Jak sobie radzić w sytuacjach, kiedy nasz rozmówca nas przekrzykuje/nie daje dojść do słowa, albo ki
3
odpowiedzi
Jak sobie radzić w sytuacjach, kiedy nasz rozmówca nas przekrzykuje/nie daje dojść do słowa, albo kiedy o coś mnie pyta i nieważne, że stoje metr od niego to dopytowuje zawsze "co?" Tak jakby nie słyszal, ale na pytanie czy niedoslyszy zaprzecza i mówi, ze bardzo dobrze słyszy i cały czas Cie będzie przekrzywiwać i nie dawać dojść do slowa wnerwia to niesamowicie. Jak sobie z taką osobą radzić?
Dzień dobry! Aby nie tracić równowagi w rozmowie proszę jasno i zdecydowanie wyartykułować rozmówcy: "Będę z tobą dalej rozmawiała jeżeli się uspokoisz. Nie życzę sobie, abyś na mnie krzyczał albo mi przerywał". Jeżeli rozmówca tego komunikatu nie respektuje to kończymy i odchodzimy. W każdej kolejnej rozmowie, jak się "zaczyna rozkręcać" stosujemy konsekwentnie tą samą taktykę. Dotyczy to również złośliwego "co?". Warto umiejętność dosłownie przećwiczyć z zaufaną osobą lub psychologiem w analogicznej inscenizacji. Nade wszystko nie dawać się wciągać w tą grę i dawać się wyprowadzać z równowagi - bo taki jest prawdopodobnie główny cel interlokutora. Pozdrawiam!
Sugeruję wizytę:
Na wizytę można umówić się przez serwis ZnanyLekarz, klikając w przycisk Umów wizytę.
Na wizytę można umówić się przez serwis ZnanyLekarz, klikając w przycisk Umów wizytę.
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Dzień Dobry, polecam skontaktować się ze specjalistą, aby szerzej omówić ten temat podczas sesji. Pozdrawiam serdecznie
Można w tym momencie przerwać rozmowę i nie wchodzić w gierki słowne czy wzajemne przekrzykiwanie i zacząć robić coś innego. Z szacunku do siebie. I techniką zdartej płyty powtarzać ten schemat. Jeśli ta osoba się uspokoi to wtedy powiedzieć "Czuję się źle, gdy ty mnie nie słuchasz i przekrzykujesz (podać przykłady zachowań nie oceniając drugiej osoby). Jak możemy poprawić naszą komunikację by było lepiej?" Szukajcie rozwiązań jak opadną emocje.
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.