Co zrobić jeśli dziecko kompletnie nie radzi sobie z nauką a pomoc w szkole i w domu nie przynosi ef
2
odpowiedzi
Co zrobić jeśli dziecko kompletnie nie radzi sobie z nauką a pomoc w szkole i w domu nie przynosi efektów. Córka ma 14 lat. Zostaje w szkole na zajęcia dodatkowe. W domu uczę się z nją po 4 godziny dziennie po mimo to ma prawie same oceny dopuszczające. Ma opinię z poradni ale jej ona nie wiele pomaga wygląda ona tak. W wyniku badania psychologiczno-pedagogiczengi stwierdza się rozwój umysłowy w granicach inteligencji niższej niż przeciętna. Rozwój poszczególnych funkcji poznawczych jest niecharmonijny. Mocną stroną uczennicy jest uczenie się wzrokowo - ruchowe w zakresie motoryki małej w tym grafomotoryki, antycypacja na materiale obrazkowy zdarzenia początkowego oraz wyobraźnia i wizualizacjia przestrzenna (wynik przeciętny). Najsłabiej rozwinięte są zdolności do spostrzegania szczegółów orientacja przestrzenna zdolności językowe (werbalizowanie definiowanie) zdolność do klasyfikowania (abstachowanie uogólnianie porównywanie) oraz rozumowanie arytmetyczne. Wyżej wymienione zdolności przyjmują wynik bardzo niskie. Rozwój niższy niż przeciętny przyjmuję trwałość pamięci werbalnej synteza danych spostrzeżeniowych (ujmiwanie relacji część całość) wiadomości oraz rozumienie norm i zasad społecznych. Czyta w wolnym tempie w sposób płynny. Ma trudności z zrozumieniem i zapamiętaniem czytanego tekstu. Konstrując samodzielne wypowiedzi pisemne właściwie odnosi się do tematu. Jednka popełnia błędy gramatyczne. Występuje także podwyższona liczba błędów w pisowni. Uczennica nie zna zasad ortografii. Poziom graficzny pisma jest obniżony (litery niekształtne pismo niepłynne) tempo pisania przeciętne. Uczennica z matematyki ma braki z lat wcześniejszh sięgających zakresu szkoły podstawowej.
Szanowna Pani,
przy diagnozie z poradni warto dostosować plan nauki do szczególnych wymagań dziecka. Czasami czas poświęcony na naukę nie daje efektów, ponieważ brakuje w nim konkretnych metod i ćwiczeń nakierowanych na opisane problemy. Warto się skonsultować z psychologiem aby wyznaczyć takie metody pracy, które dadzą efekt np. włączenie do nauki metod integracji sensorycznej lub ćwiczeń poprawiających trwałość pamięci. Czasami te ćwiczenia wydają się nie mieć związku z tym, co aktualnie jest zadane, np. rysowanie figur lub szlaczków bądź układanie specjalnych puzzli, ale w dłuższej perspektywie poprawiają samą zdolność uczenia się, potrzebną w nauce różnych przedmiotów szkolnych.
Pozdrawiam serdecznie
Adriana Bernady
przy diagnozie z poradni warto dostosować plan nauki do szczególnych wymagań dziecka. Czasami czas poświęcony na naukę nie daje efektów, ponieważ brakuje w nim konkretnych metod i ćwiczeń nakierowanych na opisane problemy. Warto się skonsultować z psychologiem aby wyznaczyć takie metody pracy, które dadzą efekt np. włączenie do nauki metod integracji sensorycznej lub ćwiczeń poprawiających trwałość pamięci. Czasami te ćwiczenia wydają się nie mieć związku z tym, co aktualnie jest zadane, np. rysowanie figur lub szlaczków bądź układanie specjalnych puzzli, ale w dłuższej perspektywie poprawiają samą zdolność uczenia się, potrzebną w nauce różnych przedmiotów szkolnych.
Pozdrawiam serdecznie
Adriana Bernady
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Pragnę jeszcze zwrócić Pani uwagę na nagłówek opinii, którą otrzymała córka. Czy jest to opinia o objęciu dziecka zajęciami korekcyjno-kempensacyjnymi / dydaktyczno-wyrównawczymi czy też o tzw. dostosowaniu wymagań? Kiedy ta opinia była wydana? Jeżeli upłynęło sporo czasu od diagnozy np. 2 lata lub nie jest to opinia o tzw. dostosowaniu, warto zgłosić się do poradni na badanie kontrolne, ale też na rozmowę o treści aktualnej opinii, jeżeli jest ona "świeża". Zawsze może Pani poprosić o uszczegółowienie zaleceń i wskazanie bardziej konkretnych metod pracy. Życzę wszystkiego dobrego.
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.