Co zrobić gdy poradnia nie chce dać dziecku orzeczenia gdy tego potrzebuje? Nie radzi sobie z nauką
4
odpowiedzi
Co zrobić gdy poradnia nie chce dać dziecku orzeczenia gdy tego potrzebuje? Nie radzi sobie z nauką dostaje same 1 i 2 w 4 klasie podstawówki. PPP nie chce dać orzeczenia bo dziecko w teście wisc-r zmieściło się na pograniczu normy a więc według niej dziecko powinno się uczyć w normalnej szkole. Z tym że dziewczynka ledwo przekracza próg upośledzenia. Pisze tak Badanie testem wisc-r wykazało że ogólny rozwój umysłowy mieści się w granicach inteligencji niższej niż przeciętna. Rozwój funkcji poznawczych jest nieharmonijny. Do najlepiej ukształtowanych należy myślenie przyczynowo skutkowe w oparciu o materiał graficzny analiza i synteza materiału wzrokowego oraz zdolności abstrahowania (wynik przeciętny). Rozwój niższy niż przeciętny przyjmują wiadomość ucznie się wzrokowo - ruchowe oraz trwałość pamięci werblalnej. Deficyty występują w wyobraźni i wizualizacji przestrzennej syntezie danych spostrzeżeniowych zdolności do spostrzeżenia szczegółów rozumieniu norm i zasad społecznych rozumowaniu arytmetycznym oraz zdolnościach językowych (werbalizowanie definiowanie). Dziewczynka zostaje na zajęcia wyrównawcze rodzice pracują z nią w domu ale nic nie przynosi efektów.
Dzień dobry! Bardzo mi przykro słyszeć, że działania ze strony poradni są spostrzegane, jako niewystarczająco wspierające, a problemy dziecka utrzymują się. Sprostować chcę stwierdzenie, że "poradnia nie chce dać dziecku orzeczenia" - nie jest to zła wola poradni, a działanie wynikające z przepisów prawa. Orzeczenie o kształceniu specjalnym może otrzymać dziecko niepełnosprawne intelektualnie. Jeżeli wyniki aktualnej diagnozy tego nie stwierdzają (np. ze względu na inteligencję poniżej przeciętnej), dziecku przysługuje nie orzeczenie, a opinia o dostosowaniu wymagań i w ramach tego dostosowania należy szukać optymalnych rozwiązań dla uczennicy, np. realizowanie z nią jedynie treści na poziomie koniecznym i podstawowym. Jeżeli istnieją natomiast nadal wątpliwości co do postawionego rozpoznania, które i we mnie się rodzi ze względu na metodę użytą do diagnozy (test WISC-R ma przestarzałe normy, ma tendencję do zawyżania wyników i w mojej ocenie nie powinien już być używany - takie są też zalecenia ORE dla poradni pp), warto poprosić o rediagnozę innym testem inteligencji, np. testem Stanford-Binet lub Skalą Inteligencji i Rozwoju IDS.
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Rownież poprosiłabym o rediagnozę testem inteligencji Stanford-Binet 5 jest o wiele bardziej szczegółowy i dokładny, w tej chwili najbardziej rekomendowany. Jeżeli poradnia go nie ma, to może uda się gdzieś prywatnie przeprowadzić diagnozę.
Witam,
poradnia realizuje swoje zadanie zgodnie z obowiązującymi przepisami. Z uwagi na użycie w badaniu testu, który posiada nieaktualnego normy warto poprosić o drugą diagnozę z wykorzystaniem bardziej nowoczesnego i rekomendowanego testu.
Oczywiście stosowane metody wsparcia są adekwatne i warto je utrzymywać.
Pozdrawiam
poradnia realizuje swoje zadanie zgodnie z obowiązującymi przepisami. Z uwagi na użycie w badaniu testu, który posiada nieaktualnego normy warto poprosić o drugą diagnozę z wykorzystaniem bardziej nowoczesnego i rekomendowanego testu.
Oczywiście stosowane metody wsparcia są adekwatne i warto je utrzymywać.
Pozdrawiam
Dzień dobry, jeśli opinia PPP nie odpowiada obserwowanym przez Pana/Panią zachowaniom dziecka to najlepiej udać się do innego centrum diagnostycznego i wykonać dodatkowe/uzupełniające badania, które to potwierdzą/obalą. Jeśli opinia zostanie utrzymana (kontynuowanie edukacji w szkoła standardowej) to myślę, że najlepiej będzie z psychologiem lub pedagogiem znaleźć nowe ścieżki uczenia się dziecka czyli unikatowych dla tej dziewczynki sposobu zapamiętywania i przetwarzania informacji. Pozdrawiam, Michał Misiek
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.