Czy takie dziecko wymaga inwidualnego programu nauczania i dlaczego tak lub nie? Jak można mu pomóc?
2
odpowiedzi
Czy takie dziecko wymaga inwidualnego programu nauczania i dlaczego tak lub nie? Jak można mu pomóc? Badanie testem wisc-r wykazało że ogólny rozwój umysłowy mieści się w dolnych granicach inteligencji niższej niż przeciętna. Mocną stroną ucznia są trwałość pamięci werbalnej rozumienie norm i zasad społecznych zdolności językowe (werbalizowanie definiowanie) oraz zdolność do klasyfikowania (abstachowanie uogólnianie porównywanie). Wyżej wymienione zdolności mieszczą się w normie wiekowej. Najsłabiej rozwinięte są orientacja wyobraźnia i wizualizacjia przestrzenna zdolności do spostrzegania szczegółów oraz przewidywanie konsekwencji zdarzenia początkowego na materiale obrazkowym. Wyżej wymienione zdolności przyjmują wynik bardzo niskie. Rozwój niższy niż przeciętny przyjmuję synteza danych spostrzeżeniowych (ujmiwanie relacji część całość) rozumowanie arytmetyczne oraz wiadomości.
Nie. Indywidualny program nauki dotyczy osób szczególnie uzdolnionych w jakiejś dziedzinie. Opisywana osoba powinna mieć dostosowanie wymagań edukacyjnych do obniżonego poziomu możliwości intelektualnych.
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Same wyniki badania zdolności intelektualnych mogą nie wystarczyć. Ważne, by zbadać dziecka emocjonalność, zdolności przystowowania do grupy, koncentracja uwagi.
Dziecko może np. korzystać z indywidualnej ścieżki edukacyjnej, co pozwala na większe indywidualne dostosowanie oddziaływań wychowawczych i edukacyjnych. Takie starania może podjąć rodzic zgłaszając się do poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Dziecko może np. korzystać z indywidualnej ścieżki edukacyjnej, co pozwala na większe indywidualne dostosowanie oddziaływań wychowawczych i edukacyjnych. Takie starania może podjąć rodzic zgłaszając się do poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.