Co znaczy w tym przypadku sformułowanie dolny próg przedziału. Rozwój umysłowy w granicach inteligen
3
odpowiedzi
Co znaczy w tym przypadku sformułowanie dolny próg przedziału. Rozwój umysłowy w granicach inteligencji niższej niż przeciętna (dolny próg przedziału). Co znaczy określenie w nawiasie?
W upośledzeniu umysłowym są przedziały np. Test IQ Wechslera: 69 – 55 niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim. Ma on górny i dolny próg. Poniżej jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym, powyżej norma.
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Klasyfikacja IQ przebiega wg następujących kategorii:
1. Inteligencja bardzo wysoka
2. Inteligencja wysoka
3. Powyżej przeciętnej
4. Przeciętna
5. Poniżej przeciętnej
6. Pogranicze upośledzenia
7. Upośledzenie umysłowe
Jeśli wynik oscyluje w granicach inteligencji poniżej przeciętnej oznacza to, że badany uzyskał wyniki niższe niż większość osób w tej grupie wiekowej. Według powyższej kategoryzacji wynik plasujący się w dolnej granicy świadczy o tym, że uzyskana punktacja jest bliższa pograniczu upośledzenia umysłowego niż inteligencji przeciętnej.
1. Inteligencja bardzo wysoka
2. Inteligencja wysoka
3. Powyżej przeciętnej
4. Przeciętna
5. Poniżej przeciętnej
6. Pogranicze upośledzenia
7. Upośledzenie umysłowe
Jeśli wynik oscyluje w granicach inteligencji poniżej przeciętnej oznacza to, że badany uzyskał wyniki niższe niż większość osób w tej grupie wiekowej. Według powyższej kategoryzacji wynik plasujący się w dolnej granicy świadczy o tym, że uzyskana punktacja jest bliższa pograniczu upośledzenia umysłowego niż inteligencji przeciętnej.
W pełni zgadzam się z moimi Przedmówcami. Warto pamiętać,także,iż rozwój umysłowy,rozwój funkcji poznawczych jest kwestia dynamiczna u dzieci i z moich doświadczeń klinicznych wynika,iż badanie warto powtórzyć za dwa lata,korzystając nie tylko ze Skali Inteligencji Wechslera. Ważna jest całościowa informacja o pacjencie wywodząca się z wywiadu oraz obserwacja gabinetowa,a także informacja o dyspozycji psychofizycznej pacjenta w dniu badania. W Państwa sytuacji ważna jest odpowiedz nie tylko na pytanie-z jak szerokim spektrum dysfunkcji mamy do czynienia,ale również na pytanie dotyczące-jak i w jakim zakresie ma przebiegać proces terapeutyczny. Na pewno pacjent potrzebuje wsparcia poradni psychologiczno-pedagogicznej i pedagoga specjalnego,terapeuty pedagogicznego oraz być może innych specjalistów szkolnych:psychologa,pedagoga,socjoterapeuty,logopedy,terapeuty zajeciowego,rewalidatora,terapeuty ręki,itd. Warto ubiegać się o te formy pomocy,oczywiście nie wszystkie na raz,ale pacjentowi one zdecydowanie się należą i mogą diametralnie na korzyść zmienić jego sytuacje.
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.