Chciałbym zapytać czy przy takim poziomie inteligencji dziecko ma szanse na osiągnięcie dobrych wyni
2
odpowiedzi
Chciałbym zapytać czy przy takim poziomie inteligencji dziecko ma szanse na osiągnięcie dobrych wyników w nauce? Ma 12 lat. Badanie testem wisc-r wykazało że ogólny rozwój umysłowy mieści się w normie wiekowej. Rozwój poszczególnych funkcji poznawczych jest niecharmonijny przewaga myślenia słowno-logicznego nad myśleniem praktycznym. Najsłabiej rozwinięte są analiza i synteza materiału wzrokowego, umiejętność organizowania materiału wzrokowego w większe całości wyobraźnia i wizualizacjia przestrzenna oraz myślenie przyczynowo skutków w oparciu o materiał graficzny. Wyżej wymienione zdolności przyjmują wynik bardzo niskie. Lepiej rozwinięte są trwałość pamięci werbalnej rozumowanie arytmetyczne zdolności językowe (werbalizowanie definiowanie) oraz zdolność do spostrzegania szczegółów (wynik przeciętny). Rozwój wyższy niż przeciętny przyjmują wiadomości rozumienie norm i zasad społecznych zdolności do klasyfikowania (abstachowanie uogólnianie porównywanie) oraz tempo uczenia się wzrokowo - ruchowego.
Szanowna Pani,
z problemowych obszarów wykazanych w diagnozie wynika, że:
"analiza i synteza materiału wzrokowego" dziecko może mieć problem w zbudowaniu obrazu lub słowa z elementów informacji; "przewaga myślenia słowno-logicznego nad myśleniem praktycznym" dziecko może mieć trudności ze wskazaniem następstw różnych sytuacji porządkowaniem zdarzeń.
Dzięki wyrównaniu obszarów problemowych dziecko może korzystać z tych obszarów, które z diagnozie zostały wyróżnione jako korzystne, aby osiągnąć dobre wyniki w szkole.
Pozdrawiam
Adriana Bernady
z problemowych obszarów wykazanych w diagnozie wynika, że:
"analiza i synteza materiału wzrokowego" dziecko może mieć problem w zbudowaniu obrazu lub słowa z elementów informacji; "przewaga myślenia słowno-logicznego nad myśleniem praktycznym" dziecko może mieć trudności ze wskazaniem następstw różnych sytuacji porządkowaniem zdarzeń.
Dzięki wyrównaniu obszarów problemowych dziecko może korzystać z tych obszarów, które z diagnozie zostały wyróżnione jako korzystne, aby osiągnąć dobre wyniki w szkole.
Pozdrawiam
Adriana Bernady
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Witam serdecznie,
Z przekazanych informacji wynika, że "ogólny rozwój umysłowy mieści się w normie wiekowej". Rozwój poszczególnych funkcji poznawczych jest nieharmonijny. Tak się zdarza. Warto skonsultować się z wychowawcą w szkole oraz psychologiem w sprawie możliwości wsparcia dziecka w procesie nauki. Każdy z nas jest inny i preferuje różne metody przyswajania informacji i gromadzenia wiedzy. Można przyjrzeć się, jakie metody pracy preferuje dziecko, jak można je zachęcić do nauki wykorzystując inne metody opanowania materiału. Proszę skupić się na mocnych stronach dziecka, zobaczyć, co mu odpowiada, a co stanowi trudność i starać się wypracować metody pracy, które skutecznie pomogą w nauce. Proszę też pamiętać, że dobre wyniki w szkole dla każdego znaczą coś innego. Warto odpowiedzieć sobie na to pytanie oraz mieć na uwadze, że nie zawsze ocena 5 i 6 są najważniejsze, ale ważne jest to, aby pobudzić w dziecku motywację i chęć rozwijania zainteresowań otaczającym światem, wzmocnić jego mocne strony, rozwijać hobby, wzmocnić poczucie własnej wartości, zdolności komunikacyjne w grupie rówieśników. Gdyż to te obszary będą wpływać, na jego poczucie spełnienia i szczęścia, i czy będzie mieć dobre wyniki w nauce (czy będzie się nauką interesować, bo w każdym przedmiocie, zadaniu, można znaleźć coś praktycznego, co może zainteresować dziecko). Lepiej mieć dziecko z pasją i hobby niż ucznia z 5, które może potem nie poradzić sobie w życiu.
