Czy mogę być zadowolona z tych wyników testów psychologicznych. Wiem że końcówka jest zła ale pytam
3
odpowiedzi
Czy mogę być zadowolona z tych wyników testów psychologicznych. Wiem że końcówka jest zła ale pytam o resztę. W wyniku przeprowadzonego badania psychologicznego stwierdza się rozwój umysłowy w granicach inteligencji wyższej niż przeciętna rozwój nieharmoniny przewaga myślenia słwono - logicznego nad myśleniem praktycznym. Do najlepiej ukształtowanych należylą zasób posiadanego słownictwa wiadomości rozumienie norm i zasad społecznych rozumowanie arytmetyczne spostrzegawczość trwałość pamięci werbalnej zdolności do abstrahowania oraz tempo uczenia się wzrokowo - ruchowego (wynik wysoki). Najsłabiej rozwinięte są analiza i synteza materiału wzrokowego umiejętność organizowania materiału wzrokowego w większe całości wyobraźnia i wizulacja przestrzenna oraz myślenie przyczynowo skutkowe w oparciu o materiał graficzny. Wyżej wymienione zdolności przyjmują bardzo niski poziom rozwoju.
Dzień dobry.
Inteligencja powyżej przeciętnej jest wynikiem bardzo dobrym. Powinna być Pani zadowolona. Każda osoba ma jakieś słabsze i mocniejsze strony. Warto by się zastanowić czemu akurat w tych podtestach wyniki są niższe. Czy ze wzrokiem wszystko jest w porządku?
Inteligencja powyżej przeciętnej jest wynikiem bardzo dobrym. Powinna być Pani zadowolona. Każda osoba ma jakieś słabsze i mocniejsze strony. Warto by się zastanowić czemu akurat w tych podtestach wyniki są niższe. Czy ze wzrokiem wszystko jest w porządku?
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Witam,
ciekawi mnie z jakiego powodu był wykonywany test, odpowiedź na to pytanie stanowi w pewnym sensie odpowiedź, czy wynikiem testu należy się martwić. Niskie wyniki w skalach bezsłownych, zwłaszcza dotyczących funkcji percepcyjno-wykonawczych wskazują na gorsze funkcjonowanie obszarów prawej półkuli, nie wykluczałabym jakiegoś rodzaju dysfunkcji strukturalnej na poziomie oun. Z drugiej strony wyniki powyżej przeciętne w skalach słownych i pamięci wskazują, że przy odpowiedniej motywacji i zaangażowaniu osoba badana ma możliwości skompensowania występujących deficytów.
Pozdrawiam !
ciekawi mnie z jakiego powodu był wykonywany test, odpowiedź na to pytanie stanowi w pewnym sensie odpowiedź, czy wynikiem testu należy się martwić. Niskie wyniki w skalach bezsłownych, zwłaszcza dotyczących funkcji percepcyjno-wykonawczych wskazują na gorsze funkcjonowanie obszarów prawej półkuli, nie wykluczałabym jakiegoś rodzaju dysfunkcji strukturalnej na poziomie oun. Z drugiej strony wyniki powyżej przeciętne w skalach słownych i pamięci wskazują, że przy odpowiedniej motywacji i zaangażowaniu osoba badana ma możliwości skompensowania występujących deficytów.
Pozdrawiam !
Dzień dobry,
Na początek dopytałabym o powód wykonania badania oraz wiek osoby badanej. Profile nieharmonijne zdarzają się, jednak w tym wypadku "rozstrzał" wyników jest spory (od wysokiego do bardzo niskiego). Funkcje, które są rozwinięte wysoko, kształtowane są w drodze uczenia się (słownictwo, rozumienie norm itd). Funkcje na poziomie niskim są niejako "wrodzone", toteż przychylę się do zdania poprzedniczki - potencjalnie może to wskazywać na dysfunkcje OUN. Funkcje rozwinięte wysoko to niewątpliwe zasoby osoby badanej, ale same w sobie raczej nie są w stanie "skompensować wszystkich trudności na przeciwnym biegunie. Wykluczyłabym problemy ze wzrokiem, skoro spostrzegawczość również jest na wysokim poziomie. Najwyraźniej nie chodzi tutaj o zwykłe "widzenie", ale o organizowanie tego, co się widzi. Nieharmonijne profile występują np. u dzieci z podejrzeniem specyficznych trudności w uczeniu się. Czy w miejscu, w którym wykonano badanie, nie zostały z Panią omówione jego rezultaty?
Na początek dopytałabym o powód wykonania badania oraz wiek osoby badanej. Profile nieharmonijne zdarzają się, jednak w tym wypadku "rozstrzał" wyników jest spory (od wysokiego do bardzo niskiego). Funkcje, które są rozwinięte wysoko, kształtowane są w drodze uczenia się (słownictwo, rozumienie norm itd). Funkcje na poziomie niskim są niejako "wrodzone", toteż przychylę się do zdania poprzedniczki - potencjalnie może to wskazywać na dysfunkcje OUN. Funkcje rozwinięte wysoko to niewątpliwe zasoby osoby badanej, ale same w sobie raczej nie są w stanie "skompensować wszystkich trudności na przeciwnym biegunie. Wykluczyłabym problemy ze wzrokiem, skoro spostrzegawczość również jest na wysokim poziomie. Najwyraźniej nie chodzi tutaj o zwykłe "widzenie", ale o organizowanie tego, co się widzi. Nieharmonijne profile występują np. u dzieci z podejrzeniem specyficznych trudności w uczeniu się. Czy w miejscu, w którym wykonano badanie, nie zostały z Panią omówione jego rezultaty?
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.