Mam problem z opinią ppp. Trochę nie potrafię jej zrozumieć. Jestem nauczycielką jednego ucznia któr
1
odpowiedzi
Mam problem z opinią ppp. Trochę nie potrafię jej zrozumieć. Jestem nauczycielką jednego ucznia który ją posiada wygląda ona tak. W wyniku przeprowadzonego badania psychologicznego stwierdza się rozwój umysłowy w granicach inteligencji niższej niż przeciętna. Mocną stroną ucznia jest uczenie się wzrokowo ruchowe w zakresie motoryki małej w tym grafomotoryki oraz orientacija wyobraźnia i wizualizacjia przestrzenna (wynik przeciętny). Najsłabiej rozwinięta są trwałość pamięci werbalnej rozumienie norm i zasad społecznych trwałość pamięci werbalnej oraz przewidywanie konsekwencji zdarzenia początkowego. Wyżej wymienione zdolności przyjmują bardzo niski poziom rozwoju. Podobnie rozwinięte są synteza danych spistrzeżeniowych (ujmowanie relacji cześć całość) rozumowanie arytmetyczne oraz pamięć słuchowa krórkoterminowa. Rozwój poniżej przeciętnej przyjmują zdolności językowe (werbalizowanie definiowanie) oraz zdolności do klasyfikowania (absteahowanie uogólnionianie porównywanie). Z uwagi na powyższe uczeń może mieć problem z zrozumieniem treści złożonych materiału do nauczenia. Ma problem z zrozumieniem sytuacji w których jest obserwatorem lub uczestnikiem w związku z czym niewłaściwe oceniając sytuacjię odczuwa niewspółmierny lęk przejawia spowolnienie psychoruchowe ograniczaną modulaciję głosu unikanie werbalizacij. Widać jednak progres w funkcjionowaniu ucznia lepszy jest kontakt werbalny i wzrokowy z otoczeniem. Uczeń ma problemy z zapamiętaniem nowych treści i ich werbalnym odtwarzaniem. Uczeń czyta w przeciętnym tempie w sposób wyrazowy z nielicznym błędami typu przekręcanie wyrazów pomijane lub zmiana przemienia końcówek wyrazów domysły. Uczennica wykazuje słabe rozumienie czytanych treści na głos. Przeciętne rozumienie stwierdza się w sytuacji czytania po cichu. Pisząc ze słuchu zauważa się występowanie błędów typowo ortograficznych - typowo osłabiena percepcjia słuchowa i umiejętności fonoloficzne (słuch fonemenowy analiza i synteza głosowa pamięć fonologiczna) - typowo słuchowo - wzrokowo - ruchowe zaburzenie integracji tychże funkcji. Poziom graficzny pisma jest obniżony (litery niekształtne niepłynne) tempo pisania przeciętne. Wypowiedzi pisemne i ustne uczennicy są na niskim poziomie pod względem słownictwa i konstrukcji językowej. Z matematyki obserwuje się braki z lat wcześniej dotyczących min. działń na ułamkach zwykłych i dziesiętnych mnożenia i dzielenie pisemnego oraz podstaw geometrii. Objęcie pomocą psychologiczno pedagogiczną w szkole ze względu na deficyty wybiorczy zdolności intelektualnych obniżony rozwój elementarnych funkcji percepcjino - motorycznych umiejętności fonoloficznych (słuch fonemenowy analiza i synteza głosowa pamięć fonologiczna) problemy natury emocjonalno - wolicjonalnej oraz braki programowe z matematyki które przyczyniają się do uogólnionych trudności z nauką szkolną. Poniżej są zalecenia dla nauczycieli i rodziców. Chciałbym zapytać czy ta opinia wskazuje że uczeń ma duże trudności i jaka szkoła średnia będzie dla niego najlepsza.
Jak wynika z opisu uczeń, jest ma niższe niż przeciętne możliwości intelektualne, co niestety powoduje, że może mieć spore trudności w przyswojeniu podstawy programowej bez jego dostosowania. Niestety uczniowie z inteligencją poniżej przeciętnej, a którym nie wychodzi niepełnosprawność w stopniu lekkim, są w szarej strefie, bo program jest dla nich za trudny a nie można zaniżyć poziomu, jedynie dostosować. Poza tym większość jego zdolności poznawczych odpowiedzialnych za przyswajanie wiedzy jest niska, dodatkowo chłopiec widać, że jest osobą z podwyższonym poziomem lęku (jeśli chłopiec nie mówi, warto przyjrzeć się czy nie jest to mutyzm wybiórczy - nie znam sytuacji ale rozumiem, że nie zawsze słownie się komunikuje). Dodatkowo uczeń ma już sporo zaległości z młodszych klas, więc trudno żeby to wszystko nadrobił. CO do szkoły to trudno powiedzieć, że nie wiem jakie w efekcie chłopiec ma wyniki, ale wymogi szkoły średniej jak i technikum są wysokie, więc może być tak, że chłopiec sobie w nich nie poradzi nie mając orzeczenia o kształceniu specjalnym. Natomiast na pewno go nie dostanie, bo nie wychodzi mu niepełnosprawność intelektualna.
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.