Mam problem z swoją uczennicą która teraz będzie się uczyć w 3 klasie technikum i nie wiem co z nją

1 odpowiedzi
Mam problem z swoją uczennicą która teraz będzie się uczyć w 3 klasie technikum i nie wiem co z nją zrobić. Na języku angielskim nie robi kompletnie nic i też od początku pierwszej klasy nic nie umie. Właściwie to się nie wiele nauczyła może raz czy dwa zrobiła zadanie domowe i nauczyła się słówek. Wygląda to w ten sposób że sobie radzi ale liczy na ulgowe traktowanie. Z pozostałych przedmiotów ma słabe oceny ale wystarczające żeby przyechodzić do następnej klasy. Jedynie jeszcze z matematyką ma trudności podobne jak z mojm przedmiotem. Zdarzyło jej się parę razy uciec z lekcji nie wiem jaka była tego przyczyna ponieważ ona i tak jak przyjdzie do na każdej lekcji nic nie umie. Szkoła skierowała ją na badania do ppp i nie wiem co o tym myśleć ponieważ nie rozumie z tego zbyt wiele. Proszę o wyjaśnienie tej opinii. Wygląda ona tak Z opinii dostraczonej ze szkoły wynika że uczennica wywiązuje w się z swoich obowiązków. Osiąga niskie wyniki w nauce. Wykazuje trudności w komunikowaniu się z otoczeniem. W wyniku przeprowadzonego badania psychologicznego stwierdza się rozwój umysłowy w granicach inteligencji niższej niż przeciętna (dolny próg przedziału) rozwój nieharmonijny przewaga myślenia słowno-pojęciowego nad myśleniem praktycznym. Najsłabiej rozwinię są orientacja wyobraźnia i wizylalizacja przestrzenna synteza danych spostrzeżeniowych (ujmownie relacji część całość) oraz antycypacja na materiale obrazkowym zdarzenia początkowego. Wyżej wymienione zdolności przyjmują wyniki bardzo niskie. Nie co lepiej rozwinięte są np. trwałość pamięci werbalnej zdolności językowe (webalizowanie definiowanie) zdolności do spostrzeżenia szczegółów oraz rozumowanie arytmetyczne. Jedynie zdolności do klasyfikowania (abstrahowanie uogólnianie porównywanie) oraz uczenie się wzrokowo - ruchowe przyjmują wynik przeciętny. W porównaniu z wcześniejszym badaniem uczennica lepiej funkcjionuje emocjonalnie chętnie opowiada o sobie swoich odczuciach i potrzebach. W dalszym ciągu ma trudności z odnalezieniem się w grupie rowieśniczej. Dzięki dobremu tempu szybkiego nazywania oraz braku deficytu fonoloficznego uczennica najlepiej opanowała technikę czytania głośnego. Czyta płynie w przeciętnym tempie z właściwą intonacją. W dalszym ciągu ma trudności z zrozumieniem i zapamiętaniem czytanego tekstu. Konstrując samodzielnie wypowiedzi pisemne właściwe odnosi się do tematu. Jednak dominuje w nich potoczny styl wypowiedzi. Występie także podwyższona liczba błędów. Poziom graficzny pisma nie budzi zastrzeń. Największe trudności uczennicy sprawia opanowanie podstawowych technik matematycznych sięgają one zakresu szkoły podstawowej. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do inwidyalnuch potrzeb i możliwości psychofizycznych uczennicy oraz udzielenie jej pomocy psychologiczno - pedagogicznej w szkole ze względu na obniżony rozwój umysłowy obniżony rozwój wielu funkcji poznawczych zaburzony rozwój sfery emocjonalnej oraz liczne braki programowe. Czy dla tej uczennicy nie była by lepsza zmiana szkoły np.na branżową dopóki nie ukończyła 18 lat? Inni nauczycielce twierdzą że uczennica jest słaba w nauce ale się stara. Z tym że na angielskim nie robi kompletnie nic nie zna najprostszych słów i podstawowych zasad gramatyki. Mojm zdaniem z angielskiego ona nie potrafi nic. Ona o tym sama wie i zdaje sobie z tego sprawę ponieważ z nją rozmawiałam mówiła mi że myślała nad zmianą szkoły ale rodzice jej na to nie pozwalają bo twierdzą że ona może się uczyć ale nie chce. Jak pomóc tej ucznnicy?Jeśli w tym roku nic się nie zmieni do nie postawie jej oceny pozytywnej ponieważ mam dość tłumaczenia innym dzieciom dlaczego ona ma dopuszczający jak ma same jedynki i inne dzieci które potrafią opanować choć minimum też mają dopuszczajacy. Wychowawczyni rozmawiała z rodzicami tej dziewczynki ale oni nie dają się przekonać żeby uczennica zmieniała szkołę.
Dzień dobry,
Pogranicze normy skutkuje wydaniem przez poradnię opinii o dostosowaniu wymagań. Niestety, niewiele to jej da na poziomie technikum. Uczennica musi realizować podstawę programową, a dostosowuje się jedynie formy i metody pracy oraz sposób oceniania i odpytywania. W opinii zazwyczaj uczeń ma wpisaną pomoc psychologiczno-pedagogiczną, zajęcia dydaktyczno-wyrówawcze (np. z języka angielskiego), zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, ale to jak pracować konkretnie z uczennicą decydują już nauczyciele na poziomie szkoły.
Domyślam się z cytowanego opisu, że uczennica nie była diagnozowana najnowszym narzędziem jakim jest test Stanford-Binet SB5 (ma aktualne normy). Istnieje duże prawdopodobieństwo, że badanie tym testem wskazałoby wynik o kilka punktów niższy od otrzymanego, a co za tym idzie stwierdzono by niepełnosprawność intelektualną lekkiego stopnia. Orzeczenie byłoby dla uczennicy korzystniejsze, bo mogłaby realizować inną podstawę programową i miałaby udogodnienia na egzaminach zewnętrznych. Opinia o dostosowaniu nie daje jej takiej możliwości. Proszę popytać w swoim miejscu zamieszkania o psychologa, który diagnozuje w/w narzędziem.
Co do zmiany szkoły, to decyzja zawsze należy do rodzica lub pełnoletniego ucznia.

Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online

Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.

Pokaż specjalistów Jak to działa?

Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie

  • Twoje pytanie zostanie opublikowane anonimowo.
  • Pamiętaj, by zadać jedno konkretne pytanie, opisując problem zwięźle.
  • Pytanie trafi do specjalistów korzystających z serwisu, nie do konkretnego lekarza.
  • Pamiętaj, że zadanie pytania nie zastąpi konsultacji z lekarzem czy specjalistą.
  • Miejsce to nie służy do uzyskania diagnozy czy potwierdzenia tej już wystawionej przez lekarza. W tym celu umów się na wizytę do lekarza.
  • Z troski o Wasze zdrowie nie publikujemy informacji o dawkowaniu leków.

Ta wartość jest za krótka. Powinna mieć __LIMIT__ lub więcej znaków.


Wybierz specjalizację lekarza, do którego chcesz skierować pytanie
Użyjemy go tylko do powiadomienia Cię o odpowiedzi lekarza. Nie będzie widoczny publicznie.
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.