Czy nauczenie specjalne jest konieczne. Nie chcę 8 letniego dziecka tak krzywdzić bo może potrzebuje
2
odpowiedzi
Czy nauczenie specjalne jest konieczne. Nie chcę 8 letniego dziecka tak krzywdzić bo może potrzebuje poprostu trochę więcej czasu ale poradnia twierdzić że jest upośledzene i nie poradzi sobie w normalnej szkole. W wyniku badania psychologiczno-pedagogiczengo stwierdza się rozwój umysłowy w granicach lekkiego stopnia upośledzenia umysłowego. Wszystkie funkcje poznawcze rozwinięte są na tym samym poziomie. Dominika nie potrafi czytać. Umie nazywać pojedynczo literki. Tempo nazywania jest wolne a umiejętności fonologiczne znacznie zaburzene. Uczennica potrafi przepisywać całe zdania i łączyć litery. Jednak nie potrafi pisać samodzielnie. Poziom graficzny pisma nie budzi zastrzeżeń tempo pisania przeciętne. Wypowiedzi ustne dziewczynki są na temat jednak występują w nich liczne agramatyzmy. Uczennica nie opanowała dodawania mnożenia dzielnia i odejmowania w zakresie 100. Potrafi jedynie policzyć za kolejnością do 20.
Same wyniki testów nie dają pełnego oglądu funkcjonowania dziecka. Należy ocenić to funkcjonowanie też w innych aspektach. Znam dzieci, które z niepełnosprawnością w stopniu lekkim radzą sobie w szkole masowej. Są też takie, które nie są w stanie poradzić sobie w takiej szkole- wprowadza to niepotrzebną frustrację w ich funkcjonowanie. Niepełnosprawność ma pewne widełki od lekkiego obniżenia po obniżenie funkcji na granicy niepełnosprawności w stopniu umiarkowanym. Należy wspólnie ze specjalistami w poradni i w szkole zastanowić się jaka forma nauczania będzie dla dziecka odpowiednia. Ważne jest w takich trudnościach dostosowanie nauki do jego możliwości , po to, aby dziecko mogło spokojnie przejść edukację szkolną. Może Pani również wypracowywać, ćwiczyć z dzieckiem różne umiejętności szkolne, tak aby radziło sobie w tej sferze jak najlepiej.
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Rozumiem, że jest Pani zaniepokojona diagnozą poradni i jej implikacjami dla przyszłości Pani córki. Decyzja o nauczaniu specjalnym jest trudna i budzi wiele emocji. Rozumiem Pani obawy dotyczące "krzywdzenia" dziecka poprzez skierowanie do nauczania specjalnego. Warto jednak spojrzeć na to z innej perspektywy. Czy pozostawienie Dominiki w szkole ogólnodostępnej, gdzie może nie nadążać za programem i czuć się gorsza od rówieśników, nie będzie dla niej bardziej krzywdzące? Nauczanie specjalne nie jest "wyrokiem", a szansą na rozwój w odpowiednim tempie i atmosferze. Ewentualnie może zawsze Pani sprawdzić czy szkoła ogólnodostępna będzie w stanie zadbać o dodatkowe wsparcie dziecku z dodatkowymi potrzebami edukacyjnymi. To zdecydowanie może pomóc córce osiągnąć większe postępy niż w klasie liczącej kilkudziesięciu uczniów niemającej wsparcia.
Zachęcam do rozmowy z pedagogami i psychologami z poradni, aby uzyskać więcej informacji na temat nauczania specjalnego i jego potencjalnych korzyści dla Dominiki. Warto też zapytać o możliwość wsparcia dla Pani jako rodzica, ponieważ opisana przez Panią sytuacja może powodować trudności również dla Pani. Pozdrawiam
Zachęcam do rozmowy z pedagogami i psychologami z poradni, aby uzyskać więcej informacji na temat nauczania specjalnego i jego potencjalnych korzyści dla Dominiki. Warto też zapytać o możliwość wsparcia dla Pani jako rodzica, ponieważ opisana przez Panią sytuacja może powodować trudności również dla Pani. Pozdrawiam
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.