Dzień dobry Syn 3 lat od września chodzi do przedszkola. W domu nigdy nie miałam z nim większych p
1
odpowiedzi
Dzień dobry
Syn 3 lat od września chodzi do przedszkola. W domu nigdy nie miałam z nim większych problemów wychowawczych. Mam dwoje dzieci starsza córka to taki nasz rodzinny rozrabiaka, synek zawsze był posłuszny, raczej nigdy się nie stawiał. W domu dziecko wykonuje polecenie. Słabo jeszcze mówi, zdania z max 3 słów. Dziecko zawsze było bardzo ruchliwe i energiczne jednak nigdy nie stwarzało problemów. Okres adaptacji w przedszkolu przeszło całkiem dobrze (3 dni płaczu). Niestety nauczycielka skarży się na synka, że w przedszkolu nie słucha poleceń, nie chce siadać w kółku, pluje, skacze po leżaczku, nie chce sprzątać i ucieka licząc, że pani będzie go gonić, słabo się komunikuje. Wychowawca zgłasza, że kiedy zabawa jest dla niego ciekawa nie ma problemu z podporządkowaniem się. Nie wiem jak mam dziecku pomóc ponieważ takich zachowań nie zauważyłam w domu, na placu zabaw, w podróży (samolocie, czy samochodzie). Na spacerach zawsze chodzi za rączkę i nigdy nie ucieka. Wszyscy w rodzinie zgodnie uważają, że synek jest dość grzeczny. W przedszkolu w stosunku do dzieci nie wykazuje agresji. Dodam, że synek jest wczśniakiem więc przez wszystkie etapy rozwoju przeszedł ciut później niż rówieśnicy i mowa zaczęła rozwijać się najpóźniej.
Syn 3 lat od września chodzi do przedszkola. W domu nigdy nie miałam z nim większych problemów wychowawczych. Mam dwoje dzieci starsza córka to taki nasz rodzinny rozrabiaka, synek zawsze był posłuszny, raczej nigdy się nie stawiał. W domu dziecko wykonuje polecenie. Słabo jeszcze mówi, zdania z max 3 słów. Dziecko zawsze było bardzo ruchliwe i energiczne jednak nigdy nie stwarzało problemów. Okres adaptacji w przedszkolu przeszło całkiem dobrze (3 dni płaczu). Niestety nauczycielka skarży się na synka, że w przedszkolu nie słucha poleceń, nie chce siadać w kółku, pluje, skacze po leżaczku, nie chce sprzątać i ucieka licząc, że pani będzie go gonić, słabo się komunikuje. Wychowawca zgłasza, że kiedy zabawa jest dla niego ciekawa nie ma problemu z podporządkowaniem się. Nie wiem jak mam dziecku pomóc ponieważ takich zachowań nie zauważyłam w domu, na placu zabaw, w podróży (samolocie, czy samochodzie). Na spacerach zawsze chodzi za rączkę i nigdy nie ucieka. Wszyscy w rodzinie zgodnie uważają, że synek jest dość grzeczny. W przedszkolu w stosunku do dzieci nie wykazuje agresji. Dodam, że synek jest wczśniakiem więc przez wszystkie etapy rozwoju przeszedł ciut później niż rówieśnicy i mowa zaczęła rozwijać się najpóźniej.
Rozumiem, że obecna sytuacja z synem w przedszkolu może budzić niepokój i pytania. Ważne jest, aby podjąć kroki w celu zrozumienia oraz wsparcia rozwoju dziecka w środowisku przedszkolnym.
Opisane przez Panią zachowania mogą być wynikiem różnych czynników, takich jak stopień adaptacji do nowego otoczenia, temperament dziecka czy specyfika sytuacji. Dobrze jest wspólnie z wychowawcą przedszkola omówić strategie, które pomogą synowi lepiej funkcjonować w grupie rówieśniczej.
Przede wszystkim, warto kontynuować rozmowę z nauczycielką, aby zdobyć więcej informacji o sytuacjach, w których syn wykazuje trudności. Być może można razem z wychowawcą opracować spersonalizowane podejście do syna, uwzględniające jego specyficzne potrzeby.
Również śledzenie rozwoju mowy i komunikacji syna jest kluczowe. W razie wątpliwości lub dalszych obserwacji, warto skonsultować się z logopedą.
Pamiętaj, że każde dziecko rozwija się w indywidualnym tempie, a wsparcie ze strony rodziny i przedszkola odgrywa ważną rolę w tym procesie.
Życzę Pani i synowi wszystkiego najlepszego oraz powodzenia w rozwiązywaniu obecnych trudności.
Opisane przez Panią zachowania mogą być wynikiem różnych czynników, takich jak stopień adaptacji do nowego otoczenia, temperament dziecka czy specyfika sytuacji. Dobrze jest wspólnie z wychowawcą przedszkola omówić strategie, które pomogą synowi lepiej funkcjonować w grupie rówieśniczej.
Przede wszystkim, warto kontynuować rozmowę z nauczycielką, aby zdobyć więcej informacji o sytuacjach, w których syn wykazuje trudności. Być może można razem z wychowawcą opracować spersonalizowane podejście do syna, uwzględniające jego specyficzne potrzeby.
Również śledzenie rozwoju mowy i komunikacji syna jest kluczowe. W razie wątpliwości lub dalszych obserwacji, warto skonsultować się z logopedą.
Pamiętaj, że każde dziecko rozwija się w indywidualnym tempie, a wsparcie ze strony rodziny i przedszkola odgrywa ważną rolę w tym procesie.
Życzę Pani i synowi wszystkiego najlepszego oraz powodzenia w rozwiązywaniu obecnych trudności.
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.