Dziecko ma 2 opinie z ppp i na każdej pisze coś innego. Druga opinia po 2 latach całkowicie się różn
2
odpowiedzi
Dziecko ma 2 opinie z ppp i na każdej pisze coś innego. Druga opinia po 2 latach całkowicie się różni od pierwszej. Pierwsze badanie było robione w wieku 12 lat i fragment opini wygląda tak Badanie testem wisc-r wykazło że rozwój umysły mieści się w granicach inteligencji niższej niż przeciętna. Rozwój funkcji poznawczych jest nieharmomijny. Najsłabiej rozwinięte są analiza i synteza materiału wzrokowego, myślenie przyczynowo - skutkowe w oparciu o materiał graficzny trwałość pamięci werblnej oraz spostrzegawczość. Wyżej wymienione zdolności przyjmują bardzo niski poziom rozwoju. Rozwój niższy niż przeciętny przyjmują zdolność do abstrahowania zdolności językowe rozumowanie arytmetyczne wiadomość rozumienie norm i zasad społecznych. W normie wiekowej rozwinięte są tempo uczenia się wzroko - ruchowego oraz wyobraźnia i wizualizacjia przestrzenna. Natomiast druga opinia wygląda już inaczej. Badanie testem wisc-r wykazało że rozwój umysły mieści się w granicach inteligencji niższej niż. Rozwój funkcji poznawczych jest nieharmomijny. Do najlepiej ukształtowanych należy myślenie przyczynowo - skutkowe w oparciu o materiał graficzny analiza i synteza materiału wzrokowego oraz tempo uczenia się wzrokowo - ruchowego (wynik przeciętny). Rozwój niższy niż przeciętny przyjmują spostrzegawczość trwałość pamięci werblnej wyobraźnia i wizualizacjia przestrzenna oraz rozumienie norm i zasad społecznych. Deficyt występują w wiadomościach zdolnościach językowych zdolności do abstrahowania oraz rozumowaniu arytmetycznym. Czy to możliwe żeby po 2 latach była aż taka różnica? Czy w takim wypadku badania są wiarygodne?
Witam serdecznie, przedstawione fragmenty opinii mogą wskazywać na fakt postępującego rozwoju poznawczego dziecka. Funkcjonowanie intelektualne może różnie kształtować się w zależności od wieku dziecka, które było badane. Różnice po dwóch latach od pierwszego badania mogą być jak najbardziej zgodne z aktualnym stanem rozwoju intelektualnego. Test WISC-R był bardzo dobrym narzędziem, badającym poziom funkcji poznawczych. W chwili obecnej nie powinien być już używany, ze względu na nieaktualne normy testowe. W przygotowaniu jest jego nowa wersja. Jednak to, co dla mnie istotne w tych fragmentach dwóch pism, to fakt niezmienności poziomu IQ - i w jednej, i w drugiej opinii sytuuje się on na poziomie niższym niż przeciętna. Dodatkowo określono go jako nieharmonijny, co potwierdza reszta opisanych wniosków. Pozostałe zmiany obejmują złożone funkcje poznawcze, które składają się na rozwój inteligencji, i oczywiście z wiekiem mogą ulegać zmianie. Ma na to wpływ bardzo wiele czynników: nauka w szkole, wpływ otoczenia, wsparcie rodzinne, zainteresowania dziecka, rozwój układu nerwowego oraz stan zdrowia. Pozdrowienia.
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Nie wiem, kiedy dziecko było badane, natomiast obecnie w PPP używa się nowych WISC-R oraz SB5. Ogólną sprawność, zarówno w pierwszym badaniu jak i w drugim wskazuje na ten sam przedział. Różnica jest w poszczególnych funkcjach poznawczych. Może to wynikać z kilku czynników: wraz z wiekiem zmieniają się wymagania względem dziecka tzn. Że to w czym dziecko bylo „dobre” w wieku 10 lat, niekoniecznie musi sprostać wymaganiom dla dziecka 12 letniego. Ponadto zqkładam, że te funkcje, które były początkowo oceniane jako słabsze, byly „trenowane” aż do drugiego badania.
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.