Co oznaczają te wyniki testu wisc-r ? Jakie sukcesy w nauce może osiągnąć takie dziecko? Została nim
1
odpowiedzi
Co oznaczają te wyniki testu wisc-r ? Jakie sukcesy w nauce może osiągnąć takie dziecko? Została nim przebadna moja 11 letnia córka ze względu na trudności w nauce. W wyniku przeprowadzonego badania psychologicznego stwierdza się rozwój umysłowy w granicach inteligencji niższej niż przeciętna (dolny próg przedziału) rozwój nieharmonijny przewaga myślenia słowno-pojęciowego nad myśleniem praktycznym. Najsłabiej rozwinię są orientacja wyobraźnia i wizylalizacja przestrzenna synteza danych spostrzeżeniowych (ujmownie relacji część całość) oraz antycypacja na materiale obrazkowym zdarzenia początkowego. Wyżej wymienione zdolności przyjmują wyniki bardzo niskie. Nie co lepiej rozwinięte są np. trwałość pamięci werbalnej zdolności do spostrzeżenia szczegółów zdolności językowe (webalizowanie definiowanie) oraz rozumownie arytmetyczne. Jedynie zdolności do klasyfikowania (abstrahowanie uogólnianie porównywanie) oraz uczenie się wzrokowo ruchowe przyjmują wynik przeciętny.
Test przeprowadzony to pomiar poziomu inteligencji ogólnej. Jeśli przyjąć założenia Howarda Gardnera o siedmiu inteligencjach wielorakich...to opowiadając na pytanie jakie sukcesy w nauce można osiągnąć, pozwolę sobie zwrócić uwagę , że należy skupić się na mocnych stronach dziecka i jeszcze bardziej je rozwijać. Aktywność sportowa , taniec. Dzięki temu powiększa wewnętrzne pozytywne nastawienie co pomoże w przezwyciężeniu innych trudności. Rozmawiać dużo ze sobą. Wspólnie czytać np.wymyślać zakończenie opowiadań. To tworzy tworzy bliskość i podnosi poziom jeszcze lepszej relacji. Najważniejsze , żeby pamiętać, że Każdy z nas jest inny...
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.