Czy z tej opinii wynika że córka powinna zmienić szkołę? Jeśli tak to na jaką? W wyniku przeprowadzo
2
odpowiedzi
Czy z tej opinii wynika że córka powinna zmienić szkołę? Jeśli tak to na jaką? W wyniku przeprowadzonego badania psychologicznego stwierdza się rozwój umysłowy w granicach inteligencji niższej niż przeciętna (dolny próg przedziału) rozwój nieharmonijny przewaga myślenia słowno-pojęciowego nad myśleniem praktycznym. Najsłabiej rozwinię są orientacja wyobraźnia i wizylalizacja przestrzenna synteza danych spostrzeżeniowych (ujmownie relacji część całość) oraz antycypacja na materiale obrazkowym zdarzenia początkowego. Wyżej wymienione zdolności przyjmują wyniki bardzo niskie. Nie co lepiej rozwinięte np.trwałość pamięci werbalnej zdolności językowe (webalizowanie definiowanie) zdolności do spostrzeżenia szczegółów oraz rozumowanie arytmetyczne. Jedynie zdolności do klasyfikowania (abstrahowanie uogólnianie porównywanie) oraz uczenie się wzrokowo - ruchowe przyjmują wynik przeciętny. Dzięki dobremu tempu szybkiego nazywania oraz braku deficytu fonoloficznego uczennica najlepiej opanowała technikę czytania głośnego. Czyta płynie w przeciętnym tempie z właściwą intonacją. W dalszym ciągu ma trudności z zrozumieniem i zapamiętaniem czytanego tekstu. Konstrując samodzielnie wypowiedzi pisemne właściwe odnosi się do tematu. Jednak dominuje w nich potoczny styl wypowiedzi. Występie także podwyższona liczba błędów. Poziom graficzny pisma nie budzi zastrzeń. Największe trudności uczennicy sprawia opanowanie podstawowych technik matematycznych sięgają one zakresu klas programowo niższych.
Dzień dobry,
jeśli jest to opinia wydana przez poradnię psychologiczno - pedagogiczną to oprócz części diagnostycznej zawiera wskazania do pracy z dzieckiem w domu i w szkole. Z treści opinii. którą Pani zamieściła, nie wynika wskazanie do zmiany szkoły. Wyniki badań dają podstawę do dostosowania wymagań edukacyjnych do możliwości i dziecka. Proponuję umówić się na spotkanie z osobą badającą, a jeśli stanowi to problem z innym psychologiem z poradni psychologiczno - pedagogicznej w celu omówienia wyników badań. W trakcie rozmowy może uzyskać Pani informacje jak pracować z córką. Zachęcam i pozdrawiam serdeczne.
jeśli jest to opinia wydana przez poradnię psychologiczno - pedagogiczną to oprócz części diagnostycznej zawiera wskazania do pracy z dzieckiem w domu i w szkole. Z treści opinii. którą Pani zamieściła, nie wynika wskazanie do zmiany szkoły. Wyniki badań dają podstawę do dostosowania wymagań edukacyjnych do możliwości i dziecka. Proponuję umówić się na spotkanie z osobą badającą, a jeśli stanowi to problem z innym psychologiem z poradni psychologiczno - pedagogicznej w celu omówienia wyników badań. W trakcie rozmowy może uzyskać Pani informacje jak pracować z córką. Zachęcam i pozdrawiam serdeczne.
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Dziękuję za pytanie i za szczegółowy opis opinii psychologicznej dotyczącej Twojej córki. Z perspektywy psychoterapii poznawczo-behawioralnej (CBT) oraz wsparcia edukacyjnego chciałabym pomóc zrozumieć, co wynika z tej opinii i czy zmiana szkoły mogłaby być odpowiednim rozwiązaniem.
1. Co wynika z opinii psychologicznej?
Opinia wskazuje, że Twoja córka ma nieharmonijny rozwój poznawczy, co oznacza, że istnieją zarówno mocne, jak i słabe strony w zakresie jej zdolności umysłowych. Oto główne wnioski:
Obszary trudności:
Orientacja przestrzenna, wyobraźnia i wizualizacja: Córka ma trudności z myśleniem przestrzennym, rozpoznawaniem relacji „część-całość” oraz przewidywaniem następstw zdarzeń, co może wpływać na trudności w matematyce i przedmiotach wymagających myślenia praktycznego.
Opanowanie technik matematycznych: Opinia wskazuje na problemy w matematyce, które sięgają poziomu klas niższych, co oznacza, że córka może mieć zaległości i trudności w opanowaniu podstawowych umiejętności.
Zrozumienie czytanego tekstu: Chociaż technika czytania jest dobrze opanowana, córka ma trudności z rozumieniem i zapamiętywaniem treści, co może wpływać na jej wyniki w nauce.
Mocne strony:
Zdolności językowe: Córka dobrze radzi sobie z werbalizowaniem, definiowaniem pojęć oraz potrafi zauważać szczegóły. Technika czytania głośnego jest dobrze opanowana, co może świadczyć o dobrych zdolnościach fonologicznych i pamięci werbalnej.
