Czy dziecko które ma takie trudności w nauce już w szkole podstawowej poradzi sobie w szkole średnie
2
odpowiedzi
Czy dziecko które ma takie trudności w nauce już w szkole podstawowej poradzi sobie w szkole średniej czy jednak najlepszym wyjściem jest szkoła zawodowa. Badanie było robione dość dawno ale wynik wyszedł taki sam 2 razy. W wyniku przeprowadzonego badania psychologicznego stwierdza się rozwój umysłowy w granicach inteligencj niższej niż przeciętna (dolna granica normy). Rozwój umysłowy nieharmomijny. Deficyty występują w takich zdolnościach jak synteza danych spostrzeżeniowych, analiza i synteza materiału wzrokowego, myślenie przyczynowo skutkowe w oparciu o materiał graficzny oraz wyobraźnia i wizualizacja przestszenna. Rozwój niższy niż przeciętny przyjmują zdolności językowe spostrzegawczość rozumowanie arytmetyczne wiadomości rozumienie norm i zasad społecznych oraz trwałość pamięci werbalnej. W normie wiekowej mieszczą się zdolność abstarchowania oraz tempo uczenia się wzrokowo - ruchowego. Uczennica czyta w sposób płynny w wolnym tempie. Ma trudności ze zrozumieniem czytanego tekstu zarówno na głos i po cichu. Formułując samodzielne wypowiedzi pisemne poprawnie odnosi się do tematu. Jednak popełnia błędy gramtyczne i w pisowni. Uczennica nie zna działań na ułamkach tabliczki mnożenia podstaw geometrii itp.
Witam serdecznie,
poziom intelektualny niższy niż przeciętny mieści się normie rozwojowej, choć jest to niska norma. Może to być przyczyną trudności w nauce. Rozwój jest nieharmonijny co oznacza, że pewne obszary kształtują się wyżej inne trochę słabiej. Jeśli badanie było robione dawno warto wykonać aktualne badanie IQ i sprawdzić jak obecnie kształtuje się intelekt. Przy wyborze szkoły oprócz poziomu intelektualnego warto kierować się ogólnym sposobem funkcjonowania w warunkach szkolnych. Często jest tak, że dzieci uczestnicząc w różnych formach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych są w stanie wypracować pewne trudności.
Pozdrawiam
Magdalena Żurawska-psycholog
poziom intelektualny niższy niż przeciętny mieści się normie rozwojowej, choć jest to niska norma. Może to być przyczyną trudności w nauce. Rozwój jest nieharmonijny co oznacza, że pewne obszary kształtują się wyżej inne trochę słabiej. Jeśli badanie było robione dawno warto wykonać aktualne badanie IQ i sprawdzić jak obecnie kształtuje się intelekt. Przy wyborze szkoły oprócz poziomu intelektualnego warto kierować się ogólnym sposobem funkcjonowania w warunkach szkolnych. Często jest tak, że dzieci uczestnicząc w różnych formach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych są w stanie wypracować pewne trudności.
Pozdrawiam
Magdalena Żurawska-psycholog
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Warto zastanowic się co jest rzeczywistą przyczoną takiego stanu?, czy widzisz mocne strony swojego dziecka, zainteresowania? czy prowadzone były zajęcia wyrównawczo-kompensacyjne w szkole ? , czy wyeliminowano przyczyny natury medycznej. Np: badanie słuchu, wzroku, eeg? Skupiłabym się na mocnych stronach dziecka i specjalistycznych zajęciach usprawniających funkcje poznawcze.
Jeśli macie trochę czasu to warto zrobić testy predyspozycji zawodowych i oczywiście mieć aktualną opinię.
Nasza rzeczywistość zmienia się każdego dnia więc również szkoły muszą dostosować się do zmian. Być może nie będziesz musiała dokonywać wyboru między szkołą średnią a branżową.
Pozdrawiam
Jeśli macie trochę czasu to warto zrobić testy predyspozycji zawodowych i oczywiście mieć aktualną opinię.
Nasza rzeczywistość zmienia się każdego dnia więc również szkoły muszą dostosować się do zmian. Być może nie będziesz musiała dokonywać wyboru między szkołą średnią a branżową.
Pozdrawiam
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.