Co oznaczają te wyniki badań psychologicznych? Na jakie sukcesy szkolne można liczyć u dziecka na ic

2 odpowiedzi
Co oznaczają te wyniki badań psychologicznych? Na jakie sukcesy szkolne można liczyć u dziecka na ich podstawie? Te wyniki uzyskała moja 11 letnia córka. W wyniku przeprowadzonego badania psychologicznego stwierdza się rozwój umysłowy w granicach inteligencji niższej niż przeciętna rozwój nieharmonijny przewaga myślenia słowno-pojęciowego nad myśleniem praktycznym. Najsłabiej rozwinię są orientacja wyobraźnia i wizylalizacja przestrzenna synteza danych spostrzeżeniowych (ujmownie relacji część całość) oraz antycypacja na materiale obrazkowym zdarzenia początkowego. Wyżej wymienione zdolności przyjmują wyniki bardzo niskie. Nie co lepiej rozwinięte są np. trwałość pamięci werbalnej zdolności językowe (webalizowanie definiowanie) zdolności do spostrzeżenia szczegółów oraz rozumowanie arytmetyczne. Jedynie zdolności do klasyfikowania (abstrahowanie uogólnianie porównywanie) oraz uczenie się wzrokowo - ruchowe przyjmują wynik przeciętny.
Inteligencja niższa, niż przeciętna, to inaczej dolna norma. Dalsza cześć diagnozy oznacza, że lepiej u dziecka funkcjonuje sfera słownej, niż wykonawcza. Rozwój jest niski i nieharmonijny, trudno zatem liczyć na sukcesy szkolne. Należy skupić na korygowaniu, kompensowaniu i wyrównywaniu opisanych deficytów. Należy również poszukiwać mocnych stron dziecka (niekoniecznie w zakresie umiejętności szkolnych) i na tym budować pozytywny wizerunek oraz stabilne poczcie własnej wartości córki.

Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online

Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.

Pokaż specjalistów Jak to działa?
Witam,
zgadzam się z Panem Markiem Laube. Dopowiedziałabym tylko jeszcze, że na wynik badania psychologicznego ma wpływ:
- stan zdrowia osoby badanej (osoba chora bardziej koncentruje się np. na swoim katarze, kaszlu niż na wypełnianu poleceń),
- nastawienie do badania (jeśli córka jest buntownicza, mogła celowo droczyć się z psychologiem, zmieniać temat, mogła celowo nie koncentrować się na badaniu),
- stany depresyjne, obniżony nastrój, niska samoocena, zmęczenie, zdenerwowanie (mogły powodować obojętność, poczucie bezcelowości badania, spowolnienie w myśleniu, reagowaniu i wykonywaniu poleceń),
- poziom profesjonalizmu psychologa (chęć nawiązania z badanym dzieckiem dobrego kontaktu, robienie przerw z powodu zmęczenia dziecka lub jego złego samopoczucia).
Mogło zajść kilka okoliczności, które spowodowały obniżenie wyników. Zaleciłabym badania kontrolne po upływie roku a w międzyczasie można umówić dziecko do psychologa/pedagoda na zajęcia terapeutyczne, aby na wszelki wypadek stymulować dziecko w obszarach, w których uzyskało wyniki poniżej normy (czyli słabsze niż u większości dzieci w jego wieku).

Spokoju i cierpliwości życzę do dziecka
Joanna Nowakowska - psycholog

Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie

  • Twoje pytanie zostanie opublikowane anonimowo.
  • Pamiętaj, by zadać jedno konkretne pytanie, opisując problem zwięźle.
  • Pytanie trafi do specjalistów korzystających z serwisu, nie do konkretnego lekarza.
  • Pamiętaj, że zadanie pytania nie zastąpi konsultacji z lekarzem czy specjalistą.
  • Miejsce to nie służy do uzyskania diagnozy czy potwierdzenia tej już wystawionej przez lekarza. W tym celu umów się na wizytę do lekarza.
  • Z troski o Wasze zdrowie nie publikujemy informacji o dawkowaniu leków.

Ta wartość jest zbyt krótka. Powinna mieć __LIMIT__ lub więcej znaków.


Wybierz specjalizację lekarza, do którego chcesz skierować pytanie
Użyjemy go tylko do powiadomienia Cię o odpowiedzi lekarza. Nie będzie widoczny publicznie.
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.