Dlaczego chciałabym być ważna dla nauczycielki, z którą miałam kiedyś lekcje, mimo, że w moim domu n

2 odpowiedzi
Dlaczego chciałabym być ważna dla nauczycielki, z którą miałam kiedyś lekcje, mimo, że w moim domu nie brakuje miłości?
Zaczęło się od tego, że ta nauczycielka interesowała się kiedyś, dlaczego nie ma mnie na lekcjach, nawet raz była smutna przez moją nieobecność, a teraz jej zachowanie wobec mnie odbieram jako wyraźną troskę, "dbałość" o mnie(w swojej pracy robi tak, żebym się nie stresowała, kiedy pewnego dnia wzięłam leki uspokajające, ona w pewnym momencie przeraziła się). Przed tą nauczycielką nie miałam takiej potrzeby. Czy to coś poważnego?
Dodam, że mam diagnozę spektrum autyzmu, a lekcje z tą osobą były najfajniejszymi chwilami w życiu.
Jesli intensywnosc mysli dotyczaca tej nauczycielki nie pozwala swobodnie funkcjonowac (ruminuje Pani, obsesyjnie rozkminia) to trzeba by to z kims skonsultowac (terapeutka/terapeuta). Mimo glebokich relacji, np. z najblizszymi w domu, czasami pojawiaja sie jakies relacje, kt nie rozumiemy (te zarowno dobre, jak i te destrukcyjne dla nas). Mozna sobie to poeksplorowac/pobadac w relacji terapeutycznej. Pani neuroatypowosc nie ma tak duzego wplywu na to co sie dzieje, ale dobrze, ze Pani jest uwazna. Hipoteza robocza z mojej strony (ale wiem, ze materialu jest za malo i moge przesadzic) wyglada nastepujaco. Dotyka Pania bardzo smutek (prawdopodobnie kogos z rodzicow/matki?) wobec tego, ze przezywa Pania, jako osobe, w pewien sposob, nieobecna. Byc moze Pani, w ten sposob (troche zawoalowany) dzieli sie swoja reakcja na swoje spektrum, w kontekscie tego "co robi to innym" (najblizszym lub tym, kt na Pani zalezy). Do przebadania i przepracowania. Oczywiscie to jest tylko luzna interpretacja. pozdrawiam KH

Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online

Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.

Pokaż specjalistów Jak to działa?
Opisana przez Panią sytuacja trudna jest do interpretacji, zdaje się, że jest ona znacznie bardziej złożona i istotne do analizy mogą być inne czynniki na które Pani mogła nie zwrócić uwagi. Aby w sposób adekwatny odnieść się do zadanego pytania, konieczne byłoby zadanie Pani pytań pomocniczych które pomogłyby specjaliście zyskać pełniejszy obraz Pani osoby oraz sposobu przeżywania bliskich oraz nauczycielki - zapraszam do odbycia bezpłatnej konsultacji wstępnej.

Odnosząc się do informacji zawartych w Pani pytaniu jednak, mogłabym jednak postawić kilka prawdopodobnych hipotez - gdzie relacje z bliskimi mogłyby nie spełniać Pani pewnych potrzeb, których zaspokojenia mogłaby Pani szukać u nauczycielki. Być może kontakt z nauczycielką jest sposobem manifestowania się potrzeby bliskości i bycia ważną. Jednocześnie chciałabym podkreślić, że neuroatypowość nie jest czynnikiem determinującym wszystkich zachowań - rozumiem, że poprzez niedawno otrzymaną diagnozę jest Pani jednak szczególnie ukierunkowana na samoobserwację i uwrażliwiona na możliwe konsekwencje diagnozy.

Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie

  • Twoje pytanie zostanie opublikowane anonimowo.
  • Pamiętaj, by zadać jedno konkretne pytanie, opisując problem zwięźle.
  • Pytanie trafi do specjalistów korzystających z serwisu, nie do konkretnego lekarza.
  • Pamiętaj, że zadanie pytania nie zastąpi konsultacji z lekarzem czy specjalistą.
  • Miejsce to nie służy do uzyskania diagnozy czy potwierdzenia tej już wystawionej przez lekarza. W tym celu umów się na wizytę do lekarza.
  • Z troski o Wasze zdrowie nie publikujemy informacji o dawkowaniu leków.

Ta wartość jest zbyt krótka. Powinna mieć __LIMIT__ lub więcej znaków.


Wybierz specjalizację lekarza, do którego chcesz skierować pytanie
Użyjemy go tylko do powiadomienia Cię o odpowiedzi lekarza. Nie będzie widoczny publicznie.
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.