Chciałbym zapytać czy ta opinia pomoże dziecku w szkole obecnie w klasie 4 a jeśli tak to w jaki spo
2
odpowiedzi
Chciałbym zapytać czy ta opinia pomoże dziecku w szkole obecnie w klasie 4 a jeśli tak to w jaki sposób? A jeśli nie to po co wogóle dziecku jest ona potrzebna. Córka została skierowana do poradni na prośbę wychowawczyni ze względu na to że miała niskie oceny i całkowicie nie radziła i nie radzi sobie z matematyką do tej pory chociaż odziwo test pokazuje że rozumienie arytmetyczne jest u niej na przeciętnym poziomie. W opinii pisze tak. W wyniku przeprowadzonego badania psychologiczno - pedagogicznego stwierdza się rozwój umysłowy w granicach inteligencji przeciętnej rozwój niecharmonijny przewaga myślenia słowno-logicznego nad myśleniem praktyczno-wykonawczym. Najsłabiej rozwinięte są analiza i synteza materiału wzrokowego, umiejętność organizowania materiału wzrokowego w większe całości, wyobraźnia i wizualizacjia przestrzenna oraz antycypacja na materiale obrazkowy zdarzenia początkowego. Wyżej wymienione zdolności przyjmują wynik bardzo niskie. Lepiej rozwinięte są trwałość pamięci werbalnej rozumowanie arytmetyczne zdolności językowe (werbalizowanie definiowanie) oraz zdolność do spostrzegania szczegółów (wynik przeciętny). Rozwój wyższy niż przeciętny przyjmują wiadomości rozumienie norm i zasad społecznych zdolności do klasyfikowania (abstachowanie uogólnianie porównywanie) oraz tempo koordynacji wzrokowo - ruchowej. Czyta płynnie w przeciętnym tempie. Uczennica rozumie i zapamiętuje czytany tekst. Dobrze rozwijają się u niej umiejętności fonologiczne (słuch fonemenowy analiza i synteza głoskowa pamięć fonologiczna) oraz tempo szybkiego nazywania. Konstrując samodzielne wypowiedzi pisemne właściwie odnosi się do tematu.Treść nie budzi zastrzeżeń. Popełnia w nich błędy ortograficzne oraz interpunkcjine. Nie zna zasad poprawnej pisowni. Poziom graficzny pisma jest na niskim poziomie ale czytelny (litery różnej wielkości, pochylone w różne strony, nie wszystkie połączone ze sobą). Z matematyki obserwuje się barki z klas wcześniejszych dotyczących między innymi tabliczki mnożenia, podstawowych działań matematycznych Potrafi je wykonywać jedynie w zakresie do 20 itp. Dostosowane wymagań edukacyjnych do inwidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych uczennicy oraz udzielenie jej pomocy psychologiczno - pedagogicznej w szkole ze względu na deficyty wybiórczych zdolności intelektualnych, obniżony rozwój funkcji poznawczych oraz zaległości edukacyjne szczególnie z matematyki.
Dzień dobry. Opinia taka pomoże córce, ponieważ daje Państwu możliwość zapisania dziecka na dodatkowe zajęcia w szkole, np.: zajęcia wyrównawcze z matematyki i zajęcia korekcyjno - kompensacyjne. W większości opinii są wskazane zalecenia do pracy w szkole i w domu. Najlepiej będzie przekazać taką opinię do szkoły. Ważne jest, aby również pracować w domu. Zapraszam do kontaktu, postaram się pokierować Panią, jak pracować z córką samodzielnie.
Pozdrawiam,
Marta Kobylańska
Pozdrawiam,
Marta Kobylańska
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Z tego, co opisałeś, wynika, że opinia z poradni psychologiczno-pedagogicznej (PPP) jest bardzo szczegółowa i zawiera wiele cennych informacji, które mogą pomóc Twojej córce w nauce, zwłaszcza w kontekście matematyki oraz organizacji materiału. Postaram się wyjaśnić, jak ta opinia może być użyteczna w szkole oraz jakie działania powinna podjąć szkoła, aby wspomóc rozwój Twojego dziecka.
