Czy te wyniki testu na IQ oznaczają że taka osoba powinna się uczyć w szkole specjalnej ? A jeśli ni
2
odpowiedzi
Czy te wyniki testu na IQ oznaczają że taka osoba powinna się uczyć w szkole specjalnej ? A jeśli nie to o czym one świadczą? Test był robiony u psychologa. Wynik wyszedł na poziomie 77. A opis badania wygląda tak
Bardzo wysoki poziom rozwoju przyjęła synteza danych spostrzeżeniowych (ujmiwanie relacji część całość). Przeciętnie rozwinięta jest pamięć mechaniczna słuchowa krótkoterminowa. W dolnym progu przedziału wyników przeciętnych znajduje się myślenie przyczynowo skutkowe w oparciu o materiał graficzny rozumowanie arytmetyczne oraz tempo uczenia się wzrokowego ruchowego. Bardzo niski poziom rozwoju przyjmują natomiast orientacja wyobraźnia i wizualizacja przestrzenna oraz zdolność do odróżniania rzeczy istotnych od nieistotnych. Niski poziom rozwoju przyjmują zdolności językowe (werbalizowanie definiowanie) oraz trwałość pamięci długoterminowej.
Bardzo wysoki poziom rozwoju przyjęła synteza danych spostrzeżeniowych (ujmiwanie relacji część całość). Przeciętnie rozwinięta jest pamięć mechaniczna słuchowa krótkoterminowa. W dolnym progu przedziału wyników przeciętnych znajduje się myślenie przyczynowo skutkowe w oparciu o materiał graficzny rozumowanie arytmetyczne oraz tempo uczenia się wzrokowego ruchowego. Bardzo niski poziom rozwoju przyjmują natomiast orientacja wyobraźnia i wizualizacja przestrzenna oraz zdolność do odróżniania rzeczy istotnych od nieistotnych. Niski poziom rozwoju przyjmują zdolności językowe (werbalizowanie definiowanie) oraz trwałość pamięci długoterminowej.
O nauce w szkoły specjalnej powinno decydować badanie przeprowadzone w poradni psychologiczno–pedagogicznej, gdzie oprócz badania intelektu bierze się pod uwagę wyniki badań pedagogicznych i funkcjonowanie dziecka (na przykład w oparciu o opinię ze szkoły lub wywiad z opiekunami). Po takim badaniu powinna powstać opinia lub orzeczenie wskazujące zalecane formy pomocy. Zachęcam do udania się do poradni.
Osobiście jestem ciekaw jaki cel miało badanie intelektu w tym przypadku. Czy ktoś je zlecił i po co? Brak informacji też kogo dotyczy badanie. Czy chodzi o dziecko? W jakim wieku? Jakie narzędzie zostało zastosowane w badaniu? Wynik IQ 77 w skali Wechslera oznacza inteligencję poniżej przeciętnej. Według opisu można wnioskować iż osoba badana będzie miała problemy przede wszystkim z zapamiętywaniem różnych treści (np. związanych z nauką w szkole) i utrzymywaniem ich w pamięci przez dłuższy okres czasu. Problemem dla niej będzie wszystko co związane z wyobraźnią przestrzenną na przykład znajdowanie punktów na mapie czy geometria. Będzie też miała problemy z językiem polskim, na przykład z wypracowaniami pisemnymi.
Trudno jednak nie znając kontekstu, wyników innych badań, tylko na podstawie częściowego opisu wyników testu na iloraz inteligencji rozwiać wszystkie Państwa wątpliwości. Jeżeli test przeprowadził psycholog, to na pewno on udzieli szczegółowych odpowiedzi na nurtujące Państwa pytania.
Osobiście jestem ciekaw jaki cel miało badanie intelektu w tym przypadku. Czy ktoś je zlecił i po co? Brak informacji też kogo dotyczy badanie. Czy chodzi o dziecko? W jakim wieku? Jakie narzędzie zostało zastosowane w badaniu? Wynik IQ 77 w skali Wechslera oznacza inteligencję poniżej przeciętnej. Według opisu można wnioskować iż osoba badana będzie miała problemy przede wszystkim z zapamiętywaniem różnych treści (np. związanych z nauką w szkole) i utrzymywaniem ich w pamięci przez dłuższy okres czasu. Problemem dla niej będzie wszystko co związane z wyobraźnią przestrzenną na przykład znajdowanie punktów na mapie czy geometria. Będzie też miała problemy z językiem polskim, na przykład z wypracowaniami pisemnymi.
