Co mamy robić jak moje dziecko jest aż tak tępe i ledwo zdaje z klasy do klasy potwierdzono to nawet
5
odpowiedzi
Co mamy robić jak moje dziecko jest aż tak tępe i ledwo zdaje z klasy do klasy potwierdzono to nawet na testach psychologicznych. W wyniku badania psychologiczno-pedagogiczengi stwierdza się rozwój umysłowy w granicach inteligencji niższej niż przeciętna (dolny próg przedziału) rozwój niecharmonijny przewaga myślenia słowno-pojęciowego nad myśleniem praktycznym. Najsłabiej rozwinięte są orientacja wyobraźnia i wizualizacjia przestrzenna synteza danych spostrzeżeniowych (ujmiwanie relacji część całość) oraz antycypacja na materiale obrazkowy zdarzenia początkowego. Wyżej wymienione zdolności przyjmują wynik bardzo niski poziom rozwoju rozwoju. Nie co lepiej rozwinięte są np. trwałość pamięci werbalnej zdolności językowe (werbalizowanie definiowanie) rozumowanie arytmetyczne oraz zdolność do spostrzegania szczegółów. Jedynie zdolności do klasyfikowania (abstachowanie uogólnianie porównywanie) oraz uczenie się wzrokowo - ruchowe przyjmują wynik przeciętny.
Podano Państwu jedynie wyniki testów. Proszę wrócić do poradni i zapytać o dalszy plan działania. Zapewne przysługuje Państwu terapia, albo inny rodzaj wsparcia dla dziecka. Pozdrawiam, Aneta Adamkowska
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Witam pana / panią napewno złość tutaj nie pomoże ani na dziecko ani na siebie. Dziecko otrzymuje bazę genetyczną od rodziców ale i również ma swoje własne zasoby do rozwinięcia. Myślę, że ten wynik testu przelał czarę goryczy. Zawsze jest tak, że dzieci mają pewne mocne i słabe strony. Przewaga myślenia słowni- pojęciowego nad syntezą danych pokazuje, że posiada wiedzę, którą w procesie przyczynowo- skutkowym nie potrafi się posługiwać, czyli logicznie wnioskować. Wydaje się, że to pana/ panią bardzo niepokoi, ale i też bardzo rozczarowyiuje. Nie wiadomo też czy dziecko nie stresuje się tak bardzo, że ma blokadę. Testy można powtórzyć za rok. Dziecko wyczuwa atmosferę w domu i czuje, że jest nie takie jakie chcieliby rodzice. Jest to trudna sytuacja zarówno dla rodziców jak i dla dziecka. Jeśli mogłabym coś zaproponować to napewno konsultacja u psychoterapeuty, żeby sobie poukładać w głowie własne emocje, oczekiwania z realnymi możliwościami.
Pozdrawiam
Ewelina Włodarz - Zając
Pozdrawiam
Ewelina Włodarz - Zając
Rozumiem, że w związku z sytuacją czują Państwo wiele trudnych emocji i są pełni napięcia. Uważam, że warto skonsultować się z psychologiem dziecięcym, który najlepiej doradzi jak wspierać Państwa Syna w rozwijaniu umiejętności, oraz ograniczaniu wpływu słabszych stron na jego życie. Dodatkowo zachęcam do podjęcia współpracy z psychoterapeutą Was - rodziców w celu ograniczenia lęku i stresu, nauki radzenia sobie z emocjami, spojrzenia na problem z różnych perspektyw. Sądzę, że to może bardzo pozytywnie wpłynąć na tę i inne sytuacje wychowawcze, dzięki zwiększeniu świadomości i umiejętności odnalezienia się w sprawiających trudność chwilach. Pozdrawiam, Magdalena Borkowska
Proponowałabym zmienić sposób myślenia o dziecku - "nie jest tępe" tylko ma ograniczenia spowodowane czynnikami wrodzonymi, nabytymi, niezależnymi od jego woli; negatywny obraz dziecka powoduje, że jego otoczenie i ono samo doświadcza stresu, a to jeszcze bardziej ogranicza jego możliwości intelektualne; z pewnością przepracowanie sposobu myślenia o dziecku to zadanie dla rodziców; proponowałabym skoncentrować się na jego zasobach i tym, co w nim dobre, co jest jego mocną stroną; można też zapisać dziecko na terapię funkcji poznawczych - są różne metody, by stymulować słabiej rozwijające się sfery rozwojowe, także w ramach aktywności domowej, ponadto dziecko ma z pewnością przyznane przez PPP zajęcia kompensacyjno-korekcyjne, w ramach których może nadrabiać zaległości szkolne.
Kochać :)
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.