Jak rozumieć opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej. W czym dziecko może mieć trudności. Córka
1
odpowiedzi
Jak rozumieć opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej. W czym dziecko może mieć trudności. Córka była badana gdy miała 12 lat ze względu na podejrzenie dysleksji ale nie dostała takiego zaświadczenia ponieważ stwierdznono u niej inteligencjie poniżej przeciętnej w związku z czym stwierdzono że jej trudności z pisaniem i czytaniem wynikają z jej niskich możliwość intelektualnych. Dostała opinię z poradni psychologiczno-pedagogicznej która wygląda tak. W wyniku przeprowadzonego badania psychologicznego stwierdza się rozwoju umysłowy w granicach inteligentncji niższej niż przeciętna (dolny próg przedziału) rozwój nieharmonijny przewaga myślenia słowno - pojęciowego nad myśleniem praktycznym. Najsłabiej rozwinięte są zdolności takie jak orientacja wyobraźnia i wizualizacjia przestrzenna synteza danych spostrzeżeniowych (ujmowanie relacji części całość) oraz antycypacja na materiale obrazkowym zdarzenia początkowego. Wyżej wymienione zdolności przyjmują bardzo niski poziom rozwoju. Nie co lepiej rozwinięte są trwałość pamięci werbalnej rozumowanie arytmetyczne zdolności językowe (webalizowanie definiowanie) oraz zdolności do spostrzegania szczegółów. Jedynie zdolności do klasyfikowania (abstrachowanie uogólnianie porównanie) oraz uczenie się wzrokowo - ruchowe przyjmują wynik przeciętne. Dominika czyta płynnie w przeciętnym tempie z właściwą intonaciją. Ma trudności z zrozumieniem i zapamiętaniem czytanego tekstu. Konstrując samodzielne wypowiedzi pisemne właściwie odnosi się do tematu. Jednak dominuje w nich potoczny styl wypowiedzi. Występuje także podwyższona liczba błędów. Poziom graficzny pisma nie budzi zastrzeń tempo pisania przeciętne. Uczennica potrafi mnożyć dzielić dodawać i odejmować pisemnie umie rozwiązywać zadania na ułamkach zwykłych i dziesietnych zna podstawy geometrii. Co ile lat trzeba powtórzyć takie badanie? Czy nauczyciele mogą jej postawić ocenę niedostateczną na koniec roku? Pani w poradni mówiła że nie ale ja w to wątpię.
Witam,
jeśli stwierdzono u córki intelekt poniżej przeciętnej pp-p nie wyda opinii o dysleksji, natomiast powinna wydać opinię o dostosowaniu wymagań edukacyjnych do możliwości psychofizycznych dziecka, co zapewnia możliwość korzystania z zajęć specjalistycznych na terenie szkoły i w poradni. Badania należy powtórzyć po dwóch pełnych latach lub jeśli są wątpliwości co do wyniku testu określającego poziom intelektualny dziecka, można wykonać badania przy wykorzystaniu innego testu.
jeśli stwierdzono u córki intelekt poniżej przeciętnej pp-p nie wyda opinii o dysleksji, natomiast powinna wydać opinię o dostosowaniu wymagań edukacyjnych do możliwości psychofizycznych dziecka, co zapewnia możliwość korzystania z zajęć specjalistycznych na terenie szkoły i w poradni. Badania należy powtórzyć po dwóch pełnych latach lub jeśli są wątpliwości co do wyniku testu określającego poziom intelektualny dziecka, można wykonać badania przy wykorzystaniu innego testu.
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.