Czy takie dziecko mogłoby uczęszczać do szkoły specjalnej? Tak wygląda fragment opisu opini z porad
3
odpowiedzi
Czy takie dziecko mogłoby uczęszczać do szkoły specjalnej?
Tak wygląda fragment opisu opini z poradni psychologiczno - pedagogicznej
Badanie wskazuje na rozwój umysłowy w granicach inteligencji niższej niż przeciętna. Rozwój funkcji poznawczych jest nieharmonijny. Bardzo wysoki poziom rozwoju przyjęła synteza danych spostrzeżeniowych (ujmiwanie relacji część całość). Przeciętnie rozwinięta jest pamięć mechaniczna słuchowa krótkoterminowa. W dolnym progu przedziału wyników przeciętnych znajduje się myślenie przyczynowo skutkowe w oparciu o materiał graficzny rozumowanie arytmetyczne oraz tempo uczenia się wzrokowego ruchowego. Bardzo niski poziom rozwoju przyjmują natomiast orientacja wyobraźnia i wizualizacja przestrzenna oraz zdolność do odróżniania rzeczy istotnych od nieistotnych. Niski poziom rozwoju przyjmują zdolności językowe oraz trwałość pamięci długoterminowej.
Tak wygląda fragment opisu opini z poradni psychologiczno - pedagogicznej
Badanie wskazuje na rozwój umysłowy w granicach inteligencji niższej niż przeciętna. Rozwój funkcji poznawczych jest nieharmonijny. Bardzo wysoki poziom rozwoju przyjęła synteza danych spostrzeżeniowych (ujmiwanie relacji część całość). Przeciętnie rozwinięta jest pamięć mechaniczna słuchowa krótkoterminowa. W dolnym progu przedziału wyników przeciętnych znajduje się myślenie przyczynowo skutkowe w oparciu o materiał graficzny rozumowanie arytmetyczne oraz tempo uczenia się wzrokowego ruchowego. Bardzo niski poziom rozwoju przyjmują natomiast orientacja wyobraźnia i wizualizacja przestrzenna oraz zdolność do odróżniania rzeczy istotnych od nieistotnych. Niski poziom rozwoju przyjmują zdolności językowe oraz trwałość pamięci długoterminowej.
Do szkoły specjalnej kwalifikują się dzieci niepełnosprawne intelektualnie. Z opisu wynika, że inteligencja jest w normie (choć niskiej). Osobną kwestią jest narzędzie diagnostyczne. Warto powtórzyć diagnozę testem z aktualnymi normami.
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Do szkoły specjalnej może uczęszczać dziecko posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane przez publiczną poradnię psychologiczno- pedagogiczną.
Podany opis badania wskazuje na trudności dziecka które według testu mieści się w granicach normy intelektualnej.
Również uważam, że dobrze byłoby zrobić badanie aktualnym testem (np. Stanford Binet 5).
Podany opis badania wskazuje na trudności dziecka które według testu mieści się w granicach normy intelektualnej.
Również uważam, że dobrze byłoby zrobić badanie aktualnym testem (np. Stanford Binet 5).
Dzień dobry, do szkoły specjalnej kwalifikują się dzieci i młodzież, która jest niepełnosprawna, niedostosowana społecznie i zagrożona niedostosowaniem społecznym, wymagająca stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy. Opis, który Pani przedstawiła bardziej wskazuje na trudności dziecka. Pozdrawiam serdecznie i życzę wszystkiego dobrego.
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.