Córka podczas tego badania nie wiele mówiło prawie się nie odzywała. Zastanawiam się czy to mogło mi
2
odpowiedzi
Córka podczas tego badania nie wiele mówiło prawie się nie odzywała. Zastanawiam się czy to mogło mieć wpływ na wynik tylko wyobraźnia i wizualizacjia przestraszonna zdolności do spostrzeżgania szczegółów oraz antycypacja na materiale obrazkowym zdarzenia początkowego przyjęły wynik przeciętny. Pozostałe funkcji poznawcze przyjmowały wynik poniżej przeciętnej lub bardzo niski. Dziecko podczas badania nie chciało pracować unikła odpowiedzi ustnych. Jednak dziecko ma trudności w nauce więc równie dobrze wynik może być wiarygodny. Czy problemy z zachowaniem mogą przekładać się na problemy w nauce czy to problem z nauką przełożył się na zachowanie?
Dzień dobry. Małomówność u dziecka nie jest przeszkodą, gdyż są metody do badania intelektu również dla dzieci niemych bądź głuchych. Badanie psychologiczne ma na celu określenie aktualnego rozwoju intelektualnego, jego mocnych stron oraz wyjaśnienie przejawianych trudności. Dziecko może unikać odpowiedzi z różnych powodów. Zaległości w nauce czy brak wiedzy niekoniecznie wskazują na obranie tej strategii, gdyż są dzieci, które podają błędne odpowiedzi tak jakby były one poprawne. Badanie dziecka zarówno psychologiczne jak i pedagogiczne ma charakter złożony, dostarcza wielu informacji, wiec stwierdzenie przyczyn trudności w nauce, które córka przejawia, powinno być w opinii wyjaśnione. Problemy w zachowaniu mogą wynikać z różnych czynników. Zab. psychiczne, np. dysleksja, ADHD, zab. lękowe, mutyzm wpływają na trudności w nauce i zachowanie dziecka, ale i opinia, orzeczenie umożliwia wdrożenie sposobów zaradczych pozwalających na dostosowanie wymogów edukacyjnych do problemów rozwojowych występujących u dziecka, pracę z rodzicem nad wprowadzaniem zmian, wytyczne dla nauczycieli. Są to trudności o charakterze stałym, ciągłym. Natomiast problemy w nauce wynikające z trudnej sytuacji rodzinnej (np. rozwód, żałoba) bądź osobistej (zerwanie z chłopakiem, wagary, przemoc rówieśnicza) to czynniki, które mogą wpływać na pogorszenie wyników w nauce, wycofanie społeczne, które mają charakter sytuacyjny. Uzyskanie pomocy psychologicznej spowoduje, iż problemy te ustąpią i dziecko poprawi swoje wyniki w nauce.
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Witam. Badanie intelektu przy pomocy testów opiera się również na obserwacji zachowania dziecka podczas badania, obserwacji różnic w zachowaniu dziecka względem danych z wywiadu z rodzicem lub opiekunem. Nieścisłości i rozbieżności w badaniu powinny budzić uwagę diagnosty i powinny zostać odnotowane, gdyż często nastrój dziecka - nawet w badaniu zadaniami nie wymagającymi od dziecka ustnych odpowiedzi, lub słownego kontaktu z diagnostą - może w znaczącej części zaważyć na wyniku badania, czyniąc go mało precyzyjnym.
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.