Proszę pomyśleć, co dla Państwa jako rodziców jest ważne, jak mogą Państwo pomóc dziecku w realizacji jego codziennych zadań i obowiązków, co chcieliby Państwo przekazać dziecku i ile miłości w postaci czasu i uwagi mu dać. Bo to jest najważniejsze. Jeżeli będą mieć Państwo trudność w tym, można skonsultować się z psychologiem. Zachęcam też do rozważenia udziału w kursie dla rodziców (szkoły dla rodziców - oferta jest tutaj bardzo szeroka w dużych miastach) lub udziału w konsultacjach rodzicielskich. Można w ten sposób wzmocnić swoje kompetencje rodzicielskie i lepiej wspierać dziecko każdego dnia. Moim zdaniem, że my jako rodzice uczymy się zawodu, nabywamy wiedzę, rozwijamy kompetencje, ale nikt nas nie przygotowuje do tej najważniejszej funkcji - bycia rodzicem, a to bardzo trudne zadanie.
Życzę powodzenia i miłego dnia każdego dnia.
Agnieszka Wieczorkowska
eKonsultacje - Polskie Centrum Konsultacji Specjalistycznych Online
Z przekazanych informacji wynika, że "ogólny rozwój umysłowy mieści się w normie wiekowej". Rozwój poszczególnych funkcji poznawczych jest nieharmonijny. Tak się zdarza. Warto skonsultować się z wychowawcą w szkole oraz psychologiem w sprawie możliwości wsparcia dziecka w procesie nauki. Każdy z nas jest inny i preferuje różne metody przyswajania informacji i gromadzenia wiedzy. Można przyjrzeć się, jakie metody pracy preferuje dziecko, jak można je zachęcić do nauki wykorzystując inne metody opanowania materiału. Proszę skupić się na mocnych stronach dziecka, zobaczyć, co mu odpowiada, a co stanowi trudność i starać się wypracować metody pracy, które skutecznie pomogą w nauce. Proszę też pamiętać, że dobre wyniki w szkole dla każdego znaczą coś innego. Warto odpowiedzieć sobie na to pytanie oraz mieć na uwadze, że nie zawsze ocena 5 i 6 są najważniejsze, ale ważne jest to, aby pobudzić w dziecku motywację i chęć rozwijania zainteresowań otaczającym światem, wzmocnić jego mocne strony, rozwijać hobby, wzmocnić poczucie własnej wartości, zdolności komunikacyjne w grupie rówieśników. Gdyż to te obszary będą wpływać, na jego poczucie spełnienia i szczęścia, i czy będzie mieć dobre wyniki w nauce (czy będzie się nauką interesować, bo w każdym przedmiocie, zadaniu, można znaleźć coś praktycznego, co może zainteresować dziecko). Lepiej mieć dziecko z pasją i hobby niż ucznia z 5, które może potem nie poradzić sobie w życiu.
Proszę pomyśleć, co dla Państwa jako rodziców jest ważne, jak mogą Państwo pomóc dziecku w realizacji jego codziennych zadań i obowiązków, co chcieliby Państwo przekazać dziecku i ile miłości w postaci czasu i uwagi mu dać. Bo to jest najważniejsze. Jeżeli będą mieć Państwo trudność w tym, można skonsultować się z psychologiem. Zachęcam też do rozważenia udziału w kursie dla rodziców (szkoły dla rodziców - oferta jest tutaj bardzo szeroka w dużych miastach) lub udziału w konsultacjach rodzicielskich. Można w ten sposób wzmocnić swoje kompetencje rodzicielskie i lepiej wspierać dziecko każdego dnia. Moim zdaniem, że my jako rodzice uczymy się zawodu, nabywamy wiedzę, rozwijamy kompetencje, ale nikt nas nie przygotowuje do tej najważniejszej funkcji - bycia rodzicem, a to bardzo trudne zadanie.
Życzę powodzenia i miłego dnia każdego dnia.
Agnieszka Wieczorkowska
eKonsultacje - Polskie Centrum Konsultacji Specjalistycznych Online
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.