1. W jaki sposób opinia może pomóc?
Opinia z PPP jest dokumentem, który ma na celu informowanie szkoły o specjalnych potrzebach edukacyjnych dziecka. Dzięki niej nauczyciele mają dostęp do szczegółowych informacji na temat mocnych i słabych stron uczennicy. Pozwala to na dostosowanie wymagań edukacyjnych oraz na wprowadzenie odpowiednich strategii nauczania. Opinia powinna być uwzględniona przez szkołę w planowaniu edukacji i ocenianiu córki, co może wpłynąć pozytywnie na jej wyniki i komfort nauki.
Dostosowania, które mogą być wprowadzone w szkole:
Dostosowanie tempa pracy: Uczennica może potrzebować więcej czasu na wykonanie zadań, zwłaszcza tych wymagających analizy wzrokowej lub pracy z materiałem przestrzennym.
Większa liczba pytań ustnych: Córka ma dobrze rozwinięte zdolności językowe i pamięć werbalną, dlatego może lepiej radzić sobie podczas odpowiedzi ustnych niż w pisemnych zadaniach.
Wsparcie w matematyce: Opinia wyraźnie wskazuje na trudności w matematyce, które wynikają z braków podstawowych umiejętności, takich jak tabliczka mnożenia. Nauczyciel powinien stosować metody dydaktyczne dostosowane do jej potrzeb, np. zadania z mniejszą liczbą operacji do wykonania lub korzystanie z pomocy wizualnych.
2. W czym pomoże opinia i dlaczego jest potrzebna?
Opinia jest nie tylko dokumentem formalnym, ale przede wszystkim wskazówką dla nauczycieli, jak lepiej wspierać Twoje dziecko. Dzięki niej szkoła może:
Wprowadzić pomoc psychologiczno-pedagogiczną, taką jak dodatkowe zajęcia wyrównawcze, korepetycje czy indywidualne wsparcie nauczyciela.
Dostosować wymagania edukacyjne, aby były bardziej adekwatne do możliwości psychofizycznych dziecka, co może zwiększyć szanse na osiągnięcie sukcesu edukacyjnego i zmniejszyć frustrację.
Zapewnić wsparcie w ramach indywidualnego programu nauczania (IPET) lub zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, które będą skupiały się na obszarach wymagających poprawy.
3. Mocne i słabe strony dziecka – jak to wpływa na naukę?
Opinia wskazuje na nieharmonijny rozwój, co oznacza, że Twoja córka ma zarówno mocne, jak i słabsze strony, które wymagają szczególnej uwagi:
Mocne strony:
Zdolności językowe: Dobre rozumienie tekstu, zdolność do formułowania wypowiedzi pisemnych, przeciętny poziom płynności czytania – to wszystko sugeruje, że Twoja córka lepiej radzi sobie z przedmiotami humanistycznymi.
Pamięć werbalna i rozumowanie arytmetyczne: Choć matematyka sprawia jej trudność, umiejętności arytmetyczne są na poziomie przeciętnym, co oznacza, że jest potencjał do pracy nad tymi umiejętnościami.
Tempo koordynacji wzrokowo-ruchowej i rozumienie zasad społecznych: To dobrze rozwinięte obszary, co oznacza, że córka może wykazywać dobre umiejętności manualne oraz łatwo przyswajać zasady zachowania w grupie.
Słabe strony:
Analiza i synteza materiału wzrokowego: Trudności z rozpoznawaniem i organizowaniem wzorców wizualnych mogą wpływać na matematykę, geometrię oraz przedmioty wymagające pracy z obrazkami i wykresami.
Wyobraźnia i wizualizacja przestrzenna: Problemy z wizualizacją mogą utrudniać naukę matematyki, szczególnie geometrii, oraz zrozumienie materiałów wymagających myślenia przestrzennego.
4. Rekomendacje dla szkoły i rodziców
W oparciu o wyniki opinii, szkoła powinna podjąć następujące działania:
Dodatkowe zajęcia wyrównawcze z matematyki: Skupiające się na zaległościach z wcześniejszych klas, zwłaszcza w zakresie podstawowych działań matematycznych i tabliczki mnożenia.
