Co robić gdy pomoc udzielna dziecku nie przynosi efektów. Chodzi o dziecko które ma duże problemy z
1
odpowiedzi
Co robić gdy pomoc udzielna dziecku nie przynosi efektów. Chodzi o dziecko które ma duże problemy z zachowaniem. Dziecko ma 11 lat. Pomimo udzielania pomocy jej zachowanie się nie zmieniło ciągle ma duże problemy. Nie pomagają leki przepisane od psychiatry. Jeśli chodzi o wyniki w nauce to są coraz gorsze ale z niczego nie ma mniej niż 3. Posiada opinię z ppp której nie mogę znaleźć więc napiszę to co zapamiętałam. Rozwój umysłowy w granicach inteligencji niższej niż przeciętna. Rozwój funkcji poznawczych jest nieharmonijny. Bardzo wysoki poziom rozwoju umysłowego przyjęła synteza danych spostrzeżeniowych (ujmiwanie relacji część całość). Wynik przeciętny przyjmuje pamięć słuchowa krótko terminowa mechaniczna. W dolnym progu przedziału wyników przeciętnych znajduje się myślenie przyczynowo skutkowe w oparciu o materiał graficzny rozumowanie arytmetyczne oraz ucznie się wzrokowo - ruchowe. Bardzo niski poziom rozwoju przyjmują natomiast orientacja wyobraźnia i wizualizacja przestrzenna oraz spostrzegawczość. Niski poziom rozwoju przyjmują trwałość pamięci werbalnej długoterminowej oraz zdolność językowe (werbalizowanie definiowanie). Uczennica bardzo nieśmiała wrażliwa emocjonlanie o obniżonej samoocenie zahamowana psychoruchowo. Wycofuje się z sytuacji ocenianych przez nią jako trudne (czyli wymagające wypowiedzi ustnych). Zdecydowanie lepiej funkcjionuje w sytuacjiach niewerbalnych. Jednak nie jest to zachowanie swobodne ponieważ jest nacechowane objawami spowolnienia psychoruchowego. Chętniej czyta zadany tekst niż wypowiada się na jego temat. Ponadto stwierdza się zakłócenia w rozwoju umiejętności folonigicznych, pamięci wzrokowej i słuchowej. Próby badania pedagogicznego wykazały spowolnione tempo czytania głośnego, częściowe rozumienie czytanego tekstu, umiejętność rozwiązywania działań pisemnych, znajomość działań na ułamkach zwykłych i dziesiętnych.Pisze starannie popełniając błędy typowe dla zaburzeń funkcji wzrokowej i słuchwoej.
Stanowisko w sprawie.... (czy coś takiego)
Uczennica została skierowana na badania z powodu trudności emocjonalnych. Zaleca się dostosowanie wymagań edukacyjnych do inwidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych uczennicy ze względu na obniżony rozwój umysłowy, obniżony rozwój funkcji poznawczych zaburzony rozwój emocjonalny i rozwój niektórych zdolności percepcyjnych oraz zaległości edukacyjne. Potem są zalecania jak pomóc dziecku. Jednak nie przynosi to efektów. Martwię się o nią. Nie pomaga zainteresowanie nauczycieli. Nie pomaga psychiatra. Nie pomaga inne postępowania wobec niej. Co robić?
Stanowisko w sprawie.... (czy coś takiego)
Uczennica została skierowana na badania z powodu trudności emocjonalnych. Zaleca się dostosowanie wymagań edukacyjnych do inwidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych uczennicy ze względu na obniżony rozwój umysłowy, obniżony rozwój funkcji poznawczych zaburzony rozwój emocjonalny i rozwój niektórych zdolności percepcyjnych oraz zaległości edukacyjne. Potem są zalecania jak pomóc dziecku. Jednak nie przynosi to efektów. Martwię się o nią. Nie pomaga zainteresowanie nauczycieli. Nie pomaga psychiatra. Nie pomaga inne postępowania wobec niej. Co robić?
Dzień dobry,
Trudności w zachowaniu dziecka, mogą mieć różne przyczyny.
Dobrze, że Państwo udali się do PP-P oraz dziecko jest pod opieką lekarza psychiatry. Jednak leki, nie zawsze są w stanie pomóc.
Może warto skontaktować się z analitykiem zachowania lub innym specjalistą psychologiem, psychoterapeutą, aby na początek poznać funkcje zachowania dziecka. Gdy tego się Państwo dowiedzą, warto podjąć terapię, najlepiej rodzinną (dziecko plus rodzice) w celu pomocy dziecku w radzeniu sobie z kłopotliwym zachowaniem.
Warto też przyjrzeć się własnemu stylowi wychowawczemu i granic, jakie Państwo stawiają dziecku, ich przewidywalności i klarowności.
Pozdrawiam
Trudności w zachowaniu dziecka, mogą mieć różne przyczyny.
Dobrze, że Państwo udali się do PP-P oraz dziecko jest pod opieką lekarza psychiatry. Jednak leki, nie zawsze są w stanie pomóc.
Może warto skontaktować się z analitykiem zachowania lub innym specjalistą psychologiem, psychoterapeutą, aby na początek poznać funkcje zachowania dziecka. Gdy tego się Państwo dowiedzą, warto podjąć terapię, najlepiej rodzinną (dziecko plus rodzice) w celu pomocy dziecku w radzeniu sobie z kłopotliwym zachowaniem.
Warto też przyjrzeć się własnemu stylowi wychowawczemu i granic, jakie Państwo stawiają dziecku, ich przewidywalności i klarowności.
Pozdrawiam
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.