Dziecko w wieku przedszkolnym nie wykonuje poleceń Pani w szkole wręcz przeciwnie robi na przekór i
5
odpowiedzi
Dziecko w wieku przedszkolnym nie wykonuje poleceń Pani w szkole wręcz przeciwnie robi na przekór i się śmieje. Intelektualnie nauczyciel mówi że duży potencjał. Proszę o poradę, co mam dalej robić? Dziękuję i pozdrawiam
Dzień dobry. Warto zastanowić się, czy takie zachowanie jest jedynie w przedszkolu? Dotyczy jednej nauczycielki, czy wszystkich? Jak dziecko funkcjonuje w domu? Czy w ostatnim czasie w jakikolwiek sposób zmieniła się sytuacja dziecka? Dzieci takim zachowaniem wyrażają swoje potrzeby-warto zastanowić się, o jakiej potrzebie może "mówić" syn/córka. W razie potrzeby polecam konsultację z psychologiem dziecięcym. Pozdrawiam.
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Witam serdecznie, proszę skonsultować się z psychologiem dziecięcym. Może najpierw w poradni pedagogiczno - psychologicznej.
Dzień dobry,
Sam fakt, iż dziecko nie wykonuje poleceń dorosłych i buntuje się, nie jest niczym dziwnym. Dziecko w takim wieku ma potrzebę poczucia własnej sprawczości i tego, że nie zawsze musi się podporządkować dorosłym. Dziecko nieposłuszne będzie w późniejszym wieku przeciwstawić się rzeczom, które nie są dla niego dobre, będzie miało własne zdanie. Z drugiej strony, warto zastanowić się, czy takie zachowanie wobec pani z przedszkola wynika z tego, że dziecko w jakiś sposób źle się czuje w przedszkolu. może też reagować w ten sposób na stres związany ze zmianami w życiu lub trudnymi sytuacjami w domu i w ten sposób odreagowywać sobie te emocje. Proponuję konsultację z psychologiem dziecięcym.
Pozdrawiam,
Justyna Wojciechowska
Sam fakt, iż dziecko nie wykonuje poleceń dorosłych i buntuje się, nie jest niczym dziwnym. Dziecko w takim wieku ma potrzebę poczucia własnej sprawczości i tego, że nie zawsze musi się podporządkować dorosłym. Dziecko nieposłuszne będzie w późniejszym wieku przeciwstawić się rzeczom, które nie są dla niego dobre, będzie miało własne zdanie. Z drugiej strony, warto zastanowić się, czy takie zachowanie wobec pani z przedszkola wynika z tego, że dziecko w jakiś sposób źle się czuje w przedszkolu. może też reagować w ten sposób na stres związany ze zmianami w życiu lub trudnymi sytuacjami w domu i w ten sposób odreagowywać sobie te emocje. Proponuję konsultację z psychologiem dziecięcym.
Pozdrawiam,
Justyna Wojciechowska
Witam Panią,
Zacznę od skupienia się na pierwszym zdaniu Pani listu. Nie wiem czy jest to przejęzyczenie, czy taka jest realna sytuacja Pani dziecka?
Czy tak rzeczywiście jest, że dziecko jest w wieku przedszkolnym będąc w szkole?
Być może jest to wyjaśnienie problemu Pani dziecka.
Czy to jest jego właściwe miejsce, czy czuje się tam bezpiecznie, czy odnajduje się wśród kolegów, czy jest przez nich akceptowany, czy dostrzega Pani jakieś zmiany czy problemy w waszym życiu rodzinnym?
Co samo dziecko mówi o atmosferze w szkole?
To są pytania które warto sobie zadać.
Jeśli nie poradzi sobie Pani sama warto skontaktować się z psychologiem czy też psychoterapeutą.
Pozdrawiam,
Iwona
Dzień dobry. Pierwsze pytanie, które mi się nasuwa, to jak dziecko zachowuje się poza szkołą? Czy opisane problemy ograniczają się tylko do grupy i nauczycielki, czy również w innych sytuacjach dziecko zachowuje się podobnie?
Druga istotna kwestia - czy rozwój dziecka przebiegał harmonijnie i bezproblemowo oraz czy kiedykolwiek był badany przez psychologa? Obserwacje nauczyciela to niestety zbyt mało, by określić, czy rozwój intelektualny, społeczny oraz emocjonalny dziecka są na poziomie adekwatnym do jego wieku. Warto to zbadać w pierwszej kolejności - na przykład w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Tam warto wspomnieć przy okazji spotkania o zachowaniu dziecka. To ważne, by sprawie przyjrzał się specjalista - psycholog dziecięcy lub psychoterapeuta. Poza rzetelnym zdiagnozowaniem problemu zaoferuje Państwu pracę nad jego rozwiązaniem. Pozdrawiam.
Druga istotna kwestia - czy rozwój dziecka przebiegał harmonijnie i bezproblemowo oraz czy kiedykolwiek był badany przez psychologa? Obserwacje nauczyciela to niestety zbyt mało, by określić, czy rozwój intelektualny, społeczny oraz emocjonalny dziecka są na poziomie adekwatnym do jego wieku. Warto to zbadać w pierwszej kolejności - na przykład w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Tam warto wspomnieć przy okazji spotkania o zachowaniu dziecka. To ważne, by sprawie przyjrzał się specjalista - psycholog dziecięcy lub psychoterapeuta. Poza rzetelnym zdiagnozowaniem problemu zaoferuje Państwu pracę nad jego rozwiązaniem. Pozdrawiam.
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.