Moja córka ma 11 lat. Chodzi do szkoły podstawowej. Od zawsze ma problemy z pamięcią. Nauczy się dan
4
odpowiedzi
Moja córka ma 11 lat. Chodzi do szkoły podstawowej. Od zawsze ma problemy z pamięcią. Nauczy się danego zadania i za chwile zapomina. Do tej pory ma problem z tabliczką mnożenia do 10.tak jest z innymi przedmiotami. Ma już 5 jedyne z matematyki. Proszę o radę.
Dzień dobry,
jeśli córka nie była jeszcze badana w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, to wydaje się, że należałoby od tego zacząć. Wniosek może złożyć szkoła lub rodzice, czas oczekiwania na badanie jest różny - czasem kilka miesięcy, ale specjaliści zdiagnozują nasilenie oraz prawdopodobne przyczyny trudności córki, no i oczywiście wydadzą zalecenia do pracy z dzieckiem zarówno dla nauczycieli, jak i dla rodziców. Jeżeli diagności będą mięli wątpliwości, to poproszą o przeprowadzenie konsultacji medycznej (np. laryngolog, neurolog lub inny lekarz). Im szybciej nastąpi diagnoza, tym szybciej można zacząć pomagać dziecku w usprawnianiu słabszych stron.
Łączę pozdrowienia
jeśli córka nie była jeszcze badana w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, to wydaje się, że należałoby od tego zacząć. Wniosek może złożyć szkoła lub rodzice, czas oczekiwania na badanie jest różny - czasem kilka miesięcy, ale specjaliści zdiagnozują nasilenie oraz prawdopodobne przyczyny trudności córki, no i oczywiście wydadzą zalecenia do pracy z dzieckiem zarówno dla nauczycieli, jak i dla rodziców. Jeżeli diagności będą mięli wątpliwości, to poproszą o przeprowadzenie konsultacji medycznej (np. laryngolog, neurolog lub inny lekarz). Im szybciej nastąpi diagnoza, tym szybciej można zacząć pomagać dziecku w usprawnianiu słabszych stron.
Łączę pozdrowienia
Uzyskaj odpowiedzi dzięki konsultacji online
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej porady, umów konsultację online. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi bez wychodzenia z domu.
Pokaż specjalistów Jak to działa?
Dzień dobry, opisywane trudności mogą mieć podłoże zarówno medyczne jak i psychologiczne. Możliwe, że córka nie wypracowała sobie metod uczenia się, które pomogłyby jej efektywnie zapamiętać materiał. Niedopasowanie sposobów uczenia się dla charakterystycznego dla siebie sposobu zapamiętywania (wzrokowy, słuchowy, kinestetyczny) również powoduje niepowodzenia w nauce. Mogą to również być trudności związane z innymi niż pamięć funkcjami poznawczymi np. koncentracją uwagi. Możliwych przyczyn jest wiele dlatego ważna będzie zarówno diagnoza medyczna, jak i psychologiczna pod kątem np. funkcji poznawczych, trudności w uczeniu się. Dzięki temu możliwe będzie ustalenie metod, którymi warto pracować z córką, jeśli będzie taka potrzeba wspierać je dodatkowo np. Biofeedback czy ćwiczeniami uważności. To jednak tylko niektóre z nich, dopiero wnikliwa, całościowa diagnoza i wywiad pozwolą ustalić potrzebne, pomocne działania.
Pozdrawiam i życzę samych sukcesów :)
Alicja Labrenc
Pozdrawiam i życzę samych sukcesów :)
Alicja Labrenc
Witam, pani córka ma najwyraźniej jakąś blokadę. Stosownie było by zabadać jej procesy poznawcze pamięć, uwagę i koncentrację w Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej. Warto też przyjrzeć się sytuacji w rodzinnej, czy ktoś ma jeszcze podobny problem, jakie relacje panują między członkami rodziny, czy ma dobre warunki do odrabiania lekcji, czy zdrzyło się w przeszłości coś dramatycznego czego pani córka mogła być świadkiem, warto to sprawdzić. Pozdrawiam Ewelina Włodarz - Zając
Dzień dobry,
pomocne może okazać się badanie diagnostyczne córki w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Zachęcam do skorzystania z pomocy psychologa bądź pedagoga szkolnego- udzielą Pani informacji na temat wyżej wymienionego badania, a także szerzej rozpoznają sytuację córki. Ważne są jej zdolności poznawcze, jednocześnie warto zwrócić uwagę na to jak córka czuje się w szkole, jak funkcjonuje w grupie rówieśniczej, a także w środowisku rodzinnym. Specjaliści w szkole oraz w poradni doradzą Pani odnośnie ewentualnej dalszej diagnostyki. Gdy pozna Pani przyczyny trudności, będzie wiadomo jak pomóc córce. Często poradnia psychologiczno-pedagogiczna, gdy rozpozna u dziecka jakieś ograniczenie, wydaje opinię bądź orzeczenie, dzięki czemu dziecko jest objęte w szkole pomocą psychologiczno-pedagogiczną w formie dodatkowych zajęć oraz dostosowań form i metod pracy nauczycieli do indywidualnych potrzeb. Życzę powodzenia i serdecznie pozdrawiam
pomocne może okazać się badanie diagnostyczne córki w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Zachęcam do skorzystania z pomocy psychologa bądź pedagoga szkolnego- udzielą Pani informacji na temat wyżej wymienionego badania, a także szerzej rozpoznają sytuację córki. Ważne są jej zdolności poznawcze, jednocześnie warto zwrócić uwagę na to jak córka czuje się w szkole, jak funkcjonuje w grupie rówieśniczej, a także w środowisku rodzinnym. Specjaliści w szkole oraz w poradni doradzą Pani odnośnie ewentualnej dalszej diagnostyki. Gdy pozna Pani przyczyny trudności, będzie wiadomo jak pomóc córce. Często poradnia psychologiczno-pedagogiczna, gdy rozpozna u dziecka jakieś ograniczenie, wydaje opinię bądź orzeczenie, dzięki czemu dziecko jest objęte w szkole pomocą psychologiczno-pedagogiczną w formie dodatkowych zajęć oraz dostosowań form i metod pracy nauczycieli do indywidualnych potrzeb. Życzę powodzenia i serdecznie pozdrawiam
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie
Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej.