką informację po badaniu, jednak warto skonsultować tą interpretację wyniku w odniesieniu do Pana córki oraz przebiegu badania. Proponuję porozmawiać z psychologiem, który przeprowadzał badanie.
Pozdrawiam
Szanowna Pani,zadaje Pani pytanie-na jakie wyniki edukacyjne można liczyć u Pani 11letniej Córki. Przepraszam,ale jest to nieprawidłowo postawione pytanie. Tu nie można na coś liczyć,tu można wraz ze specjalistami wypracować pewien kanon pomocy i go realizować. Skala Inteligencji WISCr jest narzędziem coraz bardziej kontrowersyjnym,niedoskonałym i powoli,przez dynamicznie rozwijające się ośrodki diagnostyczne uważany za archaiczny. Ponadto,sama technika w izolacji,poza obserwacja i wywiadem-niewiele mówi o dziecku,także bez analizy jego tzw.wytworow własnych. Pytanie tez-czy to jest pierwsze badanie Córki? Dlaczego dopiero teraz jest diagnozowana? To bardzo późno,a problemy nie pojawiły się nagle. O jakich wartościach procentowych Ilorazu mówimy? Badanie jest niedoskonałe i wymaga cyklicznego powtórzenia,ponieważ na jego wynik wpływa bardzo wiele czynników,takich jak ogólny stan psychofizyczny dziecka w dniu badania,rożnego typu dystraktory,rożnego typu problemy i niepowodzenia,obniżony nastrój,itd. Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne siła rzeczy korzystają z tego Testu,ale nie może być ono badaniem jedynym. Musi być,np.zebrany wywiad anamnestyczny,diagnoza funkcjonalna-historia dziecka od okresu prenatalnego i postnatalnego,cała historia medyczna. Dziecko wymaga uczestnictwa w zajęciach terapii pedagogicznej w szkole i dodatkowo w Poradni oraz pełnej diagnozy poradnianej w kierunku dyskalkulii lub specyficznych trudności w uczeniu się matematyki. Całość wymaga współpracy z wychowawca klasy,pedagogiem i psychologiem szkolnym.
Witam, warto wzmacniać te funkcje które są gorzej rozwinięte u dziecka poprzez różne ćwiczenia np. koordynacji wzrokowo - ruchowej, wyobraźni przestrzennej, pamięci słownej, arytmetyki. Warto poświęcić czas na trening pamięci i koncentracji uwagi. Specjalista, który wykonuje badanie na ogół omawia wszystkie wyniki i zalecenia dla rodziców, wychowawców. Warto dopytać osobę badającą ponieważ to sam badacz posiada najistotniejsze informacje na temat tego jak dziecko radziło sobie z poszczególnymi zadaniami.

Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie

  • Twoje pytanie zostanie opublikowane anonimowo.
  • Pamiętaj, by zadać jedno konkretne pytanie, opisując problem zwięźle.
  • Pytanie trafi do specjalistów korzystających z serwisu, nie do konkretnego lekarza.
  • Pamiętaj, że zadanie pytania nie zastąpi konsultacji z lekarzem czy specjalistą.
  • Miejsce to nie służy do uzyskania diagnozy czy potwierdzenia tej już wystawionej przez lekarza. W tym celu umów się na wizytę do lekarza.
  • Z troski o Wasze zdrowie nie publikujemy informacji o dawkowaniu leków.

Ta wartość jest za krótka. Powinna mieć __LIMIT__ lub więcej znaków.


Wybierz specjalizację lekarza, do którego chcesz skierować pytanie
Użyjemy go tylko do powiadomienia Cię o odpowiedzi lekarza. Nie będzie widoczny publicznie.
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.