Mam pytanie dotyczące wyników testu wisc-r był nim badany mój syn ze względu na problemy w nauce. Py
2
odpowiedzi
Mam pytanie dotyczące wyników testu wisc-r był nim badany mój syn ze względu na problemy w nauce. Pytam o to gdyż badania wyszły źle syn chodzi do piątej klasy szkoły podstawowej chciałby się dobrze uczyć siedzi dużo nad książkami ale i tak ma słabe oceny z matematyki przyrody j. polskiego historii itp. ma oceny dostateczne z pozostałych przedmiotów typu informatyka plastyka itp. ma czwórki i piątki. Oto opis jego badania. Badanie testem wisc-r wykazało że ogólny poziom rozwoju umysłowego mieści się w przedziale szeroko rozumianej normy intelektualnej rozwój nieharmonijny przewaga myślenia słowno - pojęciowego nad myśleniem praktycznym. Najsłabiej rozwinięte są orientacyjna wyobraźnia i wizualizacjia przestrzenna synteza danych spostrzeżeniowych (ujmowanie relacji części całość) oraz antycypacjia na materiale obrazkowym zdarzenia początkowego. Wyżej wymienione zdolności przyjmują bardzo niski poziom rozwoju. Nie co lepiej rozwinięte są np.trwałość pamięci werbalnej rozumowanie arytmetyczne zdolności językowe (webalizowanie definiowanie) oraz zdolności do spostrzegania szczegółów. Jedynie zdolności do klasyfikowania (abstrachowanie uogólnianie porównanie) oraz uczenie się wzrokowo - ruchowe przyjmują wynik przeciętny. Dzięki dobremu tempu szybkiego nazywania oraz braku deficytu fonologicznego uczennica najlepiej opanowała technikę czytania głośnego. Czyta płynnie w przeciętnym tempie z właściwą intonaciją. Ma trudności z zrozumieniem i zapamiętaniem czytanego tekstu. Konstrując samodzielne wypowiedzi pisemne właściwie odnosi się do tematu. Jednak dominuje w nich potoczny styl wypowiedzi. Występuje także podwyższona liczba błędów. Poziom graficzny pisma nie budzi zastrzeń tempo. Największe trudności uczniowi sprawia opanowanie podstawowych technik matematycznych w dalszym ciągu nie opanował on działań na ulamkach zwykłych i dziesietnych mnożenia dzielenia dodawania i odejmowania pisemnego podstaw geometrii itp. Jak pomóc swojemu dziecku? Jak z nim pracować?
Dzień dobry, w opinii otrzymanej od psychologa powinny znajdować się zalecenia do pracy z dzieckiem dla nauczycieli i rodziców. Proponowałabym skontaktować się z psychologiem, który przeprowadzał badanie, gdyż w trakcie usprawniania funkcji poznawczych trzeba podejść do każdego przypadku indywidualnie. Pozdrawiam serdecznie
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Dzień dobry,
Jeśli badanie było wykonywane w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej powinna Pani dostać zalecenia do pracy z dzieckiem - zalecenia dla szkoły, do pracy indywidualnej w domu, jeśli jest taka potrzeba również zajęcia kompensacyjne i/lub wspierające oferowane przez Poradnię.
Powodzenia!
Jeśli badanie było wykonywane w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej powinna Pani dostać zalecenia do pracy z dzieckiem - zalecenia dla szkoły, do pracy indywidualnej w domu, jeśli jest taka potrzeba również zajęcia kompensacyjne i/lub wspierające oferowane przez Poradnię.
Powodzenia!
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.