Chciałbym zapytać co oznaczają te wyniki testu wais-r. Osoba badająca już mi wyjaśniła większość rze

4 odpowiedzi
Chciałbym zapytać co oznaczają te wyniki testu wais-r. Osoba badająca już mi wyjaśniła większość rzeczy ale chciałbym też znać opinię innych osób. Badanie testem wais-r wykazało że ogólny rozwój umysłowy mieści się w przedziale inteligencji niższej niż przeciętna. Mocną stroną uczennicy jest uczenie się wzrokowo - ruchowe w zakresie motoryki małej w tym grafomotoryki zdolności językowe (werbalizowanie definiowanie) zdolność do klasyfikowania (abstachowanie uogólnianie porównywanie) oraz orientacja, wyobraźnia i wizualizacjia przestrzenna (wynik przeciętny). Najsłabiej rozwinięte są trwałość pamięci werbalnej zdolności do spostrzegania szczegółów rozumienie norm i zasad społecznych, przewidywanie konsekwencji zdarzenia początkowego. Wyżej wymienione zdolności przyjmują wynik bardzo niskie. Podobnie rozwinięte są synteza danych spostrzeżeniowych (ujmiwanie relacji część całość) rozumowanie arytmetyczne oraz pamięć słuchowa krótkoterminowa.
WAIS-R - Skala Inteligencji Wechslera
1. Badanie testem wais-r wykazało że ogólny rozwój umysłowy mieści się w przedziale inteligencji niższej niż przeciętna - inteligencja mieści się poniżej normy dla ustalonej grupy badanych.
2. uczenie się wzrokowo - ruchowe w zakresie motoryki małej w tym grafomotoryki (Koordynacja wzrokowo- ruchowa – współdziałanie, zharmonizowanie funkcji wzrokowych
i ruchowych, współpraca oka i ręki .Dzięki kojarzeniu informacji wzrokowych, dotykowych i
kinestetycznych(odczuwanie pozycji i ruchu bez udziału wzroku) można wykonywać
precyzyjne ruchy rąk pod kontrolą wzroku(np. rysowanie, pisanie)) zdolności językowe (werbalizowanie definiowanie) zdolność do klasyfikowania (abstachowanie uogólnianie porównywanie) oraz orientacja, wyobraźnia i wizualizacjia przestrzenna (Funkcje poznawcze – procesy poznawcze – zespół procesów, dzięki którym odbieramy
informacje z otoczenia oraz stosunki między nimi, a więc odzwierciedlamy w naszej psychice
to, co nas otacza. Są to: uwaga, pamięć, wrażenia i spostrzeżenia wzrokowe, słuchowojęzykowe, dotykowe, kinestetyczne, orientacja w schemacie ciała i kierunkach w przestrzeni)

Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online

Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.

Pokaż specjalistów Jak to działa?
Szanowna Pani, osoba najbardziej zorientowana w interpretacji wyniku badania psychologicznego jest zawsze osoba przeprowadzajaca to badanie. My nic nie wiemy o samym przebiegu badania, a jest to istotne, dyspozycji badanego w danym dniu, wieku pacjenta, (Uczennica?). Skala Inteligencji WISC-R jest badaniem dla osob doroslych. Wynik, ktory Pani przedstawia zawsze wymaga konsultacji w gronie specjalistow w Poradni+Instytucji, w ktorej osoba badana uczy sie. Nic nie wiemy o przeszlosci osoby badanej. Czy wspolpracowala wczesniej z oligofrenopedagogiem? Dlaczego badana jest dopiero teraz? Opisywane deficyty maja charakter wybiorczy, a umiejetnosci - parcjalny. Mozna zauwazyc deficyty w zakresie funkcji poznawczych-dlatego wskazana bylaby konsultacja u neuropsychologa. Wyniki z poszczegolnych podskal Testu wskazuja na to, iz duzym problemem jest rozumienie zasad funkcjonowania spolecznego, a to juz jest praca np.dla Terapeuty Umiejetnosci Spolecznych. Ciekawe, czy pacjentka na wczesniejszych etapach rozwoju i edukacji byla diagnozowana przez Terapeute Umiejetnosci Matematycznych w kierunku dyskalkulii/specyficznych trudnosci w uczeniu sie matematyki. Choc jest to, jak rozumiem osoba dorosla-deficyty w tym zakresie moga skutkowac problemami z dedukcja, orientacja przestrzenna, laczeniem faktow, rozumieniem chronologii zdarzen i ich przyczynowosci, a to z kolei prowadzi do mozliwosci rozwiniecia sie zaburzen depresyjno-lękowych, atakow paniki. Takze, Pacjentka jest z cala pewnoscia do dalszej diagnostyki i terapii multispecjalistycznej.
Zgadzam się z kolegami. Chciałabym podkreślić konieczności wykonania diagnozy klinicznej osoby badanej w kontekście wyjaśnienia przyczyn dysharmonii rozwojowej. Szczególnie istotne byłoby wyjaśnienie słabych wyników w skali rozumienia. Profil może wskazywać na zaburzenia o charakterze neurorozwojowym. Osoba badana powinna być diagnozowana w Porani Zdrowia Psychicznego celem potwierdzenia lub wykluczenia Całościowych Zaburzeń Rozwojowych oraz Zespołów hiperkinetycznych z deficytem uwagi. Wskazana byłaby całościowa diagnoza psychologiczno-lekarska.
Pozdrawiam
Wszystkie istotne aspekty zostały w wypowiedziach poprzedników zawarte. Nie mamy wszystkich danych, które są niezbędne do tego, aby wyczerpująco odpowiedzieć na wątpliwości i wyjaśnić przyczyny stanu osoby badanej. Jeżeli badanie było wykonane po jakimś urazie lub epizodzie chorobowym, to wyniki mogą wskazywać na deficyty spowodowane właśnie z tego powodu.
Pozdrawiam.

Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie

  • Twoje pytanie zostanie opublikowane anonimowo.
  • Pamiętaj, by zadać jedno konkretne pytanie, opisując problem zwięźle.
  • Pytanie trafi do specjalistów korzystających z serwisu, nie do konkretnego lekarza.
  • Pamiętaj, że zadanie pytania nie zastąpi konsultacji z lekarzem czy specjalistą.
  • Miejsce to nie służy do uzyskania diagnozy czy potwierdzenia tej już wystawionej przez lekarza. W tym celu umów się na wizytę do lekarza.
  • Z troski o Wasze zdrowie nie publikujemy informacji o dawkowaniu leków.

Ta wartość jest za krótka. Powinna mieć __LIMIT__ lub więcej znaków.


Wybierz specjalizację lekarza, do którego chcesz skierować pytanie
Użyjemy go tylko do powiadomienia Cię o odpowiedzi lekarza. Nie będzie widoczny publicznie.
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.