Co znaczy ta opinia z ppp? Już mniej więcej orientuje się o czym ona jest ale chciałbym się dowiedzi

2 odpowiedzi
Co znaczy ta opinia z ppp? Już mniej więcej orientuje się o czym ona jest ale chciałbym się dowiedzieć jak interpretują ją inne osoby. A także zapytać co według tej opinii może wpływać na trudności dziecka w nauce szczególnie chodzi mi o to jakie zdolności przyczyniają się do powstania tych problemów. Rozwój umysłowy w granicach inteligencji niższej niż przeciętna (dolny próg przedziału) rozwój nieharmoniny przewaga myślenia słwono - pojęciowego nad myśleniem praktycznym. Najsłabiej rozwinięte są orientacja wyobraźnia i wizulacja przestrzenna synteza danych spostrzeżeniowych (ujmowanie relacji część całość) oraz antycypacja na materiale obrazkowy zdarzenia początkowego). Wyżej wymienione zdolności przyjmują bardzo niski poziom rozwoju. Nie co lepiej rozwinięte są np. zdolności do spostrzegania szczegółów zdolności językowe (werbalizownie definiowanie) trwałość pamięci werbalnej oraz rozumowanie arytmetyczne. Jedynie zdolności do klsyfikowania (abstrahowanie uogólnianie porównywanie) oraz uczenie się wzrokowo - ruchowe przyjmują wynik przeciętny.
Dzień dobry,
opis z opinii oznaczać może,że trudności edukacyjne dziecka wynikają z bardzo niskich możlwości intelektualnych - dziecko, wg. opinii, wypada w testach niżej niż jego rowieśnicy lub znajduje się na pograniu normy intelektualnej i niepełnosprawności w stopniu lekkim. Nieharmonijny rozwój oznaczać może w tej sytaucji, że dziecko ma wiele funkcji odpowiedzialnych za sukces edukacyjny poniżej normy dla wieku, niektóre funkcje są przecietne ( klasyfikowanie). Dziecko prawdopodobnie będzie miało trudności z pisaniem i czytaniem ( orientacja przestrzenna, wizualizacja, synteza danych) - funkcje te są niezbędne,aby dziecko nabywało zdolność czytania i pisania. Dziecko może mieć też kłopot z myśleniem przyczynowo-skutkowym, przewidywaniem konsekwencji własnych działań, rozumieniem działań innych ludzi. U dziecka mogą też pojawiać się kłopoty z matematyką/myśleniem arytmetycznym. W takiej sytuacji być może warto rozważyć np. klasę terapeutyczną dla dziecka, ponieważ opisane trudności mogą skutecznie obniżać motywację i wytrwałość dziecka do nauki.
Pozdrawiam,
Natalia Szymańska

Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online

Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.

Pokaż specjalistów Jak to działa?
Witam praktycznie kazda z wymienionych obnizonych funkcji wplywa na trudnosci dziecka w nauce.Jesli opinia dotyczy dziecka z kl.I-III powinno ono miec zajęcia reedukacyjne w szkole ze szczegolnym uwzględnieniem cwiczeń stymulujących ogolny rozwoj umyslowy dziecka

Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie

  • Twoje pytanie zostanie opublikowane anonimowo.
  • Pamiętaj, by zadać jedno konkretne pytanie, opisując problem zwięźle.
  • Pytanie trafi do specjalistów korzystających z serwisu, nie do konkretnego lekarza.
  • Pamiętaj, że zadanie pytania nie zastąpi konsultacji z lekarzem czy specjalistą.
  • Miejsce to nie służy do uzyskania diagnozy czy potwierdzenia tej już wystawionej przez lekarza. W tym celu umów się na wizytę do lekarza.
  • Z troski o Wasze zdrowie nie publikujemy informacji o dawkowaniu leków.

Ta wartość jest zbyt krótka. Powinna mieć __LIMIT__ lub więcej znaków.


Wybierz specjalizację lekarza, do którego chcesz skierować pytanie
Użyjemy go tylko do powiadomienia Cię o odpowiedzi lekarza. Nie będzie widoczny publicznie.
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.