Co oznaczają te wyniki testu wisc-r. Czy u dziecka mogą występować duże trudności w nauce a jeśli ta

2 odpowiedzi
Co oznaczają te wyniki testu wisc-r. Czy u dziecka mogą występować duże trudności w nauce a jeśli tak to w szczególności z jakich przedmiotów? W wyniku przeprowadzonego badania psychologicznego stwierdza się rozwój umysłowy w granicach inteligencji niższej niż przeciętna (dolny próg przedziału) rozwój niecharmonijny przewaga myślenia słowno-pojęciowego nad myśleniem praktycznym. Najsłabiej rozwinięte są analiza i synteza materiału wzrokowego, umiejętność organizowania materiału wzrokowego w większe całości, myślenie przyczynowo skutkowe w oparciu o materiał graficzny oraz wyobraźnia i wizualizacjia przestrzenna. Wyżej wymienione zdolności przyjmują wynik bardzo niskie. Nie co lepiej rozwinięte są trwałość pamięci werbalnej zdolności językowe (werbalizowanie definiowanie) wiadomości rozumienie norm i zasad społecznych spostrzegawczość oraz rozumowanie arytmetyczne. Jedynie zdolności do klasyfikowania (abstachowanie uogólnianie porównywanie) oraz tempo uczenia się wzrokowo - ruchowego przyjmują wynik przeciętny.
Dzień dobry.
Takie wyniki testu WISC- R sugerują, że dziecko może mieć uogólnione duże trudności w nauce. Trudno powiedzieć z które przedmioty będą nastręczać najwięcej problemów, gdyż to zależy także od wielu innych czynników np. zaległości w nauce, zainteresowań czy wkładu pracy dziecka w opanowanie materiału.

Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online

Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.

Pokaż specjalistów Jak to działa?
Szanowna Pani,zadaje Pani pytanie-w zakresie, ktorych przedmiotow edukacyjnych Pani dziecko moze miec trudnosci dydaktyczne.Przepraszam,ale jest to nieprawidłowo postawione pytanie. Kluczowe w tym zakresie jest wraz ze specjalistami wypracowanie pewnego kanonu pomocy i systematyczne go realizowanie. Skala Inteligencji WISCr jest narzędziem coraz bardziej kontrowersyjnym,niedoskonałym i powoli,przez dynamicznie rozwijające się ośrodki diagnostyczne uważanym za archaiczny. Ponadto,sama technika w izolacji,poza obserwacja i wywiadem-niewiele mówi o dziecku,także bez analizy jego tzw.wytworow własnych. Pytanie tez-czy to jest pierwsze badanie dziecka? Dlaczego dopiero teraz jest diagnozowana?
O jakich wartościach procentowych Ilorazu mówimy? Badanie jest niedoskonałe i wymaga powtórzenia za jakis czas,ponieważ na jego wynik wpływa bardzo wiele czynników,takich jak ogólny stan psychofizyczny dziecka w dniu badania,rożnego typu dystraktory, np.halas w gabinecie,rożnego typu problemy i niepowodzenia,obniżony nastrój,itd. Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne siła rzeczy korzystają z tego Testu,ale nie może być ono badaniem jedynym. Musi być,np.zebrany wywiad anamnestyczny,diagnoza funkcjonalna-historia dziecka od okresu prenatalnego i postnatalnego,cała historia medyczna. Z Pani listu wynika, iz dziecko wymaga uczestnictwa w zajęciach terapii pedagogicznej w szkole i dodatkowo w Poradni oraz pełnej diagnozy poradnianej w kierunku specyficznych trudnosci w uczeniu sie. Rozszerzylabym takze badania w kierunku weryfikacji poziomu i jakosci funkcji poznawczych. Całość wymaga współpracy z wychowawca klasy,pedagogiem i psychologiem szkolnym.

Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie

  • Twoje pytanie zostanie opublikowane anonimowo.
  • Pamiętaj, by zadać jedno konkretne pytanie, opisując problem zwięźle.
  • Pytanie trafi do specjalistów korzystających z serwisu, nie do konkretnego lekarza.
  • Pamiętaj, że zadanie pytania nie zastąpi konsultacji z lekarzem czy specjalistą.
  • Miejsce to nie służy do uzyskania diagnozy czy potwierdzenia tej już wystawionej przez lekarza. W tym celu umów się na wizytę do lekarza.
  • Z troski o Wasze zdrowie nie publikujemy informacji o dawkowaniu leków.

Ta wartość jest zbyt krótka. Powinna mieć __LIMIT__ lub więcej znaków.


Wybierz specjalizację lekarza, do którego chcesz skierować pytanie
Użyjemy go tylko do powiadomienia Cię o odpowiedzi lekarza. Nie będzie widoczny publicznie.
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.