Jak pomóc córce? Ma trudności w nauce i z zachowaniem. Obecnie ma 12 lat. Nie dawno zamieszczałam tu
2
odpowiedzi
Jak pomóc córce? Ma trudności w nauce i z zachowaniem. Obecnie ma 12 lat. Nie dawno zamieszczałam tu zaświadczenie które w skrócie brzmi tak Rozwój umysłowy w granicach inteligencji niższej niż przeciętna ll =77 badanie przeprowadzono w skali wisc - r. Uczennica bardzo nieśmiała zahamowana psychoruchowa w sytuacjiach społecznych odczuwa silny lęk w domu zachowuje się swobodnie. Do zaświadczenia dołączam opinie którą otrzymała. W wyniku przeprowadzonego badania psychologicznego stwierdza się rozwój umysłowy w granicach inteligencji niższej niż przeciętna (dolny próg przedziału) rozwój nieharmonijny. Mocną stroną uczennicy jest uczenie się wzrokowo - ruchowe z zakresie motoryki małej w tym grafomotoryki oraz zdolności abstrahowania (wynik przeciętny). Rozwój niższy niż przeciętny przyjmują np. zdolności językowe, rozumowanie arytmetyczne zdolności do spostrzeżenia szczegółów oraz trwałość pamięci werblalnej. Deficyty występują w analizie i syntezie materiału wzrokowego, umiejętności organizowania materiału wzrokowego w większe całości wyobraźni i wizualizacji przestrzenenej oraz antycypacj na materiale obrazkowym. Czyta w wolnym tempie w sposób wyrazowy. Rozumie i zapamiętuje połowę czytanych informacji. Lepiej rozumie niż zapamiętuje czytany tekst. Konstrując samodzielne wypowiedzi pisemne właściwie odnosi się do tematu. Treść jest poprawna pod względem gramtycznym. Poziom graficzny pisma nie budzi zastrzeżeń. Popełnia błędy interpunkcyjne. Uczennica zna podstawowe działania pisemne potrafi wykonywać zadnia na ułamkach oraz opanowała podstawy geometrii.
Dzień dobry, jeśli córka zostałą przebadania w poradni psychologiczno- pedagogicznej, trzeba opinię zanieść do szkoły i przekazać dyrekcji/ pedagogowi szkolnemu. Zadaniem szkoły będzie zapewnienie córce odpowiedniej pomocy w zakresie terapii pedagogicznej. Poinformowani mogą być również nauczyciele, którzy dostosują teści nauczania do wskazanych deficytów. W zakresie przejawianych przez córke objawów lęku społecznego zachęcam do wizyty u psychologa dziecięcego.
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Dobry wieczór,
W odpowiedzi na Pana pytanie, powiem tylko tyle- Aby pomóc córce, proszę wzmacniać mocne strony i ćwiczyć te słabe.
Już tłumaczę jak. W kwestii uczenia się wzrokowo- ruchowego, proszę zapisać córkę na zajęcia jakieś ruchowo- rekreacyjne, lub ćwiczyć z dzieckiem w domu. W kwestii abstarhowania, zależnie od wieku, proszę pokazywać córce np. obrazki sytuacji społecznych z gazet i pytać się co sądzi na ten temat :).
W kontekście materiału wzrokowego, dobrym ćwiczeniem jest składanie kostki rubika, kupno dziecku jakichś puzzli albo modeli do składania :), czy nawet zabaw wymagających ćwiczeń manualnych( rękami) kolorowanki antystresowe, styropianowa bombka i wbijanie cekinów czy nawlekanie koralików na bransoletki dla siebie :).
Proszę kazać czytać swojemu dziecku na głos, pomimo możliwego buntu. Jeśli dziecko przełamie barierę czytania przy Panu/ Pani na głos, wtedy przełamie lęk społeczny. Proszę próbować tłumaczyć córeczce, ze nie ma co się obawiać, że ładnie to robi, a jeśli nie wychodzi,zachęcać do podejmowania prób, okazując maksimum Miłości i serca.
Błędnym mówieniem jest, że rolą szkoły jest wykonanie zadania, a prawdą, że szkoła przyzwala na takie diagnozy i nic z tym nie robi.
Rozwój Państwa dziecka, w zakresie intelektualny(II) zależy od tego ile pracy Państwo w swoje dziecko włożycie i czasu w sensie ćwiczenia tego, co napisałam powyżej.
Oczywiście, diagnozę szkole należy dostarczyć, ale nie podążać ślepo wierząc we wszystko co jest tam napisane, bowiem Iloraz inteligencji w miarę rozwoju wiekowego i rozwoju dziecka, może ulec zmianie i stan obecny, nie jest wyrokiem i tragedią.
:)
Pozdrawiam serdecznie, życząc wiele siły.
Katarzyna Oberda, Psycholog kliniczny i osobowości.
W odpowiedzi na Pana pytanie, powiem tylko tyle- Aby pomóc córce, proszę wzmacniać mocne strony i ćwiczyć te słabe.
Już tłumaczę jak. W kwestii uczenia się wzrokowo- ruchowego, proszę zapisać córkę na zajęcia jakieś ruchowo- rekreacyjne, lub ćwiczyć z dzieckiem w domu. W kwestii abstarhowania, zależnie od wieku, proszę pokazywać córce np. obrazki sytuacji społecznych z gazet i pytać się co sądzi na ten temat :).
W kontekście materiału wzrokowego, dobrym ćwiczeniem jest składanie kostki rubika, kupno dziecku jakichś puzzli albo modeli do składania :), czy nawet zabaw wymagających ćwiczeń manualnych( rękami) kolorowanki antystresowe, styropianowa bombka i wbijanie cekinów czy nawlekanie koralików na bransoletki dla siebie :).
Proszę kazać czytać swojemu dziecku na głos, pomimo możliwego buntu. Jeśli dziecko przełamie barierę czytania przy Panu/ Pani na głos, wtedy przełamie lęk społeczny. Proszę próbować tłumaczyć córeczce, ze nie ma co się obawiać, że ładnie to robi, a jeśli nie wychodzi,zachęcać do podejmowania prób, okazując maksimum Miłości i serca.
Błędnym mówieniem jest, że rolą szkoły jest wykonanie zadania, a prawdą, że szkoła przyzwala na takie diagnozy i nic z tym nie robi.
Rozwój Państwa dziecka, w zakresie intelektualny(II) zależy od tego ile pracy Państwo w swoje dziecko włożycie i czasu w sensie ćwiczenia tego, co napisałam powyżej.
Oczywiście, diagnozę szkole należy dostarczyć, ale nie podążać ślepo wierząc we wszystko co jest tam napisane, bowiem Iloraz inteligencji w miarę rozwoju wiekowego i rozwoju dziecka, może ulec zmianie i stan obecny, nie jest wyrokiem i tragedią.
:)
Pozdrawiam serdecznie, życząc wiele siły.
Katarzyna Oberda, Psycholog kliniczny i osobowości.
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.