Dzień dobry. Czy te wyniki wskazują na to że dziecko powinno uczyć się w szkole specjalnej? Z tego c
3
odpowiedzi
Dzień dobry. Czy te wyniki wskazują na to że dziecko powinno uczyć się w szkole specjalnej? Z tego co wytłumaczyła mi osoba badająca dziecko ma już 15 lat i dotarło do końca zwykłej podstawówki. Podobno najlepszym rozwiązaniem jest szkoła branżowa i ewentualnie dalsze kształcenie w szkole średniej dla dorosłych . Dziecko gdyby samo chciało wybrać szkołę technikum lub liceum to nie wiadomo czy się dostanie lub tam poradzi ale może spróbować. Czy zgadzają się państwo z tymi poglądami osoby które przeprowadziła badanie patrząc na wyniki w poszczególnych skalach i treść fragmentu opinii
Badanie testem wisc-r wskazuje że rozwój umysłowy mieści się w granicach inteligencj niższej niż przeciętna. Rozwój funkcji poznawczych jest nieharmonijny.
W normie wiekowej pozostają zdolności do abstrahowania oraz tempo uczenia się wzrokowo .Rozwój niższy niż przeciętny przyjmują spostrzegawczość , zdolności językowe (werbalizowanie,definiowanie) rozumowanie arytmetyczne oraz trwałość pamięci werbalnej ( wyniki znajdują się w pobliżu inteligencji przeciętnej w dolnym progu przedziału). Deficyty występują w orientacji wyobraźni i wizualizacji przestrzennej syntezie danych spostrzeżeniowych (ujmowanie relacji część całość) oraz myśleniu przyczynowo skutkowym w oparciu o materiał graficzny.
Tak wyglądają wyniki
Orientacja -62
Wyobraźnia i wizualizacja przestrzenna -62
Myślenie przyczynowo skutkowe w oparciu o materiał graficzny -62
Synteza danych spostrzeżeniowych -62
Rozumowanie arytmetyczne -83
zdolności do spostrzegania szczegółów -83
zdolności językowe -83
trwałość pamięci werbalnej -83
tempo uczenia się wzrokowo -ruchowego -92
zdolności do abstrahowania -92
Badanie testem wisc-r wskazuje że rozwój umysłowy mieści się w granicach inteligencj niższej niż przeciętna. Rozwój funkcji poznawczych jest nieharmonijny.
W normie wiekowej pozostają zdolności do abstrahowania oraz tempo uczenia się wzrokowo .Rozwój niższy niż przeciętny przyjmują spostrzegawczość , zdolności językowe (werbalizowanie,definiowanie) rozumowanie arytmetyczne oraz trwałość pamięci werbalnej ( wyniki znajdują się w pobliżu inteligencji przeciętnej w dolnym progu przedziału). Deficyty występują w orientacji wyobraźni i wizualizacji przestrzennej syntezie danych spostrzeżeniowych (ujmowanie relacji część całość) oraz myśleniu przyczynowo skutkowym w oparciu o materiał graficzny.
Tak wyglądają wyniki
Orientacja -62
Wyobraźnia i wizualizacja przestrzenna -62
Myślenie przyczynowo skutkowe w oparciu o materiał graficzny -62
Synteza danych spostrzeżeniowych -62
Rozumowanie arytmetyczne -83
zdolności do spostrzegania szczegółów -83
zdolności językowe -83
trwałość pamięci werbalnej -83
tempo uczenia się wzrokowo -ruchowego -92
zdolności do abstrahowania -92
Dzień dobry. Test wisc-r bada inteligencję dzieci i młodzieży a dokładniej ocenia funkcjonowanie dziecka na poszczególnych podskalach tak jak zostało to opisane w Pani wyniku.Inteligencja niższa niż przeciętna wskazuje na - wolniejsze tempo pracy i uczenia się , mniejszą samodzielność w myśleniu czy trudności koncentracji w dłuższym czasie. Nieharmonijny rozwój funkcji poznawczych wskazuje iż jedne funkcje rozwijają się lepiej, szybciej a inne wolniej jest to inaczej zakłócenie poszczególnych sfer - mówimy tu o procesach orientacyjno -poznawczych ( wrażenia, spostrzeganie, obserwacja, uwaga, pamięć, uczenie się i mowa), oraz motorycznych ( analiza rzeczywistości, wyciąganie wniosków,). W przedstawionym opisie jest dokładnie to wyszczególnione. Interpretując dane wyniki można przypuszczać idź dziecko może mieć problemy w uczeniu się, przyswajaniu wiedzy. By uczyć się natomiast w szkole specjalnej wskazane jest przedstawienie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.W orzeczeniu tym szczegółowo opisane jest w jakim zakresie dziecko potrzebuje pomocy. W takiej sytuacji proponowałabym udanie się do przyszkolnej placówki psychologiczno-pedagogicznej która zweryfikuje potrzeby dziecka i w razie konieczności wystawi takie orzeczenie. Pozdrawiam Małgorzata Kozłowska
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Dzień dobry,
wyniki badania wykazały poziom intelektualny poniżej przeciętnej, niemniej córka osiągnęła niewątpliwy sukces, jakim jest dojście do końca powszechnej szkoły podstawowej. Taka diagnoza nie wyklucza możliwości uczęszczania do szkoły publicznej. Jednocześnie, w wyborze szkoły warto wziąć pod uwagę potencjalne trudności w uczeniu się. Szkoła specjalna jest lepiej przygotowana do wsparcia uczniów z tego typu diagnozą. Zachęcam do kontaktu ze swoją Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, której pracownicy podpowiedzą najlepsze rozwiązania dla córki.
Przesyłam pozdrowienia
Małgorzata Rękosiewicz
wyniki badania wykazały poziom intelektualny poniżej przeciętnej, niemniej córka osiągnęła niewątpliwy sukces, jakim jest dojście do końca powszechnej szkoły podstawowej. Taka diagnoza nie wyklucza możliwości uczęszczania do szkoły publicznej. Jednocześnie, w wyborze szkoły warto wziąć pod uwagę potencjalne trudności w uczeniu się. Szkoła specjalna jest lepiej przygotowana do wsparcia uczniów z tego typu diagnozą. Zachęcam do kontaktu ze swoją Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, której pracownicy podpowiedzą najlepsze rozwiązania dla córki.
Przesyłam pozdrowienia
Małgorzata Rękosiewicz
Dzień dobry, być może warto spróbować w szkole publicznej ogólnodostępnej z jakąś formą dostosowania. Poradnia może wydać odpowiednie zalecenia, można postarać się o Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wtedy uczeń miałby w szkole dodatkowe wsparcie i terapię. Pozdrawiam, Anna Tomiczek
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.