Co można wywnioskować z tego opisu badania. Pełny wynik to 76. W wyniku przeprowadzonego badania psy
2
odpowiedzi
Co można wywnioskować z tego opisu badania. Pełny wynik to 76. W wyniku przeprowadzonego badania psychologicznego stwierdza się rozwój umysłowy w granicach inteligencji niższej niż przeciętna. Do najlepiej ukształtowanych należy spostrzegawczość, trwałość pamięci werbalnej oraz wyobraźnia i wizualizacjia przestrzenna (wynik przeciętny). W dolnej granicy normy ukształtowane są zdolności językowe analiza i synteza materiału wzrokowego umiejętność organizowania materiału wzrokowego w większe całości. oraz zdolności do abstrachowania. Deficyty występują w rozumowaniu arytmetycznym wiadomościach tempie uczenia się wzrokowo - ruchowego rozumieniu norm i zasad społecznych myśleniu przyczynowo - skutkowym w oparciu o materiał graficzny. Takie wyniki uzyskało 11 letnie dziecko.
Jest to tylko wycinek opisu badania, nie uprawnia do wyciągania żadnych wniosków. Jego interpretacja powinna być przedstawiona przez osobę wykonującą badanie oraz poparta praktycznymi wskazówkami, jak te wnioski można przełożyć na wsparcie dla dziecka. Zachęcam do kontaktu z diagnostą, który wykonywał badanie i mam nadzieję, że pozwoli to na wyjaśnienie niepokojących wątpliwości.
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Dzień dobry!
Przede wszystkim konieczne jest omówienie tych wyników badań z osobą, która te badania robiła. Psycholog przeprowadzający test w pierwszej kolejności powinien przesłać opis diagnostyczny do wyników testu, ponieważ wiele więcej podczas rozmowy czy wywiadu psychologicznego można uzyskać niż mówi sam test. Test wskazuje tylko na to co jest rozwinięte lepiej a co gorzej w sferze poznawczej dziecka i nad czym można się skupić w jego rozwoju, aby deficyty zmniejszać, aż do harmonijnego rozwoju każdego z wymienionych aspektów. Nie powinno się również diagnozować tylko samym testem, ale również obserwacją, którą powinien psycholog wykonujący przedstawić i określić funkcjonowanie dziecka na tych płaszczyznach z zawarciem również tej metody.
Pozdrawiam
Karolina Żółtek
Przede wszystkim konieczne jest omówienie tych wyników badań z osobą, która te badania robiła. Psycholog przeprowadzający test w pierwszej kolejności powinien przesłać opis diagnostyczny do wyników testu, ponieważ wiele więcej podczas rozmowy czy wywiadu psychologicznego można uzyskać niż mówi sam test. Test wskazuje tylko na to co jest rozwinięte lepiej a co gorzej w sferze poznawczej dziecka i nad czym można się skupić w jego rozwoju, aby deficyty zmniejszać, aż do harmonijnego rozwoju każdego z wymienionych aspektów. Nie powinno się również diagnozować tylko samym testem, ale również obserwacją, którą powinien psycholog wykonujący przedstawić i określić funkcjonowanie dziecka na tych płaszczyznach z zawarciem również tej metody.
Pozdrawiam
Karolina Żółtek
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.