Jak rozumieć taką diagnozę psychologiczną testem wisc-r. Opis dotyczy już 15 letniego dziecka. Tak
3
odpowiedzi
Jak rozumieć taką diagnozę psychologiczną
testem wisc-r. Opis dotyczy już 15 letniego dziecka. Tak wygląda opis
Badanie testem wisc-r wskazuje że rozwój umysłowy mieści się w granicach inteligencj niższej niż przeciętna. Rozwój funkcji poznawczych jest nieharmonijny.
W normie wiekowej pozostają zdolności do abstrahowania oraz tempo uczenia się wzrokowo. Rozwój niższy niż przeciętny przyjmują spostrzegawczość , zdolności językowe (werbalizowanie,definiowanie) rozumowanie arytmetyczne oraz trwałość pamięci werbalnej ( wyniki znajdują się w pobliżu inteligencji przeciętnej w dolnym progu przedziału). Deficyty występują w orientacji wyobraźni i wizualizacji przestrzennej syntezie danych spostrzeżeniowych (ujmowanie relacji część całość) oraz myśleniu przyczynowo skutkowym w oparciu o materiał graficzny.
Tak wyglądają wyniki
Orientacja -62
Wyobraźnia i wizualizacja przestrzenna -62
Myślenie przyczynowo skutkowe w oparciu o materiał graficzny -62
Synteza danych spostrzeżeniowych -62
Rozumowanie arytmetyczne -83
zdolności do spostrzegania szczegółów -83
zdolności językowe -83
trwałość pamięci werbalnej -83
tempo uczenia się wzrokowo -ruchowego -92
zdolności do abstrahowania -92
testem wisc-r. Opis dotyczy już 15 letniego dziecka. Tak wygląda opis
Badanie testem wisc-r wskazuje że rozwój umysłowy mieści się w granicach inteligencj niższej niż przeciętna. Rozwój funkcji poznawczych jest nieharmonijny.
W normie wiekowej pozostają zdolności do abstrahowania oraz tempo uczenia się wzrokowo. Rozwój niższy niż przeciętny przyjmują spostrzegawczość , zdolności językowe (werbalizowanie,definiowanie) rozumowanie arytmetyczne oraz trwałość pamięci werbalnej ( wyniki znajdują się w pobliżu inteligencji przeciętnej w dolnym progu przedziału). Deficyty występują w orientacji wyobraźni i wizualizacji przestrzennej syntezie danych spostrzeżeniowych (ujmowanie relacji część całość) oraz myśleniu przyczynowo skutkowym w oparciu o materiał graficzny.
Tak wyglądają wyniki
Orientacja -62
Wyobraźnia i wizualizacja przestrzenna -62
Myślenie przyczynowo skutkowe w oparciu o materiał graficzny -62
Synteza danych spostrzeżeniowych -62
Rozumowanie arytmetyczne -83
zdolności do spostrzegania szczegółów -83
zdolności językowe -83
trwałość pamięci werbalnej -83
tempo uczenia się wzrokowo -ruchowego -92
zdolności do abstrahowania -92
Jeśli wyniki jakiegokolwiek badania wzbudzają wątpliwość i niepokój najlepszym rozwiązaniem jest udanie się do osoby, która badanie przeprowadzała i opisywała z prośbą o wyjaśnienie co dokładnie to oznacza i jakie niesie za sobą konsekwencje. Warto także poprosić o wskazówki co dalej należy zrobić.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Wynik badania inteligencji z użyciem testu WISC-R dostarcza informacji o różnych aspektach umysłowych dziecka. Oto analiza wyników opisanych przez Ciebie:
Ogólny wynik inteligencji: Wydaje się, że ogólny wynik inteligencji mieści się poniżej przeciętnej, co może sugerować, że dziecko ma niższą niż przeciętna inteligencję. Jednakże pamiętaj, że wynik ten nie powinien być jedynym kryterium oceny dziecka. Ważne jest zrozumienie, że inteligencja ma różne aspekty.
Rozwój nieharmonijny: Wyniki wskazują, że dziecko ma nieharmonijny rozwój funkcji poznawczych, co oznacza, że pewne obszary umysłu mogą być lepiej rozwinięte niż inne.
Pozytywne aspekty: Dobre wieści to to, że dziecko wykazuje zdolności do abstrahowania, zdolności językowe, rozumowanie arytmetyczne, trwałość pamięci werbalnej, tempo uczenia się wzrokowo-ruchowego. Te obszary mieściły się w normie wiekowej lub były tylko nieznacznie niższe niż przeciętne.
Obszary problematyczne: Dziecko wykazuje deficyty w obszarach takich jak orientacja, wyobraźnia i wizualizacja przestrzenna, myślenie przyczynowo-skutkowe na podstawie materiału graficznego oraz synteza danych spostrzeżeniowych.
Warto zaznaczyć, że wynik testu to tylko jedno narzędzie w ocenie rozwoju dziecka, a jego inteligencja może się nadal rozwijać. Jeśli istnieją obawy dotyczące rozwoju dziecka, ważne jest skonsultowanie się z profesjonalnym psychologiem lub specjalistą ds. edukacji, który może dokładniej ocenić sytuację i zalecić odpowiednie działania. Może być również potrzebne dalsze badania lub terapie, aby pomóc dziecku rozwijać się w obszarach, w których ma trudności.
Ogólny wynik inteligencji: Wydaje się, że ogólny wynik inteligencji mieści się poniżej przeciętnej, co może sugerować, że dziecko ma niższą niż przeciętna inteligencję. Jednakże pamiętaj, że wynik ten nie powinien być jedynym kryterium oceny dziecka. Ważne jest zrozumienie, że inteligencja ma różne aspekty.
Rozwój nieharmonijny: Wyniki wskazują, że dziecko ma nieharmonijny rozwój funkcji poznawczych, co oznacza, że pewne obszary umysłu mogą być lepiej rozwinięte niż inne.
Pozytywne aspekty: Dobre wieści to to, że dziecko wykazuje zdolności do abstrahowania, zdolności językowe, rozumowanie arytmetyczne, trwałość pamięci werbalnej, tempo uczenia się wzrokowo-ruchowego. Te obszary mieściły się w normie wiekowej lub były tylko nieznacznie niższe niż przeciętne.
Obszary problematyczne: Dziecko wykazuje deficyty w obszarach takich jak orientacja, wyobraźnia i wizualizacja przestrzenna, myślenie przyczynowo-skutkowe na podstawie materiału graficznego oraz synteza danych spostrzeżeniowych.
Warto zaznaczyć, że wynik testu to tylko jedno narzędzie w ocenie rozwoju dziecka, a jego inteligencja może się nadal rozwijać. Jeśli istnieją obawy dotyczące rozwoju dziecka, ważne jest skonsultowanie się z profesjonalnym psychologiem lub specjalistą ds. edukacji, który może dokładniej ocenić sytuację i zalecić odpowiednie działania. Może być również potrzebne dalsze badania lub terapie, aby pomóc dziecku rozwijać się w obszarach, w których ma trudności.
Dzień dobry. Najlepiej wynik taki omówić szczegółowo z osobą wykonująca badanie, udzieli Pani najlepszej informacji z uwagi na fakt wykonywania właśnie, tego badania. Jeśli ma Pani wątpliwości co do wyniku zawsze można go skonsultować, jednak dobrze mieć ze sobą karty pracy. Pozdrawiam Małgorzata Kozłowska
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.