Czy te wyniki badań psychologicznych wskazują że dziecko które ma 11 lat może z tego powodu mieć tru
3
odpowiedzi
Czy te wyniki badań psychologicznych wskazują że dziecko które ma 11 lat może z tego powodu mieć trudności w nauce?
Badanie testem wisc-r wskazuje że rozwój umysłowy znajduje się w granicach inteligencji niższej niż przeciętna. Rozwój funkcji poznawczych jest nieharmonijny. Bardzo wysoki poziom rozwoju osiągnęła synteza danych spostrzeżeniowych (ujmiwanie relacji część całość). Wynik przeciętny przyjmuje trwałość pamięci słuchowej krótkoterminowej. W dolnym progu przedziału wyników przeciętnych znajduje się myślenie przyczynowo skutkowe w oparciu o materiał graficzny rozumowanie arytmetyczne oraz tempo uczenia się wzrokowego ruchowego. Bardzo niski poziom rozwoju przyjmują natomiast orientacja wyobraźnia i wizualizacja przestrzenna oraz zdolność do odróżniania cech istotnych od nieistotnych. Niski poziom rozwoju przyjmują trwałość pamięci werbalnej długoterminowej oraz zdolność językowe (werbalizowanie definiowanie)
Badanie testem wisc-r wskazuje że rozwój umysłowy znajduje się w granicach inteligencji niższej niż przeciętna. Rozwój funkcji poznawczych jest nieharmonijny. Bardzo wysoki poziom rozwoju osiągnęła synteza danych spostrzeżeniowych (ujmiwanie relacji część całość). Wynik przeciętny przyjmuje trwałość pamięci słuchowej krótkoterminowej. W dolnym progu przedziału wyników przeciętnych znajduje się myślenie przyczynowo skutkowe w oparciu o materiał graficzny rozumowanie arytmetyczne oraz tempo uczenia się wzrokowego ruchowego. Bardzo niski poziom rozwoju przyjmują natomiast orientacja wyobraźnia i wizualizacja przestrzenna oraz zdolność do odróżniania cech istotnych od nieistotnych. Niski poziom rozwoju przyjmują trwałość pamięci werbalnej długoterminowej oraz zdolność językowe (werbalizowanie definiowanie)
Dzień dobry. Każdy rodzic ma prawo omówić z psychologiem badającym jego dziecko wyniki, które uzyskało i otrzymać odpowiedzi na wszystkie nurtujące go pytania. Zachęcam w pierwszej kolejności do nawiązania kontaktu ze specjalistą wykonującym badanie i formułującym wnioski - ta osoba będzie najbardziej kompetentna do odniesienia się do uzyskanych przez dziecko wyników.
Dzieci uzyskujące wyniki poniżej przeciętnej mają zazwyczaj większe trudności z nauką od tych, których iloraz inteligencji jest przeciętny lub powyżej przeciętnej. Pozdrawiam Bartosz Neska
Dzieci uzyskujące wyniki poniżej przeciętnej mają zazwyczaj większe trudności z nauką od tych, których iloraz inteligencji jest przeciętny lub powyżej przeciętnej. Pozdrawiam Bartosz Neska
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Dzień Dobry, zachęcam do kontaktu ze specjalistą, aby omówić ten temat szerzej podczas wizyty. Pozdrawiam serdecznie
Dzień dobry, z opisu badania dziecka może wynikać pojawianie się trudności szkolnych. Bardzo ważne aby dziecko czuło pani wsparcie w przeżywanych trudnościach oraz aby stawiane mu były wymagania dostosowane do jego potrzeb. Pomóc mogą również zajęcia dotyczące technik uczenia się, treningi koncentracji oraz radzenia sobie ze stresem.
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.