Jak rozumieć taką diagnozę psychologiczną testem wisc-r. Opis dotyczy już 15 letniego dziecka. Tak
1
odpowiedzi
Jak rozumieć taką diagnozę psychologiczną
testem wisc-r. Opis dotyczy już 15 letniego dziecka. Tak wygląda opis
Badanie testem wisc-r wskazuje że rozwój umysłowy mieści się w granicach inteligencj niższej niż przeciętna. Rozwój funkcji poznawczych jest nieharmonijny.
W normie wiekowej pozostają zdolności do abstrahowania oraz tempo uczenia się wzrokowo. Rozwój niższy niż przeciętny przyjmują spostrzegawczość , zdolności językowe (werbalizowanie,definiowanie) rozumowanie arytmetyczne oraz trwałość pamięci werbalnej ( wyniki znajdują się w pobliżu inteligencji przeciętnej w dolnym progu przedziału). Deficyty występują w orientacji wyobraźni i wizualizacji przestrzennej syntezie danych spostrzeżeniowych (ujmowanie relacji część całość) oraz myśleniu przyczynowo skutkowym w oparciu o materiał graficzny.
Tak wyglądają wyniki
Orientacja -62
Wyobraźnia i wizualizacja przestrzenna -62
Myślenie przyczynowo skutkowe w oparciu o materiał graficzny -62
Synteza danych spostrzeżeniowych -62
Rozumowanie arytmetyczne -83
zdolności do spostrzegania szczegółów -83
zdolności językowe -83
trwałość pamięci werbalnej -83
tempo uczenia się wzrokowo -ruchowego -92
zdolności do abstrahowania -92
testem wisc-r. Opis dotyczy już 15 letniego dziecka. Tak wygląda opis
Badanie testem wisc-r wskazuje że rozwój umysłowy mieści się w granicach inteligencj niższej niż przeciętna. Rozwój funkcji poznawczych jest nieharmonijny.
W normie wiekowej pozostają zdolności do abstrahowania oraz tempo uczenia się wzrokowo. Rozwój niższy niż przeciętny przyjmują spostrzegawczość , zdolności językowe (werbalizowanie,definiowanie) rozumowanie arytmetyczne oraz trwałość pamięci werbalnej ( wyniki znajdują się w pobliżu inteligencji przeciętnej w dolnym progu przedziału). Deficyty występują w orientacji wyobraźni i wizualizacji przestrzennej syntezie danych spostrzeżeniowych (ujmowanie relacji część całość) oraz myśleniu przyczynowo skutkowym w oparciu o materiał graficzny.
Tak wyglądają wyniki
Orientacja -62
Wyobraźnia i wizualizacja przestrzenna -62
Myślenie przyczynowo skutkowe w oparciu o materiał graficzny -62
Synteza danych spostrzeżeniowych -62
Rozumowanie arytmetyczne -83
zdolności do spostrzegania szczegółów -83
zdolności językowe -83
trwałość pamięci werbalnej -83
tempo uczenia się wzrokowo -ruchowego -92
zdolności do abstrahowania -92
Dzień dobry. Jako rodzic ma Pan/Pani prawo skontaktować się z psychologiem badającym dziecko w celu omówienia wyniku oraz wyjaśnienia stwierdzeń, które nie muszą być dla Pana/Pani zrozumiałe. Zdecydowanie zachęcam do spotkania/rozmowy z tym specjalistą, który badał dziecko, aby informacje zawarte w opisie odnieść do konkretnej osoby badanej. Pozdrawiam Bartosz Neska
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.