Dzień dobry! Chciałam się zapytać jak tak na prawdę wygląda ADHD u nastolatków?
3
odpowiedzi
Dzień dobry!
Chciałam się zapytać jak tak na prawdę wygląda ADHD u nastolatków?
Chciałam się zapytać jak tak na prawdę wygląda ADHD u nastolatków?
Dzień dobry,
objawy ADHD możemy podzielić na 3 grupy:
1. Nadmierna ruchliwość
U nastolatków objawy nadmiernej aktywności ruchowej często są mniej widoczne niż u dzieci, ponieważ w miarę dorastania łatwiej jest im opanować potrzebę bycia w ruchu. Zamiast tego przeżywają uczucie wewnętrznego niepokoju.
2. Zaburzenia uwagi koncentracji.
3. Nadmierna impulsywność.
Każde dziecko dotknięte ADHD będzie charakteryzowało się również osobniczymi cechami. Warto dokonać pełnej diagnozy z psychologiem.
objawy ADHD możemy podzielić na 3 grupy:
1. Nadmierna ruchliwość
U nastolatków objawy nadmiernej aktywności ruchowej często są mniej widoczne niż u dzieci, ponieważ w miarę dorastania łatwiej jest im opanować potrzebę bycia w ruchu. Zamiast tego przeżywają uczucie wewnętrznego niepokoju.
2. Zaburzenia uwagi koncentracji.
3. Nadmierna impulsywność.
Każde dziecko dotknięte ADHD będzie charakteryzowało się również osobniczymi cechami. Warto dokonać pełnej diagnozy z psychologiem.
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Dzień dobry,
ADHD, czyli Zespół Nadpobudliwości Psychoruchowej jest zaburzeniem neurobiologicznym, które może występować u dzieci, nastolatków i dorosłych.
U nastolatków ADHD może objawiać się np. :
- nadmierną impulsywnością: nastolatkowie z ADHD często mają trudności z kontrolowaniem swoich impulsów. Mogą działać bez zastanowienia, podejmować ryzykowne decyzje i mieć trudności w opanowaniu emocji.
- trudnościami w koncentracji: nastolatkowie z ADHD mogą mieć problemy z utrzymaniem uwagi na dłuższy czas, zwłaszcza w sytuacjach wymagających skupienia na zadaniach szkolnych lub innych obowiązkach. często mają trudności z organizacją i planowaniem swojej pracy.
- nadpobudliwością: to objawia się, jako nadmierna aktywność fizyczna i trudności w uspokojeniu się. Nastolatki z ADHD mogą wydawać się niespokojne, niecierpliwe i często wiercą się na krześle.
- trudnościami w szkole: nastolatkowie z ADHD często mają trudności w nauce, zarówno w szkole podstawowej, jak i średniej. Mogą mieć problemy z zapamiętywaniem informacji, wykonywaniem zadań domowych i organizacją swojego czasu.
- problemami w relacjach społecznych: Z powodu impulsywności i nadpobudliwości, nastolatki z ADHD mogą mieć trudności w nawiązywaniu i utrzymywaniu zdrowych relacji społecznych. Mogą mieć problemy z kontrolowaniem agresji lub emocji w kontaktach z rówieśnikami.
- niską samooceną: Nastolatki z ADHD często doświadczają frustracji i niepowodzeń w różnych obszarach życia, co może wpływać na ich samoocenę.
Objawy ADHD mogą mieć różne nasilenie i różny wpływ na codzienne funkcjonowanie. Diagnoza i leczenie ADHD są procesem kompleksowym i powinny być przeprowadzane przez wykwalifikowanego specjalistę, takiego jak lekarz psychiatra lub psycholog kliniczny. Leczenie może obejmować terapię behawioralną, farmakoterapię lub kombinację obu.
Pozdrawiam serdecznie,
Joanna Szlasa-Więczaszek
ADHD, czyli Zespół Nadpobudliwości Psychoruchowej jest zaburzeniem neurobiologicznym, które może występować u dzieci, nastolatków i dorosłych.
U nastolatków ADHD może objawiać się np. :
- nadmierną impulsywnością: nastolatkowie z ADHD często mają trudności z kontrolowaniem swoich impulsów. Mogą działać bez zastanowienia, podejmować ryzykowne decyzje i mieć trudności w opanowaniu emocji.
- trudnościami w koncentracji: nastolatkowie z ADHD mogą mieć problemy z utrzymaniem uwagi na dłuższy czas, zwłaszcza w sytuacjach wymagających skupienia na zadaniach szkolnych lub innych obowiązkach. często mają trudności z organizacją i planowaniem swojej pracy.
- nadpobudliwością: to objawia się, jako nadmierna aktywność fizyczna i trudności w uspokojeniu się. Nastolatki z ADHD mogą wydawać się niespokojne, niecierpliwe i często wiercą się na krześle.
- trudnościami w szkole: nastolatkowie z ADHD często mają trudności w nauce, zarówno w szkole podstawowej, jak i średniej. Mogą mieć problemy z zapamiętywaniem informacji, wykonywaniem zadań domowych i organizacją swojego czasu.
- problemami w relacjach społecznych: Z powodu impulsywności i nadpobudliwości, nastolatki z ADHD mogą mieć trudności w nawiązywaniu i utrzymywaniu zdrowych relacji społecznych. Mogą mieć problemy z kontrolowaniem agresji lub emocji w kontaktach z rówieśnikami.
- niską samooceną: Nastolatki z ADHD często doświadczają frustracji i niepowodzeń w różnych obszarach życia, co może wpływać na ich samoocenę.
Objawy ADHD mogą mieć różne nasilenie i różny wpływ na codzienne funkcjonowanie. Diagnoza i leczenie ADHD są procesem kompleksowym i powinny być przeprowadzane przez wykwalifikowanego specjalistę, takiego jak lekarz psychiatra lub psycholog kliniczny. Leczenie może obejmować terapię behawioralną, farmakoterapię lub kombinację obu.
Pozdrawiam serdecznie,
Joanna Szlasa-Więczaszek
ADHD u nastolatków objawia się trudnościami w koncentracji, impulsywnością, problemami z organizacją i zarządzaniem czasem, a czasem nadpobudliwością. Mogą występować kłopoty w relacjach społecznych, wybuchy emocji, niskie poczucie własnej wartości oraz trudności ze snem.
Często nasilają się przy większych wymaganiach szkolnych i społecznych. Wsparcie terapeutyczne, dostosowanie wymagań w szkole, zrozumienie ze strony rodziców oraz, w razie potrzeby, farmakoterapia mogą znacząco pomóc w codziennym funkcjonowaniu. Ważne jest indywidualne podejście i akceptacja.
Często nasilają się przy większych wymaganiach szkolnych i społecznych. Wsparcie terapeutyczne, dostosowanie wymagań w szkole, zrozumienie ze strony rodziców oraz, w razie potrzeby, farmakoterapia mogą znacząco pomóc w codziennym funkcjonowaniu. Ważne jest indywidualne podejście i akceptacja.
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.