Czy młodzieży ośrodek socjoterapii jest dla takiego dziecka jest) dobrym rozwiązaniem? Moja córka ma
3
odpowiedzi
Czy młodzieży ośrodek socjoterapii jest dla takiego dziecka jest) dobrym rozwiązaniem? Moja córka ma 16 lat. Ma problemy z zachowaniem. Poradnia stwierdziła u niej problemy natury emocjonalno - wolicijonalnej. Ma trudności w kontaktowania się z otoczeniem. Nie chce się uczyć. Osiąga niskie wyniki w nauce. Od dzieciństwia ma problemy w nauce. Nie odzywa się do nauczycieli i rówieśników w szkole. W domu zachowuje się normalnie. W szkole wykazuje zahamowanie psychoruchowe.
Do młodzieżowego ośridka socjoterapii trafia głównie młodzież niedostosowana społecznie. Jeśli córka ma tylko takie zachowania jak opisane powyżej to radziłabym spróbować psychoterapii zanim podejmie się tak drastyczne kroki.
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Szanowna Pani, umieszczenie córki w ośrodku będzie zbyt. "mocną" ingerencją. Być może w miejscu Pani zamieszkania są grupy socjoterapeutyczne, wówczas zachęcam do skorzystania z takich grup zamiast ośrodka. Zachęcam również do skorzystania ze wsparcia terapeuty. Pomoże on ukierunkować Was do dalszego działania. Pozdrawiam
Dzień dobry, z Pani opisu wynika, że córka w domu jest bardziej otwarta, natomiast w szkole występują problemy emocjonalne i naukowe czyli z jakiegoś powodu w szkole jest zahamowana. Idąc tym tropem, można stwierdzić, że problemy w zachowaniu występują w środowisku szkolnym, natomiast w środowisku rodzinnym zachowuje się cytując Panią "normalnie". Proszę więc odpowiedzieć sobie na pytanie : czy izolując ją od strefy komfortu( od domu) i wysyłając do ośrodka będzie miała przestrzeń do rozwijania pozytywnych zachowań spontanicznie? Być może wysłanie do ośrodka wydaje się w jakimś stopniu rozsądnym rozwiązaniem, gdyż ani Pani samodzielnie, ani szkoła nie ma narzędzi, by pomóc Pani córce dostosować się. Podejście psychoterapeutyczne uwzględnia dobro dziecka w oparciu o przeanalizowanie uważnie całej sytuacji, w tym celu terapeuta zbiera dokładny wywiad z rodziną, dzieckiem, ewentualnie prosi o opinię szkoły. Kolejnym etapem jest niwelowanie niepożądanych zachowań i WZMACNIANIE TYCH WŁAŚCIWYCH. Skoro w domu występują " normalne" zachowania więc jest to pozytywny aspekt. Jeżeli pozbawimy dziecka pozytywnego aspektu czyli środowiska, w którym czuje się dobrze to w jaki sposób pracować z nim nad zastępowaniem niewłaściwych zachowań i wzmacnianiem pozytywnych? Rozumiem, że Pani nie wie jak pomóc swojej córce i zastanawia się nad inną forma pomocy i jest to jak najbardziej słuszne działanie. Napisała Pani prosząc o radę. Moja rada jest taka: każda pomoc psychoterapeutyczna jest jak najbardziej wskazana, ale proszę przemyśleć czy pomoc terapeutyczna powiązana z odizolowaniem od domu( gdzie są pozytywne zachowania) przyniesie więcej korzyści czy szkód? Może lepiej skorzystać z pomocy terapeutycznej na miejscu. Jednak prawdopodobnie terapeuta chcąc utrwalić dobre zachowania u córki, może też potrzebować konsekwencji i zaangażowania z Pani strony. Tak więc może się okazać że nie będzie to tylko praca terapeuta-dziecko, lecz także terapeuta-dziecko-rodzic i czasami ten fakty powoduje, że rodzice wybierają terapię w miejscu zamkniętym. Decyzja należy do Pani. Pozdrawiam serdecznie.
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.