Zdolności klasyfikacyjne: Potrafi porównywać, abstrahować i uogólniać informacje, co może być pomocne w zadaniach wymagających logicznego myślenia.
Dobre tempo szybkiego nazywania: Może to świadczyć o dobrej zdolności przetwarzania informacji językowych.
2. Czy córka powinna zmienić szkołę?
Decyzja o zmianie szkoły powinna być dobrze przemyślana i zależeć od kilku czynników:
Kiedy warto rozważyć zmianę szkoły:
Obecna szkoła nie jest w stanie dostosować wymagań edukacyjnych: Jeśli nauczyciele nie są w stanie dostosować programu nauczania do potrzeb córki, co prowadzi do frustracji i trudności w nauce, zmiana szkoły może być rozwiązaniem.
Brak odpowiedniego wsparcia: Jeśli obecna szkoła nie oferuje wystarczającego wsparcia psychologiczno-pedagogicznego (np. dodatkowe zajęcia wyrównawcze, pomoc specjalisty), warto poszukać szkoły, która ma takie zasoby.
Córka ma duże trudności w funkcjonowaniu w grupie: Jeśli trudności edukacyjne prowadzą do problemów emocjonalnych, izolacji lub braku motywacji do nauki, szkoła o bardziej indywidualnym podejściu może być bardziej odpowiednia.
Jaka szkoła mogłaby być odpowiednia?
Szkoła integracyjna lub specjalna: Jeśli trudności są znaczące, szkoła integracyjna lub specjalna może zapewnić dostosowany program nauczania, mniejsze klasy oraz większe wsparcie pedagogiczne. Córka mogłaby otrzymać indywidualny program edukacyjny (IPET), co pozwoliłoby na dostosowanie tempa nauki do jej potrzeb.
Szkoła z małymi klasami i większym wsparciem psychologiczno-pedagogicznym: Szkoły, które oferują mniejsze klasy i większe wsparcie indywidualne, mogą lepiej dostosować nauczanie do specyficznych potrzeb córki.
3. Alternatywy dla zmiany szkoły: dostosowanie wymagań edukacyjnych
Zanim zdecydujesz się na zmianę szkoły, warto rozważyć możliwości dostosowania wymagań edukacyjnych w obecnej szkole. W oparciu o opinię psychologiczną, szkoła powinna:
Wprowadzić dodatkowe zajęcia wyrównawcze: Szczególnie z matematyki, gdzie córka ma największe trudności. Mogą to być zajęcia indywidualne lub w małych grupach.
Dostosować tempo nauki: Córka może potrzebować więcej czasu na opanowanie materiału, szczególnie z przedmiotów wymagających myślenia przestrzennego.
Zapewnić pomoc psychologiczno-pedagogiczną: Regularne konsultacje z pedagogiem szkolnym lub psychologiem mogą pomóc córce lepiej radzić sobie z trudnościami i wzmocnić jej mocne strony.
4. Czy myślenie dziecka może się zmienić?
Tak, myślenie i zdolności poznawcze dziecka mogą się rozwijać, szczególnie jeśli otrzyma odpowiednie wsparcie edukacyjne i terapeutyczne. Dzięki regularnym ćwiczeniom i pracy nad obszarami trudności (np. ćwiczenia rozwijające wyobraźnię przestrzenną, techniki wspomagające pamięć werbalną), możliwa jest poprawa funkcjonowania poznawczego.
Podsumowanie i rekomendacja:
Obserwuj córkę w obecnej szkole przez kilka miesięcy: Jeśli szkoła jest w stanie wprowadzić zalecenia z opinii psychologicznej i zapewnić odpowiednie wsparcie, być może zmiana szkoły nie będzie konieczna.
Porozmawiaj z nauczycielami i pedagogiem szkolnym: Omów opinię psychologiczną i zapytaj, jakie dostosowania mogą być wprowadzone, aby lepiej wspierać Twoją córkę.
Rozważ zmianę szkoły, jeśli wsparcie w obecnej placówce będzie niewystarczające: Szkoła integracyjna lub specjalna może być bardziej odpowiednia, jeśli trudności będą znacznie wpływać na jej funkcjonowanie i samopoczucie.
Pamiętaj, że kluczowe jest zapewnienie dziecku odpowiedniego wsparcia, aby mogło rozwijać swoje mocne strony i pracować nad trudnościami w bezpiecznym i wspierającym środowisku.
1. Co wynika z opinii psychologicznej?
Opinia wskazuje, że Twoja córka ma nieharmonijny rozwój poznawczy, co oznacza, że istnieją zarówno mocne, jak i słabe strony w zakresie jej zdolności umysłowych. Oto główne wnioski:
Obszary trudności:
Orientacja przestrzenna, wyobraźnia i wizualizacja: Córka ma trudności z myśleniem przestrzennym, rozpoznawaniem relacji „część-całość” oraz przewidywaniem następstw zdarzeń, co może wpływać na trudności w matematyce i przedmiotach wymagających myślenia praktycznego.