Trudno jednak nie znając kontekstu, wyników innych badań, tylko na podstawie częściowego opisu wyników testu na iloraz inteligencji rozwiać wszystkie Państwa wątpliwości. Jeżeli test przeprowadził psycholog, to na pewno on udzieli szczegółowych odpowiedzi na nurtujące Państwa pytania.
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Wynik IQ na poziomie 77 mieści się w dolnej części skali inteligencji, co często klasyfikowane jest jako wynik poniżej przeciętnej. Zwykle uważa się, że zakres IQ od 70 do 85 to granica między przeciętną a niepełnosprawnością intelektualną. Interpretacja Wyniku IQ 77 Nauka w Szkole Specjalnej: Wynik IQ sam w sobie nie jest jedynym kryterium do decyzji o nauce w szkole specjalnej. Ważne są także inne aspekty funkcjonowania, takie jak umiejętności społeczne, adaptacyjne, emocjonalne oraz wyniki w innych testach diagnostycznych. Osoba z IQ 77 może potrzebować wsparcia edukacyjnego, ale niekoniecznie musi uczęszczać do szkoły specjalnej. Wsparcie może obejmować zajęcia wyrównawcze, indywidualny plan nauczania, pomoc psychologiczno-pedagogiczną.Mocne i Słabe Strony: Mocne strony: Synteza danych spostrzeżeniowych jest bardzo rozwinięta, co oznacza, że osoba ta ma dobrą zdolność do ujmowania relacji część-całość.Przeciętne zdolności: Pamięć mechaniczna słuchowa krótkoterminowa jest rozwinięta przeciętnie, co jest pozytywne i może być pomocne w nauce.Słabsze strony: Bardzo niski poziom rozwoju w orientacji przestrzennej, wizualizacji przestrzennej oraz zdolności do odróżniania rzeczy istotnych od nieistotnych może wskazywać na trudności w nauce przedmiotów wymagających silnych umiejętności przestrzennych. Niskie zdolności językowe i trwałość pamięci długoterminowej sugerują trudności w obszarach wymagających pracy z tekstem i zapamiętywania informacji przez dłuższy czas.O czym świadczą wyniki?Zdolności Kognitywne: Osoba ta może mieć trudności z pewnymi aspektami uczenia się, zwłaszcza w obszarach wymagających silnych umiejętności językowych, przestrzennych i długoterminowej pamięci.Wsparcie Edukacyjne: Osoba ta może odnieść korzyści z dodatkowego wsparcia edukacyjnego, takiego jak indywidualne podejście, dodatkowe zajęcia wspomagające i wsparcie psychologiczne. Potencjał do Rozwoju: Mimo słabszych stron, istnieją obszary, w których osoba ta ma potencjał do rozwoju, takie jak synteza danych spostrzeżeniowych. Skupienie się na mocnych stronach i adaptowanie metod nauczania do potrzeb tej osoby może przynieść pozytywne efekty.
Dalsze Kroki Kompleksowa Ocena: Warto, aby psycholog, nauczyciele i rodzice współpracowali w celu stworzenia kompleksowego obrazu umiejętności i potrzeb dziecka. Indywidualny Plan Nauczania (IPN): Rozważenie indywidualnego planu nauczania, który uwzględnia mocne i słabe strony ucznia oraz dostosowane metody nauczania.Regularne Monitorowanie Postępów: Regularne monitorowanie postępów w nauce i dostosowywanie wsparcia w miarę potrzeb.Wyniki testu IQ są jednym z narzędzi do oceny zdolności ucznia, ale decyzje edukacyjne powinny być podejmowane na podstawie kompleksowej oceny, która bierze pod uwagę wszystkie aspekty rozwoju i funkcjonowania dziecka.
Dalsze Kroki Kompleksowa Ocena: Warto, aby psycholog, nauczyciele i rodzice współpracowali w celu stworzenia kompleksowego obrazu umiejętności i potrzeb dziecka. Indywidualny Plan Nauczania (IPN): Rozważenie indywidualnego planu nauczania, który uwzględnia mocne i słabe strony ucznia oraz dostosowane metody nauczania.Regularne Monitorowanie Postępów: Regularne monitorowanie postępów w nauce i dostosowywanie wsparcia w miarę potrzeb.Wyniki testu IQ są jednym z narzędzi do oceny zdolności ucznia, ale decyzje edukacyjne powinny być podejmowane na podstawie kompleksowej oceny, która bierze pod uwagę wszystkie aspekty rozwoju i funkcjonowania dziecka.
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.