Czy eeg biofeedback pomaga na niepełnosprawność intelektualna?

5 odpowiedzi
Czy eeg biofeedback pomaga na niepełnosprawność intelektualna?
Dzień Dobry :)
Sesje EEG Biofeedback są przede wszystkim nieinwazyjne, bezpieczne, bez skutków ubocznych.
Taka metoda terapeutyczna, pozwala zwiększyć szybkość myślenia/pamięć oraz poprawia nastrój, poprzez wyciszenie nadpobudliwości psychoruchowej.
Zmniejsza niepokoje/lęki, relaksuje, znosi agresję.
Odnośnie skuteczności, zalecana konsultacja oraz rozmowa z Lekarzem prowadzącym, który zna Pacjenta oraz Jego historię.

Serdeczności oraz pomyślności życzę,


Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online

Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.

Pokaż specjalistów Jak to działa?
Powiem krótko: nie należy się spodziewać, że po biofeedbacku ktoś się stanie bardziej inteligentny. Nie temu służy ta metoda.
To zależy czy metodę stosować u dziecka czy osoby dorosłej . Dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim mają zróżnicowany potencjał rozwojowy. Jest to zaburzenie o charakterze globalnym, wszystkie funkcje i procesy psychiczne odbiegają od normy, a ich trudności w uczeniu się wynikają z zaburzeń spostrzegania, uwagi, pamięci, mowy, a również procesów emocjonalnych i adaptacji społecznej. Jak zauważa prof. dr. hab. H. Boryszkowska w swojej książce "Izolacja społeczna rodzin mających dzieci upośledzone umysłowo w stopniu lekkim", dziecko upośledzone umysłowo mało widzi - kiedy patrzy i mało słyszy - kiedy słucha. Dzieci z upośledzeniem umysłowym mają zaburzone myślenie abstrakcyjne i słowno-pojęciowe, ich myślenie rozwojowe często zatrzymuje się na poziomie konkretno-obrazowym. Warto zauważyć, że z uwagi na stosunkowo dobrą pamięć mechaniczną oraz możliwość przyswajania materiału konkretno-obrazowego w warunkach dobrej stymulacji środowiskowej, dzieci upośledzone umysłowo mają szansę w czasie treningów EEG Biofeedback wycwiczyć samodzielność w wykonywaniu zadań, poprawić analizę wzrokowo-słuchową, polepszyć koncentrację uwagi, rozwijać sprawność intelektualną. Znaczącym atutem treningów Biofeedback jest możliwość dostosowania tempa pracy i wymagań gry do indywidualnych możliwości ucznia.
Niepełnosprawność intelektualna jest jednym z całościowych zaburzeń rozwoju. Natomiast terapia Biofeedback rozwija poszczególne funkcje poznawcze, owszem podnosi sprawność intelektualną, ale przede wszystkim poprawia pamięć i koncentrację uwagi. Na niepełnosprawność intelektualną nie ma lekarstwa, ale można (i trzeba!) pracować nad rozwijaniem najważniejszych umiejętności i kompetencji.
Z mojego doświadczenia terapeutycznego mogę stwierdzić że że dzieci które uczestniczą w treningach Biofeedback rzeczywiście lepiej sobie radzą w szkole - szybciej się uczą, lepiej zapamiętują i łatwiej się koncentrują. Ponadto lepiej sobie radzą ze stresem na sprawdzianach.
Biofeedback nie zmieni cech wrodzonych ale pomoże rozwinąć te wrodzone umiejętności. Może poprawić szybkość reakcji, wspomóc funkcje poznawcze i umiejętności radzenia sobie ze stresem.
Serdecznie Pozdrawiam,
Anita Kubacka

Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie

  • Twoje pytanie zostanie opublikowane anonimowo.
  • Pamiętaj, by zadać jedno konkretne pytanie, opisując problem zwięźle.
  • Pytanie trafi do specjalistów korzystających z serwisu, nie do konkretnego lekarza.
  • Pamiętaj, że zadanie pytania nie zastąpi konsultacji z lekarzem czy specjalistą.
  • Miejsce to nie służy do uzyskania diagnozy czy potwierdzenia tej już wystawionej przez lekarza. W tym celu umów się na wizytę do lekarza.
  • Z troski o Wasze zdrowie nie publikujemy informacji o dawkowaniu leków.

Ta wartość jest zbyt krótka. Powinna mieć __LIMIT__ lub więcej znaków.


Wybierz specjalizację lekarza, do którego chcesz skierować pytanie
Użyjemy go tylko do powiadomienia Cię o odpowiedzi lekarza. Nie będzie widoczny publicznie.
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.