Opanowanie technik matematycznych: Opinia wskazuje na problemy w matematyce, które sięgają poziomu klas niższych, co oznacza, że córka może mieć zaległości i trudności w opanowaniu podstawowych umiejętności.
Zrozumienie czytanego tekstu: Chociaż technika czytania jest dobrze opanowana, córka ma trudności z rozumieniem i zapamiętywaniem treści, co może wpływać na jej wyniki w nauce.
Mocne strony:
Zdolności językowe: Córka dobrze radzi sobie z werbalizowaniem, definiowaniem pojęć oraz potrafi zauważać szczegóły. Technika czytania głośnego jest dobrze opanowana, co może świadczyć o dobrych zdolnościach fonologicznych i pamięci werbalnej.
Zdolności klasyfikacyjne: Potrafi porównywać, abstrahować i uogólniać informacje, co może być pomocne w zadaniach wymagających logicznego myślenia.
Dobre tempo szybkiego nazywania: Może to świadczyć o dobrej zdolności przetwarzania informacji językowych.
2. Czy córka powinna zmienić szkołę?
Decyzja o zmianie szkoły powinna być dobrze przemyślana i zależeć od kilku czynników:
Kiedy warto rozważyć zmianę szkoły:
Obecna szkoła nie jest w stanie dostosować wymagań edukacyjnych: Jeśli nauczyciele nie są w stanie dostosować programu nauczania do potrzeb córki, co prowadzi do frustracji i trudności w nauce, zmiana szkoły może być rozwiązaniem.
Brak odpowiedniego wsparcia: Jeśli obecna szkoła nie oferuje wystarczającego wsparcia psychologiczno-pedagogicznego (np. dodatkowe zajęcia wyrównawcze, pomoc specjalisty), warto poszukać szkoły, która ma takie zasoby.
Córka ma duże trudności w funkcjonowaniu w grupie: Jeśli trudności edukacyjne prowadzą do problemów emocjonalnych, izolacji lub braku motywacji do nauki, szkoła o bardziej indywidualnym podejściu może być bardziej odpowiednia.
Jaka szkoła mogłaby być odpowiednia?
Szkoła integracyjna lub specjalna: Jeśli trudności są znaczące, szkoła integracyjna lub specjalna może zapewnić dostosowany program nauczania, mniejsze klasy oraz większe wsparcie pedagogiczne. Córka mogłaby otrzymać indywidualny program edukacyjny (IPET), co pozwoliłoby na dostosowanie tempa nauki do jej potrzeb.
Szkoła z małymi klasami i większym wsparciem psychologiczno-pedagogicznym: Szkoły, które oferują mniejsze klasy i większe wsparcie indywidualne, mogą lepiej dostosować nauczanie do specyficznych potrzeb córki.
3. Alternatywy dla zmiany szkoły: dostosowanie wymagań edukacyjnych
Zanim zdecydujesz się na zmianę szkoły, warto rozważyć możliwości dostosowania wymagań edukacyjnych w obecnej szkole. W oparciu o opinię psychologiczną, szkoła powinna:
Wprowadzić dodatkowe zajęcia wyrównawcze: Szczególnie z matematyki, gdzie córka ma największe trudności. Mogą to być zajęcia indywidualne lub w małych grupach.
Dostosować tempo nauki: Córka może potrzebować więcej czasu na opanowanie materiału, szczególnie z przedmiotów wymagających myślenia przestrzennego.
Zapewnić pomoc psychologiczno-pedagogiczną: Regularne konsultacje z pedagogiem szkolnym lub psychologiem mogą pomóc córce lepiej radzić sobie z trudnościami i wzmocnić jej mocne strony.
4. Czy myślenie dziecka może się zmienić?
Tak, myślenie i zdolności poznawcze dziecka mogą się rozwijać, szczególnie jeśli otrzyma odpowiednie wsparcie edukacyjne i terapeutyczne. Dzięki regularnym ćwiczeniom i pracy nad obszarami trudności (np. ćwiczenia rozwijające wyobraźnię przestrzenną, techniki wspomagające pamięć werbalną), możliwa jest poprawa funkcjonowania poznawczego.
Podsumowanie i rekomendacja:
Obserwuj córkę w obecnej szkole przez kilka miesięcy: Jeśli szkoła jest w stanie wprowadzić zalecenia z opinii psychologicznej i zapewnić odpowiednie wsparcie, być może zmiana szkoły nie będzie konieczna.
Porozmawiaj z nauczycielami i pedagogiem szkolnym: Omów opinię psychologiczną i zapytaj, jakie dostosowania mogą być wprowadzone, aby lepiej wspierać Twoją córkę.
Rozważ zmianę szkoły, jeśli wsparcie w obecnej placówce będzie niewystarczające: Szkoła integracyjna lub specjalna może być bardziej odpowiednia, jeśli trudności będą znacznie wpływać na jej funkcjonowanie i samopoczucie.
Pamiętaj, że kluczowe jest zapewnienie dziecku odpowiedniego wsparcia, aby mogło rozwijać swoje mocne strony i pracować nad trudnościami w bezpiecznym i wspierającym środowisku.
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.