Czy z dzieckiem jest bardzo źle? Ma 11 lat. Badanie testem wisc-r wykazało że ogólny rozwój umysłowy
2
odpowiedzi
Czy z dzieckiem jest bardzo źle? Ma 11 lat. Badanie testem wisc-r wykazało że ogólny rozwój umysłowy mieści się w granicach inteligencji niższej niż przeciętna. Dzięki dobremu tempu szybkiego nazywanie oraz braku deficytu fonologicznego. Uczennica najlepiej opanowała technikę czytania głośnego. Czyta płynnie w przeciętnym tempie z właściwą intonacją. W dalszym ciągu ma trudności z zrozumieniem i zapamietaniem czytanego tekstu. Konstrując samodzielne wypowiedzi pisemne właściwie odnosi się do tematu. Jednak dominuje w nich potoczny styl wypowiedzi. Występuje także podwyższona liczba błędów. Poziom graficzny pisma nie budzi zastrzeżeń. Największe trudności uczennicy sprawia opanowanie podstawowych technik matematycznych. Wycofuje się z rozwiązywania zadań z treścią. Dostosowane wymagań edukacyjnych ze względu na obniżony rozwój umysłowy, obniżony rozwój wielu funkcji poznawczych oraz liczne braki programowe.
Dzień dobry,
to nie do końca jest tak,że z dzieckiem jest "źle". Z opinii wynika,że dziecko ma spore trudności edukacyjne. Zawsze w takiej sytuacji warto zasięgnąć opinii wychowawcy i/lub psychologa szkolnego,ponieważ osoby te są najbliżej ucznia i mogą udzielić najwięcej informacji o uczniu i jego funkcjonowaniu. Warto też wejść w stałą współpracę z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną,aby mieć dodatkowe wsparcie dla siebie i dziecka.
Pozdrawiam,
Natalia Szymańska
to nie do końca jest tak,że z dzieckiem jest "źle". Z opinii wynika,że dziecko ma spore trudności edukacyjne. Zawsze w takiej sytuacji warto zasięgnąć opinii wychowawcy i/lub psychologa szkolnego,ponieważ osoby te są najbliżej ucznia i mogą udzielić najwięcej informacji o uczniu i jego funkcjonowaniu. Warto też wejść w stałą współpracę z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną,aby mieć dodatkowe wsparcie dla siebie i dziecka.
Pozdrawiam,
Natalia Szymańska
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Dzień dobry. Bądźmy ostrożni z szufladkowaniem dziecka wyłącznie na podstawie wyniku testu inteligencji mówiąc, czy jest z nim dobrze czy źle. Każdy z nas funkcjonuje na jakimś poziomie intelektualnym i nadrzędnym celem, który nam, dorosłym, powinien przyświecać, jest takie dostosowanie środowiska szkolnego i wymagań edukacyjnych, aby maksymalnie wykorzystać potencjał dziecka przy jednoczesnym uwzględnieniu (niewynikających z jego złej woli!) barier i trudności. Opinię nt. dziecka sporządził specjalista, z którym powinno się mieć możliwość omówienia informacji, które w opinii zawarł oraz poprosić o zalecenia (jeśli nie zostały dołączone) do pracy z dzieckiem w domu. Dodatkowe wsparcie uzyskać można również w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
Pozdrawiam, Bartosz Neska
Pozdrawiam, Bartosz Neska
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.