Zajęcia terapeutyczne rozwijające umiejętności wzrokowo-przestrzenne: Mogą pomóc w rozwijaniu analiz i syntez wzrokowych oraz wyobraźni przestrzennej.
Indywidualne podejście do oceniania: Uwzględnienie możliwości dziecka podczas testów, np. poprzez wydłużony czas na wykonanie zadania lub ocenianie odpowiedzi ustnych.
Wsparcie pedagogiczne w zakresie ortografii i interpunkcji: Regularne przypominanie zasad pisowni i dodatkowe ćwiczenia mogą pomóc w poprawie tego obszaru.
5. Jak możesz pomóc jako rodzic?
Twoje wsparcie i zrozumienie są bardzo ważne dla córki. Oto kilka sugestii:
Wspieraj naukę w domu w sposób dostosowany do jej stylu uczenia się. Używaj metod wizualnych, takich jak rysowanie, używanie klocków lub innych pomocy manipulacyjnych w nauce matematyki.
Rozmawiaj z nauczycielami o postępach córki. Regularne spotkania mogą pomóc w monitorowaniu sytuacji i dostosowywaniu strategii nauczania.
Skup się na mocnych stronach dziecka. Chwal córkę za sukcesy i postępy, nawet jeśli są małe. To może pomóc jej w budowaniu pewności siebie.
Opinia z PPP jest cennym narzędziem, które może pomóc szkole lepiej dostosować nauczanie do potrzeb Twojej córki. Dzięki tej opinii nauczyciele mają możliwość dostosowania wymagań i wsparcia jej w sposób bardziej efektywny. Choć trudności z matematyką są widoczne, to mocne strony, takie jak zdolności językowe i pamięć werbalna, mogą być fundamentem do dalszego rozwoju.
Jeśli masz wątpliwości co do wdrażania zaleceń opinii w szkole, nie wahaj się porozmawiać z nauczycielami lub pedagogiem szkolnym, aby upewnić się, że wszystko jest odpowiednio realizowane.
1. W jaki sposób opinia może pomóc?
Opinia z PPP jest dokumentem, który ma na celu informowanie szkoły o specjalnych potrzebach edukacyjnych dziecka. Dzięki niej nauczyciele mają dostęp do szczegółowych informacji na temat mocnych i słabych stron uczennicy. Pozwala to na dostosowanie wymagań edukacyjnych oraz na wprowadzenie odpowiednich strategii nauczania. Opinia powinna być uwzględniona przez szkołę w planowaniu edukacji i ocenianiu córki, co może wpłynąć pozytywnie na jej wyniki i komfort nauki.
Dostosowania, które mogą być wprowadzone w szkole:
Dostosowanie tempa pracy: Uczennica może potrzebować więcej czasu na wykonanie zadań, zwłaszcza tych wymagających analizy wzrokowej lub pracy z materiałem przestrzennym.
Większa liczba pytań ustnych: Córka ma dobrze rozwinięte zdolności językowe i pamięć werbalną, dlatego może lepiej radzić sobie podczas odpowiedzi ustnych niż w pisemnych zadaniach.
Wsparcie w matematyce: Opinia wyraźnie wskazuje na trudności w matematyce, które wynikają z braków podstawowych umiejętności, takich jak tabliczka mnożenia. Nauczyciel powinien stosować metody dydaktyczne dostosowane do jej potrzeb, np. zadania z mniejszą liczbą operacji do wykonania lub korzystanie z pomocy wizualnych.
2. W czym pomoże opinia i dlaczego jest potrzebna?
Opinia jest nie tylko dokumentem formalnym, ale przede wszystkim wskazówką dla nauczycieli, jak lepiej wspierać Twoje dziecko. Dzięki niej szkoła może:
Wprowadzić pomoc psychologiczno-pedagogiczną, taką jak dodatkowe zajęcia wyrównawcze, korepetycje czy indywidualne wsparcie nauczyciela.
Dostosować wymagania edukacyjne, aby były bardziej adekwatne do możliwości psychofizycznych dziecka, co może zwiększyć szanse na osiągnięcie sukcesu edukacyjnego i zmniejszyć frustrację.
