Czy taka osoba w dorosłym życiu może funkcjonować samodzielnie. Czy zachowanie dziecka przy badaniu

4 odpowiedzi
Czy taka osoba w dorosłym życiu może funkcjonować samodzielnie. Czy zachowanie dziecka przy badaniu mogło mieć wpływ na obniżeny wynik. Nie został jej udzielona możliwość odpowiedzi pisemnych. Całokształt badań wskazuję na rozwój umysłowy w granicach inteligencji niższej niż przeciętna. Mocną stroną uczennicy jest uczenie się wzrokowo - ruchowe w zakresie motoryki małej w tym grafomotoryki oraz orientacja wyobraźnia i wizualizacjia przestrzenna (wynik przeciętny). Najsłabiej rozwinięte są trwałość pamięci werbalnej rozumienie norm i zasad społecznych zdolności do spostrzegania szczegółów oraz przewidywanie konsekwencji zdarzenia początkowego. Wyżej wymienione zdolności przyjmują wynik bardzo niskie. Podobnie rozwinięte są synteza danych spostrzeżeniowych (ujmiwanie relacji część całość) rozumowanie arytmetyczne oraz pamięć słuchowa krótkoterminowa. Rozwój ponizej przeciętnej przyjmuje zdolności do klasyfikowania (abstachowanie uogólnianie porównywanie) oraz zdolność językowe (werbalizowanie definiowanie). Magda wykazuje zahamowanie psychorychowe ograniczoną modulacjię głosu oraz unikanie werbalizacj. Czyta płynie w przeciętnym z nielicznymi błędami typu przekrecanie wyrazów zmiana litery lub brzmienia końcówek wyrazów domysły. Uczennica wykazuje słabe rozumienie czytanego tekstu na głos. Przeciętne rozumienie stwierdza się w sytuacji czytania po cichu. Pisząc ze słuchu zauważa się występowanie błędów o zróżnicowanym charakterze - niska świadomość ortograficzna - błędy typowo ortograficzne - typowo osłabiona percepcjia słuchowa i umiejętności fonologiczne (słuch fonemenowy analiza i synteza głoskowa pamięć fonologiczna) - typowo słuchowo - wzrokowo zaburzenie integracji tychże funkcji. Poziom graficzny pisma jest obniżony (litery niekształtne pismo niepłynne) tempo pisania przeciętne. Wypowiedzi pisemne i ustne uczennicy są na niskim poziomie pod względem słownictwa i konstrukcji językowej. Z matematyki obserwuje się barki z lat wcześniejszh dotyczących min. działań na ułamkach zwykłych i dziesiętnych mnożenia i dzielnia pisemnego oraz podstaw geometrii. Objęcie pomocą psychologiczno - pedagogiczną w szkole ze względu na deficyty wybiórczych zdolności intelektualnych obniżony rozwój elementarnych funkcji percepcjino - motorycznych umiejętności fonologicznych (słuch fonemenowy analiza i synteza głoskowa pamięć fonologiczna) problemy natury emocjonalno - wolicijonalnej oraz braki z matematyki które przyczyniają się do ogólnuonych trudności z nauką szkolną. Dodatkowo występująca wada wzroku u uczennicy powoduje zaburzenia spostrzegania wzrokowego a więc zmniejsza pracyzję wykonywania czynności praktycznych i spowalnia tempo działania.
Przede wszystkim zachęcam do udania się na konsultację do diagnosty wykonującego badanie, który najpełniej odpowie na pytania i wątpliwości dotyczące wyników badania.
Zachowanie dziecka, w trakcie badania funkcji poznawczych, także podlega diagnozie. W niektórych przypadkach może wpłynąć na wynik badania (znacznie obniżony nastrój, silny lęk)diagnosta informuje o tym w opinii, tutaj nie widzę takiej informacji.
Przebieg badania inteligencji jest ściśle określony, zawsze taki sam dla każdego badanego. Nie zakłada udzielania odpowiedzi pisemnych.
Pyta Pani/Pan o funkcjonowanie w dorosłym życiu. Z opinii wynika, że córka może mieć znaczne trudności w nauce szkolnej i mieć obniżoną motywację do nauki. Dzieci rozwijają się w różnym tempie, czasem potrzebują wsparcia, terapii. Realizacja zaleceń i odpowiednia terapia z czasem pomagają ograniczyć trudności szkolne.
Jaki wpływ obecne trudności będą miały na dorosłe życie uczennicy zależy od wielu czynników tj. oddziaływania terapeutyczne, indywidualne tempo rozwoju, wsparcie domu rodzinnego i szkoły. Pomocne może okazać się skupienie na zasobach uczennicy, rozwijanie pasji i indywidualnych zainteresowań, co może znacząco wpłynąć na prawidłowy rozwój samooceny.

Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online

Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.

Pokaż specjalistów Jak to działa?
Dzień dobry, osoba przeprowadzająca badanie powinna przedstawić Państwu jego wyniki i odpowiedzieć na wszelkie pytania i wątpliwości. Nie wiem, na czym polega wada wzroku u dziecka ani ile ma lat. W takiej sytuacji zachęcam do osobistej konsultacji ze specjalistą, który ustali stan dziecka nie tylko w zakresie inteligencji, ale także innych aspektów funkcjonowania oraz zaproponuje działania ukierunkowane na rozwój umiejętności niezbędnych w samodzielnym funkcjonowaniu w dorosłości. Taka ocena powinna zawierać spotkanie z rodzicem z pogłębionym wywiadem oraz spotkania z dzieckiem. Anna Aftyka
Szanowni Państwo,przychylam się do wypowiedzi Przedmówczyn. Nie znamy warunków w jakich badanie zostało przeprowadzone,w jakim wieku jest dziecko,dyspozycji psychofizycznej,jaki był cel badania,kto na nie kierował. Możemy tylko domyślać się zakresu zastosowanych narzędzi diagnostycznych. Uczennica wymaga zbadania Skala Inteligencji Dla Dzieci-WISC-R,Cattell i inne-w zależności od wieku. Wymaga także diagnostyki okulistycznej i ortoptystycznej. Niezbędne wsparcie poradni psychologiczno-pedagogicznej w zakresie diagnozy i terapii dyskalkulii,dysleksji,dysortografii,specyficznych trudności w uczeniu się. Ze względu na dysfunkcje w obrębie kompetencji poznawczych-Neuropsycholog dziecięcy i być może Trening Umiejętności Społecznych oraz Terapia Ręki. Proszę skoncentrować się na organizacji pomocy specjalistów szkolnych i poradnianych-psycholog,pedagog,pedagog wspierający,logopeda-diagnoza mutyzmu. To skomplikowany proces,ale efekty mogą być spektakularne.
Oprócz wymienionych wypowiedzi innych specjalistów, zachęcam do zrobienia badania EEG oraz mapy mózgu, z następnym treningiem wybranych dysfunkcji metodą EEG Biofeedback. Wiele można poprawić, sądzę, że rozwój mózgu jeszcze nie ukończony (uczennica).

Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie

  • Twoje pytanie zostanie opublikowane anonimowo.
  • Pamiętaj, by zadać jedno konkretne pytanie, opisując problem zwięźle.
  • Pytanie trafi do specjalistów korzystających z serwisu, nie do konkretnego lekarza.
  • Pamiętaj, że zadanie pytania nie zastąpi konsultacji z lekarzem czy specjalistą.
  • Miejsce to nie służy do uzyskania diagnozy czy potwierdzenia tej już wystawionej przez lekarza. W tym celu umów się na wizytę do lekarza.
  • Z troski o Wasze zdrowie nie publikujemy informacji o dawkowaniu leków.

Ta wartość jest za krótka. Powinna mieć __LIMIT__ lub więcej znaków.


Wybierz specjalizację lekarza, do którego chcesz skierować pytanie
Użyjemy go tylko do powiadomienia Cię o odpowiedzi lekarza. Nie będzie widoczny publicznie.
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.