Czy 77 iq to mało? Jak funkcjonuje taka osoba? O to wynik badań. Osoba ma 17 lat. Badanie testem wai
2
odpowiedzi
Czy 77 iq to mało? Jak funkcjonuje taka osoba? O to wynik badań. Osoba ma 17 lat. Badanie testem wais-r wykazało że ogólny rozwój umysłowy mieści się w przedziale szeroko rozumianej normy intelektualnej. Rozwój poszczególnych funkcji poznawczych jest niecharmonijny. Do najlepiej ukształtowanych należy myślenie przyczynowo skutkowe w oparciu o materiał graficzny rozumienie norm i zasad społecznych oraz zasób posiadanego słownictwa. W dolnej granicy normy rozwinięte spostrzegawczość analiza i synteza materiału wzrokowego oraz wyobraźnia i wizualizacjia przestrzenna. Deficyty występują w trwałość pamięci werbalnej rozumowaniu arytmetycznym wiadomościach umiejętności organizowania materiału w większe całości oraz tempie ucznia się wzrokowo - ruchowego.
77 iq to nie jest za duzo, ale też nie znaczy upośledzenia umysłowego. Taka osoba może funkcjonować zwyczajnie normalnie, nie musi iść na studia, ale szkołe zawodową może skończyć, znaleźć pracę, założyć rodzinę i normalnie żyć. Z opisu badania wynika, że gorzej zapamiętuje to, co się do niej mówi, czyli najczęściej nauczycieli na lekcjach, interpretacja książek, wierszy, itp, zapamiętywaniem kolejnych ruchów. Jednak te wszystkie utrudnienia nie zamykają możliwości uczenia się, trzeba znaleźć inny sposób. Jak ktoś nie pamięta wizualnie kroków z tańca, może uczyć się mówiąc je, nazywając sobie figury jak chce. Człowiek potrafi wiele rzeczy sobie zrekompensować i znaleźć inny sposób do opanownia tego, czego tak naprawdę chce. Pozdrwiam
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Wynik IQ 77 wskazuje na poziom poniżej średniej, ale wciąż mieszczący się w granicach szeroko rozumianej normy intelektualnej. Zatem osoba z takim wynikiem nie jest klasyfikowana jako osoba z upośledzeniem umysłowym, ale jej funkcjonowanie intelektualne może być mniej sprawne w porównaniu do większości rówieśników. W przypadku 17-latka, wynik ten sugeruje, że osoba ta może mieć trudności z niektórymi rodzajami zadań poznawczych, ale również posiada umiejętności w innych obszarach.
Na podstawie wyników testu WISC-R (wersja testu WAIS-R), rozwój funkcji poznawczych jest opisany jako "niecharmonijny", co oznacza, że różne obszary myślenia rozwijają się w różnym tempie. Wskazuje to na silniejsze strony, takie jak myślenie przyczynowo-skutkowe oparte na materiale graficznym, rozumienie norm i zasad społecznych oraz zasób słownictwa, co sugeruje, że osoba ta dobrze rozumie interakcje społeczne i potrafi posługiwać się językiem.
Jednak istnieją pewne trudności w innych obszarach, takich jak:
Pamięć werbalna: osoba może mieć trudności z zapamiętywaniem informacji wyłącznie werbalnych.
Rozumowanie arytmetyczne: może mieć problem z zadaniami wymagającymi liczenia lub logicznego myślenia w kontekście matematycznym.
Organizowanie materiału w większe całości: może mieć trudności z łączeniem szczegółów w spójną całość, co utrudnia rozwiązywanie bardziej złożonych problemów.
Wyobraźnia przestrzenna i analiza wzrokowa: osoby z wynikiem w dolnej granicy normy mogą mieć trudności z wizualizowaniem przestrzeni lub manipulowaniem obiektami w wyobraźni.
Uczenie się wzrokowo-ruchowe: osoba może uczyć się wolniej przy zadaniach, które wymagają połączenia wzroku i ruchu (np. rysowanie, układanie układanek).
Funkcjonowanie takiej osoby w życiu codziennym może obejmować wyzwania związane z nauką w tradycyjny sposób (np. szkoła), ale także jej mocne strony, takie jak zrozumienie zasad społecznych i komunikacja werbalna, mogą pomóc jej w interakcjach z innymi. Warto zwrócić uwagę, że rozwój umiejętności, szczególnie w obszarze słownym i społecznym, może być wspierany przez odpowiednią edukację i wsparcie terapeutyczne.
Osoba z wynikiem IQ 77 może również osiągać sukcesy w różnych dziedzinach życia, jeśli otrzyma wsparcie w obszarach, w których ma trudności, oraz rozwija swoje mocne strony. Wspieranie jej w nauce przez metody bardziej dostosowane do jej stylu uczenia się (np. wizualne materiały, pomoc w organizowaniu materiału) może pomóc jej w osiągnięciu lepszych wyników edukacyjnych i większej samodzielności.
Na podstawie wyników testu WISC-R (wersja testu WAIS-R), rozwój funkcji poznawczych jest opisany jako "niecharmonijny", co oznacza, że różne obszary myślenia rozwijają się w różnym tempie. Wskazuje to na silniejsze strony, takie jak myślenie przyczynowo-skutkowe oparte na materiale graficznym, rozumienie norm i zasad społecznych oraz zasób słownictwa, co sugeruje, że osoba ta dobrze rozumie interakcje społeczne i potrafi posługiwać się językiem.
Jednak istnieją pewne trudności w innych obszarach, takich jak:
Pamięć werbalna: osoba może mieć trudności z zapamiętywaniem informacji wyłącznie werbalnych.
Rozumowanie arytmetyczne: może mieć problem z zadaniami wymagającymi liczenia lub logicznego myślenia w kontekście matematycznym.
Organizowanie materiału w większe całości: może mieć trudności z łączeniem szczegółów w spójną całość, co utrudnia rozwiązywanie bardziej złożonych problemów.
Wyobraźnia przestrzenna i analiza wzrokowa: osoby z wynikiem w dolnej granicy normy mogą mieć trudności z wizualizowaniem przestrzeni lub manipulowaniem obiektami w wyobraźni.
Uczenie się wzrokowo-ruchowe: osoba może uczyć się wolniej przy zadaniach, które wymagają połączenia wzroku i ruchu (np. rysowanie, układanie układanek).
Funkcjonowanie takiej osoby w życiu codziennym może obejmować wyzwania związane z nauką w tradycyjny sposób (np. szkoła), ale także jej mocne strony, takie jak zrozumienie zasad społecznych i komunikacja werbalna, mogą pomóc jej w interakcjach z innymi. Warto zwrócić uwagę, że rozwój umiejętności, szczególnie w obszarze słownym i społecznym, może być wspierany przez odpowiednią edukację i wsparcie terapeutyczne.
Osoba z wynikiem IQ 77 może również osiągać sukcesy w różnych dziedzinach życia, jeśli otrzyma wsparcie w obszarach, w których ma trudności, oraz rozwija swoje mocne strony. Wspieranie jej w nauce przez metody bardziej dostosowane do jej stylu uczenia się (np. wizualne materiały, pomoc w organizowaniu materiału) może pomóc jej w osiągnięciu lepszych wyników edukacyjnych i większej samodzielności.
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.