Zapewnić wsparcie w ramach indywidualnego programu nauczania (IPET) lub zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, które będą skupiały się na obszarach wymagających poprawy.
3. Mocne i słabe strony dziecka – jak to wpływa na naukę?
Opinia wskazuje na nieharmonijny rozwój, co oznacza, że Twoja córka ma zarówno mocne, jak i słabsze strony, które wymagają szczególnej uwagi:
Mocne strony:
Zdolności językowe: Dobre rozumienie tekstu, zdolność do formułowania wypowiedzi pisemnych, przeciętny poziom płynności czytania – to wszystko sugeruje, że Twoja córka lepiej radzi sobie z przedmiotami humanistycznymi.
Pamięć werbalna i rozumowanie arytmetyczne: Choć matematyka sprawia jej trudność, umiejętności arytmetyczne są na poziomie przeciętnym, co oznacza, że jest potencjał do pracy nad tymi umiejętnościami.
Tempo koordynacji wzrokowo-ruchowej i rozumienie zasad społecznych: To dobrze rozwinięte obszary, co oznacza, że córka może wykazywać dobre umiejętności manualne oraz łatwo przyswajać zasady zachowania w grupie.
Słabe strony:
Analiza i synteza materiału wzrokowego: Trudności z rozpoznawaniem i organizowaniem wzorców wizualnych mogą wpływać na matematykę, geometrię oraz przedmioty wymagające pracy z obrazkami i wykresami.
Wyobraźnia i wizualizacja przestrzenna: Problemy z wizualizacją mogą utrudniać naukę matematyki, szczególnie geometrii, oraz zrozumienie materiałów wymagających myślenia przestrzennego.
4. Rekomendacje dla szkoły i rodziców
W oparciu o wyniki opinii, szkoła powinna podjąć następujące działania:
Dodatkowe zajęcia wyrównawcze z matematyki: Skupiające się na zaległościach z wcześniejszych klas, zwłaszcza w zakresie podstawowych działań matematycznych i tabliczki mnożenia.
Zajęcia terapeutyczne rozwijające umiejętności wzrokowo-przestrzenne: Mogą pomóc w rozwijaniu analiz i syntez wzrokowych oraz wyobraźni przestrzennej.
Indywidualne podejście do oceniania: Uwzględnienie możliwości dziecka podczas testów, np. poprzez wydłużony czas na wykonanie zadania lub ocenianie odpowiedzi ustnych.
Wsparcie pedagogiczne w zakresie ortografii i interpunkcji: Regularne przypominanie zasad pisowni i dodatkowe ćwiczenia mogą pomóc w poprawie tego obszaru.
5. Jak możesz pomóc jako rodzic?
Twoje wsparcie i zrozumienie są bardzo ważne dla córki. Oto kilka sugestii:
Wspieraj naukę w domu w sposób dostosowany do jej stylu uczenia się. Używaj metod wizualnych, takich jak rysowanie, używanie klocków lub innych pomocy manipulacyjnych w nauce matematyki.
Rozmawiaj z nauczycielami o postępach córki. Regularne spotkania mogą pomóc w monitorowaniu sytuacji i dostosowywaniu strategii nauczania.
Skup się na mocnych stronach dziecka. Chwal córkę za sukcesy i postępy, nawet jeśli są małe. To może pomóc jej w budowaniu pewności siebie.
Opinia z PPP jest cennym narzędziem, które może pomóc szkole lepiej dostosować nauczanie do potrzeb Twojej córki. Dzięki tej opinii nauczyciele mają możliwość dostosowania wymagań i wsparcia jej w sposób bardziej efektywny. Choć trudności z matematyką są widoczne, to mocne strony, takie jak zdolności językowe i pamięć werbalna, mogą być fundamentem do dalszego rozwoju.
Jeśli masz wątpliwości co do wdrażania zaleceń opinii w szkole, nie wahaj się porozmawiać z nauczycielami lub pedagogiem szkolnym, aby upewnić się, że wszystko jest odpowiednio realizowane.
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.