Czy zostawienie dziecka na drugi rok to dobry pomysł? Jak można mu pomóc?Ma 14 lat. Zaświadczenie z
2
odpowiedzi
Czy zostawienie dziecka na drugi rok to dobry pomysł? Jak można mu pomóc?Ma 14 lat. Zaświadczenie z poradni wygląda tak.Z opinii dostarczonej ze szkoły wynika że uczennica wywiązuje się ze swoich obowiązków. Osiąga niskie wyniki w nauce szczególnie z przedmiotów matematyczno - przyrodniczych. Wykazuje trudności w komunikowaniu się z otoczeniem. W wyniku przeprowadzonego badania psychologicznego stwierdza się rozwój umysłowy w granicach inteligencji niższej niż przeciętna (dolny próg przedziału) rozwój niecharmonijny przewaga myślenia słowno-pojęciowego nad myśleniem praktycznym. Najsłabiej rozwinięte są orientacja wyobraźnia i wizualizacjia przestrzenna synteza danych spostrzeżeniowych (ujmiwanie relacji część całość) oraz antycypacja na materiale obrazkowy zdarzenia początkowego. Wyżej wymienione zdolności przyjmują wynik bardzo niskie. Nie co lepiej rozwinięte są np. trwałość pamięci werbalnej rozumowanie arytmetyczne zdolności językowe (werbalizowanie definiowanie) oraz zdolność do spostrzegania szczegółów. Jedynie zdolności do klasyfikowania (abstachowanie uogólnianie porównywanie) oraz uczenie się wzrokowo - ruchowe przyjmują wynik przeciętny. Agata chciałaby otrzymywać dobre oceny negatywne doświadczenia dotyczące osiągnięć szkolnych spowodowały że nie chętnie uczestniczy w zajęciach lekcyjnych z góry zakładając nie powodzenia w nauce. W porównaniu z poprzednim badaniem uczennica lepiej funkcjionuje emocjonalnie chętnie opowiada o sobie swoich odczuciach i potrzebach. W dalszym ciągu ma trudności z odnalezieniem się w grupie rówieśniczej nie wiedząc co ze sobą zrobić. Podczas badania pedagogicznego uczennica nawiązała kontakt werbalny i wzrokowy w dalszym ciągu była onieśmielona zdarzało się że odpowiadała z odroczeniem szczególnie gdy nie była pewna odpowiedzi. Dzięki dobremu tempu szybkiego nazywania oraz braku deficytu fonologicznego uczennica najlepiej opanowała technikę czytania głośnego. Czyta płynie w przeciętnym tempie z właściwą intonacją. W dalszym ciągu ma trudności z zrozumieniem i zapamiętaniem czytanego tekstu. Konstrując samodzielne wypowiedzi pisemne właściwie odnosi się do tematu. Jednka dominuje w nich potoczny styl wypowiedzi. Występuje także podwyższona liczba błędów. Poziom graficzny pisma nie budzi zastrzeżeń. Z matematyki obserwuje się barki z lat wcześniejszh sięgających klas programowo młodszych.
W stosunku do dziecka z inteligencja ponizej poziomu przecietnego nalezaloby zlagodzic wymagania szkolne celem umozliwienia mu ukonczenia szkoly normalnego typy.Zlagodzenie wymagan polega miedzy innymi na nie stawianiu mu ocen niedostatecznych.Do szkoly specjalnej takie dziecko sie nie kwalifikuje gdyz nie jest uposledzone umyslowo.A wiec abu ukonczylo szkole normalnego typu wymagania nalezy zlagodzic.Stosowna opinie w trym celu wraz z wyraznym zaleceniem powinien wydac dla szkoly psycholog.Niepromowanie takiego ucznia w niczym nie pomoze.
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Nie wiem czy występuje Pani jako nauczyciel czy rodzic z takim zapytaniem do psychologa.Wyniki inteligencji w skali Wechslera wskazują na nieharmonijny rozwój, ale globalna inteligencja jest poniżej przeciętnej co wskazuje nieznaczne obniżenie normy intelektualnej.Biorac pod uwagę postawę uczennicy jako obowiązkowej i grzeczne należy pochwalić ja za dobre zachowanie i właściwą postawę wobec pracy szkolnej i dac jej szansę na wyrównanie deficytu intelektualnego.Prosze to udokumentować także wobec rodziców.Wazne ,aby dorośli mieli dobre zdanie o dziecku i starali się je nagradzać za osiągnięcia doksztalcac na zajęciach wyrównawczych.Powodzenia dla uczennicy i dla Pani.!Pozdrawiam,Tamara Bogdanowicz Psycholog kliniczny Psychoterapeuta
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.